Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je úte črc 17, 2018 6:10 pm


Ubývání kapacity v li-ion v elektromobilech

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...

Ubývání kapacity v li-ion v elektromobilech

Příspěvekod kyocera » pát čer 01, 2018 4:26 pm

Zdravím,
Níže uvedený článek ukazuje na problémy s malou časovou životností aku.
u elektromobilů. Problém s malou časovou životností aku v elektromobilech může
být větší než samotný dojezd, nebo rychlost nabijení. Jak autor článku
poznamenává není to příjemné za několik roků jít koupit nový aku do elektromobilu
za 400tis.kč.
Ale nízkou časovou životnost aku v elektromobilu mnohdy si zaviní majitel sám.
/ Tedy v jiné diskuzi jsem se dočetl, jak teplota aku u elektromobilu v parném dni u moře
dosahovala 110°C. /
Více zde.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/ele ... umulatoru/

A li-ion nejsou vůbec vhodné pro elektromobily, cituje ve svém příspěvku v roce 2018
autor článku - vynálezce li-ion zde.
http://www.autoforum.cz/technika/li-ion ... vynalezce/
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 590
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 140

Re: Ubývání kapacity v li-ion v elektromobilech

Příspěvekod trud » pát čer 01, 2018 5:54 pm

Mne to pride kyocera ze ty akoby si zamerne zavádzal co sa batérií Li týka.
To že prve leafy mali zle vyriesene chladenie batérie sa vie..aj tvoj clánok je z roku 2012..myslím ze od modelového roku 2013 to vyriešili..s tým že to nebol problem Lion bateriek ale absencie chladenia/ohrevu batérie. Taktiež terajši 40kWh aj 30kWh leaf ma problém s poklesom kapacity a taktiež s nabíjaním batériie na rýchlonabíjacke pri dlhej jazde po dialnici..zasa tá istá chyba nissanu ziaden teplotny menezment batérie.
A druhý článok je uz úplny blud..este fotka batérie tesla ..no hoax.
Ani ti nevadia 10tisíce reálnych skúseností majitelov Tesla (lion) ..roky používania a skúseností..taktiež ich údaje a dáta o kapacite zanesené do grafu..ziaden neocakávaný pokles kapacity sa nekoná.
Nehovoriac o 5-8 ročnej záruke (70-80%) na batérie u elektromobilov. A nehovoriac o tom ze dnes idem do práce na elektrickom skútry...haraburda s číny bez BMS..bez chladenia...ohrevu..týraná mojimi 95 kg...uz 8 rokov...a stále ziaden koniec čínskej baterky sa nekoná.
Ale dalej tu vypisuj o životnosti 10-12 rokov bez ohladu na pocet a hlbku cyklov....a dalej ignoruj skusesnosti ludí tu na fore co majú aj take staré baterie a ziaden koniec sa nedostavil..
Toto je minimálnne 4-5 téma kde si zacal s tou zivotnostou....nechápem ta...ignorujes fakty a ohánas sa dakym clánkom a "inziniermi".
540W+pwm 20A,240W+pwm 10A,270W+pwm 10A,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh (420*18650)+14ks 40Ah (Mitsubishi Outlander) 2kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 458
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Ubývání kapacity v li-ion v elektromobilech

Příspěvekod kyocera » pát čer 01, 2018 7:47 pm

Zdravím,
pro trud, tady nejde o uživatele li-ion aku co mají doma majitelé FV , ale článek je
o li-ion v elektromobilech. Jsem rád, když nacházím více potvrzených informací a článků
něčeho co si jen ze začátku myslím. Tedy i to, že li-ion do elektromobilů se nehodí.
A je zde i logický vývoj. To co můžeme i vidět i ve skutečnosti , co se děje dál. Že do pohonů
aut a hlavně elektrobusů se začínají používat LTO články. A to nejen ve světě ale i u nás.
Staří se podívat do vyhlédávače, který výrobce elektrobusů už LTO do provozu nasadil.
LTO jsou ideální proelektropohony. Aut i elektrobusů.
Desetiminutové nabijení i velká výdrž počtů až 20 000 cyklů během
určité časové životnosti LTO. A abych přinesl o LTO nějaké informace, tak už dříve jsem založil
vlákno o praktickém využití LTO. Zde
viewtopic.php?f=18&t=4120
A pro úplnost dodávám, že nezastupuji a nehájím zájmy žádného druhu aku.
/ A už vůbec nejde v příspěvku o pár kusů li-ion co má trud nebo někdo další doma./
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 590
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 140

Re: Ubývání kapacity v li-ion v elektromobilech

Příspěvekod trud » pát čer 01, 2018 8:02 pm

Si clovek s ktorym sa tazko diskutuje ked prehliada argumenty..
Skus čítať este raz a zamysli sa..
" Ani ti nevadia 10tisíce reálnych skúseností majitelov Tesla (lion) ..roky používania a skúseností..taktiež ich údaje a dáta o kapacite zanesené do grafu..ziaden neocakávaný pokles kapacity sa nekoná."
nie par clankov co ma doma trud a dalších par používatelov.

Davas príklad autobusy...ale zasa osobné auta používajú viacej lion..
Přílohy
tesla-battery-degradation-1.png
540W+pwm 20A,240W+pwm 10A,270W+pwm 10A,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh (420*18650)+14ks 40Ah (Mitsubishi Outlander) 2kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 458
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Ubývání kapacity v li-ion v elektromobilech

Příspěvekod kyocera » pát čer 01, 2018 8:32 pm

Zdravím,
no ano, to potvrzujete obrázkem jen co jsem napsal, že li-ion mají menší nájezd asi jen tak
průměrně 80tis.km. A dokud nic jiného nebylo, tak se používaly li-ion i nevhodně k pohonu
e aut nebo e busů. Přiložil jste graf aku TESLA,ale v původním článku se psalo o aku
z jiného typu elektromobilu.
Ale vývoj jde dál a je zde LTO s nájezdem 2mil.km A počtem cyklů s vysokými nabijecími proudy během 10 minut i
vysokými vybijecími proudy a přitom LTO zvládne přes 20 tis. cyklů během určité časové životnosti.
Já jen dokladuji, že LTO jsou logickým nástupcem vhodného aku k pohonu e aut i elektrobusů.
A osobně mi vůbec nevadí, jestli trud nebo někdo jiný používá li-ion doma ve skůtru nebo elektrokole a
pak nějak svoje aku nějak hájí, když už do toho doma investoval.
Dívám se na nový trend a to je LTO, který má k pohonu předpoklady. Obrázek se mi nedaří
přiložit pro jinou příponu . Ale vyjadřuje grafické srovnání počtu cyklů o kterém se píše
a v důsledku toho i vysoký nájezd km ve prospěch LTO.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 590
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 140

Re: Ubývání kapacity v li-ion v elektromobilech

Příspěvekod rottenkiwi » pát čer 01, 2018 9:03 pm

Rozdiel medzi NMC, NCA, LiFE a LTO je v kapacite na kg.
NMC a NCA majú 220 až 260 Wh / kg, LiFE má 120 Wh.kg-1 a LTO 80 Wh.kg-1.

Takže ak chceme baterku v eute so 17.5 až 20 kWh / 100 km, tak na 100 kWh baterku
urobíme dojazd 500570 km.

Takže 100 000 Wh / 240 = 416 kg. Pre NMC a NCA.
Ak by sme chceli v eute LiFE, tak potrebujeme 833 kg.

Ak chceme LTO, potrebujeme 1250 kg.

Takže tých pár stoviek kg u ebusu nehrá rolu, lebo to nepotrebuje na 500 km,
ale na 10 min. jazdy na najbližšiu zastávku, kde sa za 2 min dobije.
BTC: 1LWBcqUCX4UiTgzxTmsfyL83KG8DQiq2gd LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum NREL eff. 787 Dreamliner Issue Rado Danilák Online-monitoring
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1500
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 57

Re: Ubývání kapacity v li-ion v elektromobilech

Příspěvekod Ronn » pát čer 01, 2018 9:22 pm

trud píše: Ani ti nevadia 10tisíce reálnych skúseností majitelov Tesla (lion) ..roky používania a skúseností..taktiež ich údaje a dáta o kapacite zanesené do grafu..ziaden neocakávaný pokles kapacity sa nekoná."


Ani mě nezajímají ty funkční baterky z grafu. Mě zajímají ty, které jsou už po krátké době pod 90% nominální kapacity, protože ty budou brzy v prodeji jako secondhand, ale v popisu bude napsáno "zaručeně ještě vydrží 20 let"
4,095kWp Schott ASI 105 (JJZ 230°/43°sklon) => Fronius IG Plus 5kW => AC-OUT V-Multiplus 5000VA<=>48V 250Ah LiFePO4
Ronn
 
Příspěvky: 135
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov
Reputation: 14

Re: Ubývání kapacity v li-ion v elektromobilech

Příspěvekod rottenkiwi » pát čer 01, 2018 9:35 pm

Ktorá Tesla bude mať viac zničené baterky ? Ktorá jazdí v EU alebo Nórsku bežne,
každý deň pár 10-tok km do roboty ? ALebo tá, ktorá stojí niekde v CA, alebo Texase,
je nabitá na 100 % SOC, je čierna a na kapote má celý deń + 80 *C ?

Tá, ktorú používa človek, ktorý dodržiava 50, 90, 130 a nerobí predbiehanie ?
Alebo tá, kde človek na 10 km, úseku 20-krát predbieha a ukazuje svoje zrýchlenie
celej rodine ?

Tá, ktorá je používaná 1-nou osobou ? Alebo tá, ktorá ťahá 2 t trajler ?
BTC: 1LWBcqUCX4UiTgzxTmsfyL83KG8DQiq2gd LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum NREL eff. 787 Dreamliner Issue Rado Danilák Online-monitoring
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1500
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 57

Re: Ubývání kapacity v li-ion v elektromobilech

Příspěvekod Ronn » pát čer 01, 2018 9:54 pm

Tady zrovna vidím naše LFP... http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 89&secid=1

180ks 300Ah článků. Rychlo nabíjení 1Hod...

4x Praha; 10x Hranice; 10 Nový Jičín; Frant.Lázně... Plzeň,atd... Takže odhadem 50+180 vychází na 9000 článků,které budou nejpozději za 5 let na trhu.

Nevidím u baterek žádné topení ani chlazení.. Přehlédl jsem to?

Parametry: http://www.busportal.cz/images/stories/ ... ametry.jpg
4,095kWp Schott ASI 105 (JJZ 230°/43°sklon) => Fronius IG Plus 5kW => AC-OUT V-Multiplus 5000VA<=>48V 250Ah LiFePO4
Ronn
 
Příspěvky: 135
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov
Reputation: 14


Zpět na LiFe*

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Lui, pa.v.el a 1 návštěvník

Reputation System ©'