Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je čtv dub 19, 2018 8:11 pm


Hybridní FVE.S DS.

Hybridní elektrárny připojené do rozvodné sítě pro rodinné domy a bytové zástavby s možností plynulého řízení toku energie, popis, technické detaily, celkový výkon, fotografie.
PředchozíDalší

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod Janma » pát led 12, 2018 5:07 pm

Prosím na co je vlastně to anti ostrovní relé?
Janma
 
Příspěvky: 56
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Bydliště: Znojmo
Reputation: 0

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod střídač_N » pát led 12, 2018 7:17 pm

Janma píše:......Olovo tedy ne.......


Skoro mi to připadá, že cokoli psát je zbytečnost.
Skoro to vypadá, že lidé nejsou schopni, když již něco přečtou, vyvodit z toho odpovídající závěr.

Zkusím to ještě jednou.

V žádném případě ne nové olovo. Nikdy se nezaplatí.
Pokud je olovo přece jen v přijatelné ceně, pak jedině JEDNOĆLÁNKOVÉ, zaplavené, trakční.
Desulfátor nikomu nepomůže k trvalejší obnově. Ztráta času.
Olovo se nebalancuje. Při napětí kolem 15V se již nenabíjí, ale rozkládá jen voda a dobijí se nedobité články, čímž se kapacitně a napěťově "srovnají".
Nabíjení na 15V je třeba udělat jednou měsíčně.
Pokud olovo nedrží napětí, je nejméně škodlivé jej ihned odevzdat do sběru.

Vzpomenu, kdy si mypower asi před třemi roky kupoval Trojany. Vcelku je nepřátelsky používá. Zimní polonabitý provoz. Dnes jsou dle jeho reakcí, zralé na sběr.

Přes OLOVO cesta nevede. Ona nakonec nevede cesta ani přes nové lithium. Nejlépe je provozovat FVE bez akumulace, což z důvodu neefektivity nelze, tudíž akumulace jen v nezbytné míře.
Když lithium, tak hlídat každý článek od 3-3,3V. Při překročení této hranice nahoře i dole ihned odpojit. Je to dobré pro zdraví baterek i majitele.
střídač_N
 
Příspěvky: 180
Registrován: sob říj 21, 2017 1:22 pm
Reputation: 20

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod FRSO » pát led 12, 2018 10:21 pm

Já bych olovo nezatracoval, není olovo jako olovo, pokud nové, tak vybrat vhodný typ aku, na chaty pro provoz jaro až zima dobrá volba, osobně mám dobré zkušenosti s aku Hopecke AGM, netrpí sulfataci jak FLD aku dolívací, mají podstatně více cyklů DOD, Trojany jsou dobré, mají cca 1200 cyklů DOD 50%, ale je potřeba častěji provádět EQALIZACI, kontrolovat hladinu a měřít hustoty článků, jinak budou postupně odcházet, u levnějších aku třeba Banner Energy Bull je to ještě více háklivé na sulfataci, pokud se to nehlídá a akumulátor je dlouho na nízkém napětí, tak je potom ta cesta do sběrny docela brzy, cca za 3 roky.

Ale na Hybridní FVE jedna firma používá ty Hopecke aku, ale pro delší životnost raději LIFEPO4, dle mě se v podstatě žádný akumulátor když bude koupený nový nezaplatí.
Přílohy
graf cyklické životnosti.jpg
FRSO
 
Příspěvky: 735
Registrován: ned srp 14, 2011 9:13 pm
Reputation: 31

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod ota » sob led 13, 2018 10:01 am

S životností Pb a LiFePO4 je to takto.

Pb baterie má životnost danou počtem cyklů a hloubkou vybití.
Li baterie mají životnost danou počtem cyklů při které prodělá nabíjení či vybíjení proudem větším než 0,5C.
Proto například baterie které se přetěžují v letadélkách (až 20C) vydrží pár desítek cyklů, baterky v trakcí kde je proud 1-5C (bicykly, skůtry,...). vydrží pár set cyklů a v elektrárně není po několika letech patrná ztrátě kapacity ( jak naměřila např Vata).

Do chatky Pb samozřejmě patří.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1168
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Reputation: 171
 
  • 0


Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod vlkazajac » sob led 13, 2018 1:37 pm

Ota vie, o čom píše. Má jednoducho skúsenosť a jasnú predstavu o tom, čo môže očakávať. V kontraste s tým sú rozhodnutia typu :
"...Olovo tedy ne . Lifepo4 bude vhodnější - větší nabíjecí proudy a SOC až k 10%...." Nič v zlom k autorovi týchto slov !!!
Ísť až k 10 % nie je asi tak jednoduché, pretože ísť blízko k hraničným hodnotám sa raz nevyplatí. Treba na to perfektný monitoring alebo skutočne dobre fungujúce odpínanie batérií. Len alarm asi nestačí.

Vedel som, že sa od olova hneď bude prepínať na lítium, už to poznáme. Ja by som z posledných síl s olovom spokojného malovýrobcu energie pripomenul nejaké zásady, podľa ktorých môžeme byť s olovom spokojní viacerí.

Predovšetkým, nedokazujme si, že vydržíme 10 mesiacov nezávislosti ( Preháňam ). Treba prijať okolnosti nadelené prírodou. V lete je deň dlhý a noc krátka. Žiadne olovo nemusí trpieť hlbokými cyklami, pokiaľ neusilujeme o absolútny komfort a neroztočíme tri práčky okolo polnoci. Takže krátke a plytké letné cykly takmer nepočítame.
V hlbokej zime je tak málo energie, že nestojí zato, aby bežal menič so spotrebou naprázdno 15 W kvôli chladničke alebo čerpadlu na kúrení. Cykly tiež nemusia existovať.
Ak toto akceptujeme, rozhodujúce pre počet a hĺbku cyklov je obdobie február - marec a október - november. Toto je pravdaže približné určenie. Energie je málo a noc je ešte dlhá. Preto manažment spotreby domácnosti má najväčší vplyv na dimenzovanie batérií každého druhu. Tu sa rozhoduje, koľko chceme akumulovať a riadne to aj zaplatíme. Veľký výdavok nám zabezpečí malý prospech. Najlepšia možnosť, po ktorej môžeme siahnuť, je akumulovať prebytky ( nebude prebytok prebytkov, :roll: nemusíme sa báť ! ) do vody, najlacnejšieho akumulátora. Že to je menej výhodné ako do elektriny v batériach ? Počtársky súboj by som možno prehral, ale prežil so cťou.

Prečo som spokojný s olovom ja ? Od istého času ignorujem tendenčné porovnania rôznych druhov akumulácie a využívam prirodzené REÁLNE zdroje. Pozrime sa na Bazoš, kde napr. aktuálne hneď na prvých filtrovaných stranách je niekoľko ponúk :
https://auto.bazos.cz/inzerat/83366607/ ... astove.php
Reálna cena za olovenú batériu ( tentoraz štartovaciu ) je pod 15 Kč za Ah/12V, po odrátaní olova nie viac ako 12 Kč/Ah.
Sám mám usporiadanie 3P2S a vidím v tom výhodu, že aj v okamihu, keď prvá z tímu vypadne, ponechám ešte 2P2S a ide sa ďalej.
Predpokladajme, že mám štartovacie batérie a skutočne to akceptujem. Nič mi nebráni prispôsobiť režim spotreby tak, že ich nechám počas dlhých nocí bez odberu a až ráno podľa potrieb domácnosti ich zaťažím - ved znesú dosť. Je predpoklad, že v zápätí sa najneskôr okolo poludnia budú dobíjať.

Druhá vec, ktorú by som preferoval, je výhodné používanie malých prúdov. O mojich "dotovacích" batériach som písal. Hoci sú stále v dobrom stave, zanedlho ich nahradím lionkami, aby sa zlepšila efektívnosť prelievania hoci len malej časti energie.

( S uvedeným nemôžu súhlasiť čistí ostrovníci a tí, ktorí musia za každú cenu zabezpečiť nejaké zdroje aj v hlbokej zime. )
2 420 Wp, 3 x LS3024B, WRM15, 24V / 400 Ah gel, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií oloveným šrotom ))
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 1434
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 150

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod Janma » sob led 13, 2018 4:15 pm

Uznávám že nejsem zběhlý ve fotovoltaice jako vy. Zatím vstřebávám informace.

Stále však platí že chci použít fototermické panely na ohřev teplé vody.Mám již zakoupené dva ploché kolektory. Celková plocha 4,78 m2, každý 1,8Kw.

https://www.regulus.cz/cz/slunecni-kolektor-kpg1h

A vše k tomu. Nádrž 300l s výměníkem, Dražice. Čerpadlovou skupinu atd.
Nechci to prodávat za poloviční cenu a instalovat jen FV jak mi bylo navrženo. Kolektory budou na ležato 45 stupnů případně více kvůli lepším ziskům v zimě. Uvidíme.Mohly by být v zimě lepší jak FV.

Chci se dopracovat k řešení jaký zvolit min. výkon měniče " 1f " a výkon FV pole tak aby mi to přineslo ůsporu el.energie, kterou ted' musím platit Eonu. Ostatně jako všichni.
Za loňský rok to bylo cca 17.500,-kč. Předpokládám že cena za kwh do budoucna poroste.

Mám kamaráda, který má malou elektrárnu. Ten mi tvrdí že je to stále ještě nevýhodné. Pokud chci alespoň něco ušetřit tak at' si koupím 1 kilowatový měníč,olověnou baterii 12V, dva panely, nabíječ.Na měnič připojím dvě lednice a je to.
Nicméně ty lednice nemají velkou spotřebu. Větší spotřebu má pračka-0,8kW, sušička- 0,8 kw za cyklus, myčka a pak bojlér. Do bojleru půjde alespoň v zimě předehřátá voda s plochých solárů.
Tož tak.
Janma
 
Příspěvky: 56
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Bydliště: Znojmo
Reputation: 0

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod vlkazajac » sob led 13, 2018 4:51 pm

Že nie ste zbehlí, to je celkom v poriadku. Nato je fórum vynikajúce, aby sa získali informácie.
Ja nemám zas praktické skúsenosti vo fototermike, a tiež sa dozvedám veľa užitočných vecí z FV.

Dal som Vám návrh systému tak, aby to bolo čím viac ekonomicky výhodné, o to Vám išlo. Keď chcete prevádzkovať aj FT, nebude určite časť prebytkov energie z FV kam dávať, v lete to len čiastočne klíma spotrebuje. O to sa názor na výhodnú konfiguráciu komplikuje. Asi sa potom treba zamerať na finálne riešenie - akú klímu a aký menič k nej. Voľba 3000 VA Victrona sa mi pozdáva, nemôžete potom samozrejme počítať so súbehom dvoch štandardných silných spotrebičov, vrátane klímy.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, WRM15, 24V / 400 Ah gel, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií oloveným šrotom ))
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 1434
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 150

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod rva » sob led 13, 2018 4:51 pm

Kamarád má pravdu. A z té ploché fototermiky v zimě nic nedostanete. Účinnější jsou heatpipe, které fungují i v zimě, ale protože v zimě obecně u nás skoro nesvítí, tak i ty vyrobí jen zanedbatelné množství. A FV je zatím stále jenom koníček s pochybnou návratností. Lepší je: nová střecha, izolační okna, zateplení stropu, zateplení fasády, vlastní studna, zateplení podlahy. A nebo přesouvat spotřebu z VT do NT třeba i během lednice/mrazáku jenom v době NT.
_______________________________________________________________________
10.5kWp, 48V LiFePo4 250Ah,
EPSolar 60A/150V ET6415N + Axpert pwm 4kW PIP4048HS + Axpert mppt 4kW PIP4048MS
rva
 
Příspěvky: 750
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am
Reputation: 50

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod pezizka » sob led 13, 2018 4:57 pm

vlkazajac píše: S uvedeným nemôžu súhlasiť čistí ostrovníci a tí, ktorí musia za každú cenu zabezpečiť nejaké zdroje aj v hlbokej zime.

Já osobně s tím taky nesouhlasím i když ne na 100% a to k čistému ostrovu mám tak přes půl zeměkoule. Ono je to dle mne daleko víc o něčem jiném. Jako první aspekt jsou, no co jiného než grošáky :lol: Takže chci nové či mi stačí starší? U nového kvalitního trakčního Pb či NiCd s přihlédnutím na dimenzování systému ne jenom v rovině uložené energie, ale hlavně životnosti vychází AKU (tedy dost od pasu) šul nul :o Koupím starší? Li, Pb jaké budou? Štěstí či smůla :dontknow: NiCd - to je výhra :P Zrepasujeme a je to skoro na věky 8-)
Tímto přecházím k problému č.2. Mám dost času a chuti repasovat, dolévat, kontrolovat? A mám je kde uložit, jak odvětrat a výpary mi třeba nesežerou auto vedle stojící? A mám i na monitorig, balancování, desulfataci a já nevím co? Je to totiž celý komplex otázek na které si každý musí najít tu svou odpověď. Je super, že zde ty informace tu jsou a jistě pomůžou najít řešení pro ten můj jedinečný systém. Já chtěl původně do Pb a jsem rád že jsem nakonec sáhl po LiFe a když to tady čítám tak nelituji. Ale při prvotním rozhodování jsem měl taky hlavu jak glóbus :sm1: Taky jsem líný repasovat, dolévat :oops: i umístění AKU nenahrává situaci a raději vylepšuji jinak, sice kolem všeho stejně pořád tajtrlíkuju, ale prakticky bych vlastně o LiFe ani nevěděl... Tisíc lidí, tisíc názorů. Ten můj systém je prostě nejlepší, protože je můj :P Na detailech a drobných vylepšeních se neustále pracuje :lol: Vřele doporučuji tento přístup všem, jen doladit ty drobnosti!!!!!!!!
pezizka
 
Příspěvky: 396
Registrován: úte čer 24, 2014 7:23 pm
Reputation: 37

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod pezizka » sob led 13, 2018 5:17 pm

rva píše:Kamarád má pravdu. A z té ploché fototermiky v zimě nic nedostanete. Účinnější jsou heatpipe, které fungují i v zimě, ale protože v zimě obecně u nás skoro nesvítí, tak i ty vyrobí jen zanedbatelné množství.

Naprostý souhlas. Mám předimenzované heat pipe a ač fungují i v zimě a pod mrakem moc to nedá. Spíš jen tak občas "na přilepšenu". Kdybych :lol: dnes vše koncipoval znovu, osobně bych šel pouze do FV. Proč? U FT to máte, čerpadla, trubky, izolace, nemrzky..... Systém doporučuji drain back :P Prostě elektrika má víc využití jak horká voda, je lepší regulovatelná, sežere ji kde co a nehrozí stagnace 8-)
rva píše:A FV je zatím stále jenom koníček s pochybnou návratností.

Ač se to zde nenosí, tak i FV má svou návratnost, tedy jde-li pouze o ni. Taky jsem vzal do ruky kalkulačku, neříkám že ne. Komponenty nové, vícero předělávek chyb, nedostatečností a věcí co jsem prostě chtěl, práce vlastní - v nule za 18 let :celebrate4: To není tak špatné, já i jistě ostatní zažili investice hozené do ::phocos-cx::
rva píše: Lepší je: nová střecha, izolační okna, zateplení stropu, zateplení fasády, vlastní studna, zateplení podlahy.
No dodatečné zateplení podlahy není až tak jednoduché, ale samo že nejlevnější energie je ta kterou nepotřebujete :yes:
pezizka
 
Příspěvky: 396
Registrován: úte čer 24, 2014 7:23 pm
Reputation: 37

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod vlkazajac » sob led 13, 2018 5:37 pm

"...Jedná se mi o snížení výdajů za el...."
Jasné, že grošáky sú prvý aspekt. Ak stojí 1 Ah / 12 V LiFePo4 156 Kč, je to 13 krát viac. Ja som naposledy kúpil štartovacie olovo za 9,3 Kč, po odrátaní vráteného olova je to 6,13 Kč. Takže nové lítium / nové olovo = 25. Batérie sú kalciové, žiadne výpary, žiadne kadmium, žiadne dolievanie.
Jediný dôvod, prečo uvažovať o lítiu, je jeho prípadná "akciová" cena. Tak by bolo porovnávanie úplne seriózne. Že treba zaplatiť aj balancovací systém, som nezabudol. Raz sa na fóre aj ja opýtam, či sa niekde nevyskytuje nové lítium za polovicu. To už by som asi záujem o malé množstvo mal. Len neviem, kedy sa mi podarí amortizovať olovo........
Keďže poznám okolnosti, ako som ich popísal a preferencie tazateľa, nemohol by som s čistým svedomím navrhovať lítium.

( Neviňte ma z takej neznalosti, že 1 Ah olova nevydá za 1 Ah LiFePo4. Hneď by som pripomenul prúdovú zaťažiteľnosť s ohľadom na životnosť ...)
2 420 Wp, 3 x LS3024B, WRM15, 24V / 400 Ah gel, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií oloveným šrotom ))
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 1434
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 150

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod marko250 » sob led 13, 2018 6:47 pm

FVE chci/nechci,tady je to jasné?
Vezmu panely polykrystaly 250Wp>280Wp do 3000Kč/ks výběr je veliký od 2200Kč,dle plochy a výkonu co žádám.Pak je pospojuji třeba na dva tyhle regly za pár korun do 160VDC pro 48V režim:
https://de.aliexpress.com/item/LCD-Disp ... 3c48&tpp=1

Od Oty vemu baterky v Life za pár korun,na 48-52VDC i přez "second hand" je poměr cena / služba nepřekonatelná.Na to nahodit nějaký měnič,nejlépe kaskádu dvou ,kdy jeden bude vykrývat klasiku do 2kW a druhý v standby čekat na větší porci dvou spotřebičů ,nebo zapínatelný dle stavu v domě.
K tomu hromada spojovacích a jistících blbůstek+ovládání s balancingem,kabely a je hotovo.Využít přebytky v létě do chlazení,ohřevu vody,buď logikou reglů,nebo kybosúv vytěžovátor.
Panely nastavit na samoočistitelný úhel a nižší elevaci slunce na přechod do podzimu,né nutně jen zimní.Jelikoš se zimní provoz přeceňuje,žádný svit pomalu neexistuje,ale za to sníh ano.
A návratnost je do 8-9 let,momentálně na nás kujou pikle a zdražují,o to rychleji to bude vráceno.Pak už to je jen o potřebě chytrého,nebo analogového dohledu nad celým systémem.

K olovu se vyjádřím jen krátce,pokud bude "zadarmo" a mám na něj patřičné místo a bude dostatečně naddimensované na celý systém proč ne.Ale má sedačka v dodávce s baterkou pod ní říká,že se jí Pb moc nezamlouvá a čekám, kdy se v nějaké zatáčce vysypu i se sedačkou z auta :-) A starty po dlouhém neježdění bez dobití nejsou možné.Takže asi tak.Přemýšlet o úspoře s FVE a přitom nakupovat nové komponenty do ní moc nejde dohromady,tedy zatím ještě.

Mimo téma ,:"Viděli jste tu stohovatelnou měničovou stěnu od Midnite v retro stylu letadla?" Ty budíky jsou přenádherné,celé to udělali moc pěkně. https://www.youtube.com/watch?v=oNQ_V7L8GiM
4600Wp/20xChaori<dává 5360W>,Midnite Classic 150<dává 89A>,baterka 59.2VDC LFP4/300A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 000W<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 867
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín
Reputation: 72

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod vlkazajac » sob led 13, 2018 7:15 pm

No, zadarmo nič nebude a ota nie je univerzálny a bezodný zdroj batérií a dobročinnosti.

Takže pomôžme dotvoriť systém tak, ako tu bol načrtnutý. Nech sú všetky komponenty v hrubom rámci už pripravené a chýba len úložná kapacita.

A/ Nasledujúci pondelok kúpime 48 V / 200 Ah nových štartovacích batérií ( zhruba potrebné minimum ) a tri balancéry z tu uvedených zdrojov. Zaplatíme 14890 Kč a môžeme štartovať.
B/ Počkáme pár dní a možno týždňov a kúpime priaznivejšie štartovacie nové batérie a balancéry za 10400 Kč, neskorší štart nás nezabije.

Aká bude alternatíva pre LiFePo4 a balancéry ?
C/
D/

Doplňte prosím, nech sa tazateľ rozhodne. Večne sa vrtíme v nesúrodých argumentoch ako pes, čo si chytá chvost.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, WRM15, 24V / 400 Ah gel, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií oloveným šrotom ))
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 1434
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 150

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod pezizka » sob led 13, 2018 8:19 pm

vlkazajac píše:"Neviňte ma z takej neznalosti, že 1 Ah olova nevydá za 1 Ah LiFePo4. Hneď by som pripomenul prúdovú zaťažiteľnosť s ohľadom na životnosť ...)

Nikoho nemíním obviňovat. To jako fakt néééééééééééé. Jen jsem tím chtěl říct, že těch aspektů je fakt moc :sm1: A Vašemu olovu upřímně přeji dlouhý život. Je to ten Váš nejlepší systém. Ať slouží dokud síly má ::rolleyes:: A to jako naprosto upřímně :yes:
pezizka
 
Příspěvky: 396
Registrován: úte čer 24, 2014 7:23 pm
Reputation: 37

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod pezizka » sob led 13, 2018 8:28 pm

vlkazajac píše:No, zadarmo nič nebude a ota nie je univerzálny a bezodný zdroj batérií a dobročinnosti.

Takže pomôžme dotvoriť systém tak, ako tu bol načrtnutý. Nech sú všetky komponenty v hrubom rámci už pripravené a chýba len úložná kapacita.

A/ Nasledujúci pondelok kúpime 48 V / 200 Ah nových štartovacích batérií ( zhruba potrebné minimum ) a tri balancéry z tu uvedených zdrojov. Zaplatíme 14890 Kč a môžeme štartovať.
B/ Počkáme pár dní a možno týždňov a kúpime priaznivejšie štartovacie nové batérie a balancéry za 10400 Kč, neskorší štart nás nezabije.

Aká bude alternatíva pre LiFePo4 a balancéry ?
C/
D/

Doplňte prosím, nech sa tazateľ rozhodne. Večne sa vrtíme v nesúrodých argumentoch ako pes, čo si chytá chvost.

Dle mne nemá smysl rozebírat cenu systému :) Jako férové mi připadá porovnat to v cenách nových komponent. Kde slevím, využiji bazar, svoji snaživost, či něčí vstřícnost apod. bych bral jako takový bonus, který jistě výrazně ovlivní výslednou cenu, patrně mnohdy bez újmy na kvalitě :celebrate4:
pezizka
 
Příspěvky: 396
Registrován: úte čer 24, 2014 7:23 pm
Reputation: 37

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod vlkazajac » sob led 13, 2018 8:42 pm

Nemám najlepší systém, ale mám už dosť tých kecov o jedinečnosti LiFe.

Janma o cene chce hovoriť, ale niekto mu podsúva hviezdnu techniku-technológiu, ktorá za sakra peniaze je a on ju mať musí ( bezmála ).

Hovorím prirodzene o nových komponentoch, čím netvrdím, že second hand sa použiť s výhodou nedá.
Rozdiel v cene medzi batériou v Tescu alebo na Bazoši môže byť len preto, že je niekto nenažraný a priráža si poriadnu maržu a niekto dokáže povedzme ( netvrdím to na 100 % ) vynechať jedného prostredníka v reťazci. Batéria z Bazoša je nová, nemám dôvod tomu neveriť a pokiaľ sa jedná o reklamačné podmienky - sú také, aké sa zjednať dajú.

Rád by som poprosil diskutujúcich, nech doplnia ad C/, ad D/. Odlišnosti prevádzky neriešme, veď toto fórum je dosť kvalitný šlabikár o FV.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, WRM15, 24V / 400 Ah gel, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií oloveným šrotom ))
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 1434
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 150

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod rottenkiwi » sob led 13, 2018 8:49 pm

Záleží na tom, či je človek doma keď svieti a vie vyprať povešať 2 práčky + spustiť myčku.
Potom potrebujeme cca. 1.5 kWh LiFE na pokrytie obláčikov na oblohe.

Ak sa však bude používať energia večer, treba viac LiFE, alebo veľmi veĺa Pb,
lebo Pb veľké prúdy neznáša, najma ak druhý deń bude pršať.

Ak sa použijú nové LiFE, stačí ich raz vybalancovať a potom v Axperte použiť také
nastavenia, aby nedošlo k poklesu napatia u najslabšieho článku ku kritickej hranici.
Potom netreba balancéry skoro v cene LiFE.

Ak však chce človek systém aj na viac dní, pre prípad výpadku DS, tak tam to už ide
do peňazí.

A Victron a Studer sa asi v rozumnej dobe nezaplatia.
BTC: 1LWBcqUCX4UiTgzxTmsfyL83KG8DQiq2gd LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum NREL eff. 787 Dreamliner Issue Rado Danilák TATRA
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1292
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 46

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod pezizka » sob led 13, 2018 9:25 pm

vlkazajac píše:Nemám najlepší systém

Máte protože je Váš, i ten můj je nejlepší protože je můj, patrně jste nepochopil :(
Při zadání jak padlo A,B nikdo pochopitelně neodpoví na C,D které si jistě každý jednoduše najde :uh:
Ono taky u LiFe nejsou takové cenové rozdíly jak u Pb. Na takové zadání totiž není co odpovědět.... Ta debata se ubírá nesprávným směrem a každý z typů AKU má své jedinečné vlastnosti. Nemíním vychvalovat LiFe, jak jsem napsal výše mám zkušenost pouze s nimi a jsem tímto jistě omezen. Existují daleko hvězdnější a přitom dosažitelné technologie jak LiFe. Stačí třeba LTO. Dívám se na ně asi tak nějak jak Vy na LiFe. A to ani to Pb nezatracuji, ale patrně to cítíte jinak. Janma musí vstřebat všechny pro a proti, všechny argumenty, zvážit plusy a mínusy a cenovky všech možností. To zůstane jen na něm, bez ohledu jestli se tu budeme bezpředmětně handrkovat jestli je lepší to či ono.
pezizka
 
Příspěvky: 396
Registrován: úte čer 24, 2014 7:23 pm
Reputation: 37

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod vlkazajac » sob led 13, 2018 9:51 pm

OK, chápem to tak aj tak.

Janma chce jednoznačne toto :

"Dobrý den,potřeboval bych poradit."

Takže okrem popisu vlastností a funkcií komponentov je na mieste poradiť mu, kde a za koľko sa dajú kúpiť. Jeho predbežné rozhodnutie vybrať si namiesto olova LiFe zmenil za 12hod 28minút, z večera na ráno. Máme určitú dávku zodpovednosti aj my, pretože ho ovplyvňujeme.

Považujem za korektné, aby poznal C/ aj D/. Tu sa ja nevyznám, tak poraďte !
2 420 Wp, 3 x LS3024B, WRM15, 24V / 400 Ah gel, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií oloveným šrotom ))
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 1434
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 150

Re: Hybridní FVE.S DS.

Příspěvekod pezizka » sob led 13, 2018 10:51 pm

vlkazajac píše: Považujem za korektné, aby poznal C/ aj D/. Tu sa ja nevyznám, tak poraďte !

C-
Nejsem žádný expert a nedokáži srovnat s Pb, ale od oka bych řekl (ti co mají praktické srovnání do mne :P ) že pokud zvolím LiFe 160Ah tak i tak má navrch. A teď jedeme z kopečka...............
16x Winston 160Ah - 66187,- : https://www.ev-power.eu/Winston-40Ah-20 ... 160Ah.html
popř. 85984,- : http://eskutr.cz/cs/baterie/133-baterie ... 200ah.html
16x balancér - 15300,- : http://shop.mypower.cz/balancer-kapacit ... lanku-2956
2x celloger . 1980,- : http://shop.mypower.cz/cell-logger-hlid ... -3-2v-2499
Celkem 83467,- popř. 103264,- :shock: To je šupa co? Janma asi vyměkne :lol:
D-
nejsem schopen posoudit

Taky jsem popravdě hledal srovnání 200Ah Pb od nejlevnějšího, přes oblíbené Trojany až po extrém:
4x start Pb - 18344,-: http://www.topbattery.cz/autobaterie-na ... 1000a.html
4x Trojan Pb - 53752,- : http://www.topbattery.cz/autobaterie-na ... 1000a.html
a nebo taky 43500,- : http://shop.mypower.cz/baterie-trojan-4 ... 225ah-2523
4x Banner Pb - 92252.- : http://www.topbattery.cz/baterie-akumul ... profi.html
24x Hoppecke OPzV - 150096,- : https://www.bch-battery.cz/battery-char ... -207Ah-C10
Když jsem uvažoval o Pb tak se mi líbily : http://www.kavak69.cz/baterie-vrla-agm- ... m=referral
tedy v tomto případě 8x 40600,- ale proto že jsem tady na ně nenašel žádné reference, tak jsem se klonil spíše k Trojanům zde hojně vzpomínaných.
Potom je bod A na samé hranici, ale fajn ;) Myslím, že Janma má o čem hloubat :roll: Uváděné olovo si myslím že se dá koupit levněji LiFe asi ne.
To už je pro Janma přínosnější, ne :mrgreen:
pezizka
 
Příspěvky: 396
Registrován: úte čer 24, 2014 7:23 pm
Reputation: 37

PředchozíDalší

Zpět na Hybridní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron
Reputation System ©'