Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je pon črc 16, 2018 2:01 am


Použité li-ion z elektromobilů II

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Předchozí

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod trud » úte bře 27, 2018 5:33 pm

Janma píše:Zdroj stejný. Chtěl jsem co nejlevnější bateriji.
Bohužel Otova byla dražší než z Oplu Ampera.
Planují vybíjení na 3,5V a nabíjet na max 4,1 tak aby pak bylo napětí na 4,06V.
Měřeno cell logem max.rozdíl v jednotlivých článcích je 0,015V. Což je asi dobrý!


To su lionky do 4,2V? Ja by som nad 4V nešiel. Dole vypínam pri 3,45V.
540W+pwm 20A,240W+pwm 10A,270W+pwm 10A,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh (420*18650)+14ks 40Ah (Mitsubishi Outlander) 2kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 458
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod Janma » úte bře 27, 2018 5:59 pm

Teď mají 4,06 - 4,07V.
Janma
 
Příspěvky: 66
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Bydliště: Znojmo
Reputation: 1

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod beethowen » úte bře 27, 2018 6:15 pm

trud píše:Diskusia začala o životnosti li- baterii....vraj..10-12 rokov.
Prekopírujem sem dáke údaje od užívateľov ak sa neurazia.
ota :

CALB 180Ah r.v. 2008 - kapacita 184Ah - nepoužitý
CALB 100Ah 2008 - kapacita 96Ah - použitý
Pihsiang 48Ah 2006 - kapacita 47Ah - nepoužitý
Noname, prototyp 2004-6 podle váhy 4kg je to 100Ah, skutečná kapacita 104Ah, - uloženka nepoužitý
Thundersky 200Ah 2007 kapacita 201Ah - používaný
Thundersky 200Ah 2009 kapacita 221Ah - nepoužitý uloženka

trud:

Dve li-on 18650 z leta 2009. Prvých cca 7 rokov žili vo firme vo veľkom ručnom scanery čiarových kódov.. Má to asi 4 palcový display.. Za deň sa to nabilo plná / prázdna cca 3*..sme nepretržitá prevádzka aj vikendy. Potom to už nevydržalo cez zmenu tak skončili v odpade.. Rozobral som myslím 3 alebo 4... Su v tom scanery po dve.. A vždy bola jedna mŕtva.. To isté ako notebooky.. Zlá elektronika k baterii. Tie dobré som zobral domov a používam v uvedenom svietidle... Vonku.. Zima./Leto.. Pôvodne to boli 2800mAh..tak ich práve nabijam a pôjdu na test. Maju za sebou 9 rokov zlého zaobchádzania... Sám som zvedavý...
Tak tie 9 ročne týrané 18650 majú kapacitu 1935mAh a 1974mAh. Prúd som ťahal 1A. Verím že keby sa o tu baterku starali, nenabijala na 4.2 a nevybijala pod 3.3 tak ma ešte dnes 2300-2500mAh.


Ahoj,
já mám 16ks žlutých 200Ah Winstonů z roku 2009 (vyrobeny ve třech různých měsících). Kupoval jsem je loni jeté. V zimě jsem dělal kapacitní test všech článků a vyšlo to následovně: 206-210Ah - 9ks; 215-220Ah - 3ks; 222-226Ah - 3ks; 234Ah! - 1ks. Bylo testováno z plného nabití a následném ustálení několik hodin, takže start někde 3,4V, konec vybíjení 2,9V. Vybíjecí proud cca 28A (start 30A, konec 25A. Vybíjel jsem do spirály s železného drátu 3,15mm, chlazeno ventilátorem), viz. obr. Bylo to měřené na celkem přesném bočníku - 0,5% a 24 bit převodníkem, sumováno každých 100ms, takže myslím, že chyba bude max. +- 2Ah
Jediný problém vidím v trochu větším interním odporu. vychází mě to cca 3mΩ na článek. Když potom dobře svítí a potřebuji nabíjet větším proudem (80A), tak to dělá trochu problém. Pořizuji teď paralelního bratříčka Li Ion, který by to měl pomoct řešit.
Přílohy
IMG_0194.JPG
IMG_0191.JPG
IMG_0190.JPG
IMG_0189.JPG
Vybíjení LiFePo4.JPG
3,8kWp Suntech, MPPSolar PIP-5048MSD, LiFePO4 48V/200Ah, Li-ion 120P14S 300Ah
Uživatelský avatar
beethowen
 
Příspěvky: 89
Registrován: pát čer 23, 2017 6:46 pm
Bydliště: Brno-venkov
Reputation: 18

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod kodl69 » úte bře 27, 2018 10:53 pm

pro připojení balanceru nejjednodušej tohle: http://eshop.elfetex.cz/10-650-971-svorka-sk-16-f5-so-trmenova je to na 5mm tlustou CU pásovinu, ale s tímhle by si to asi mělo poradit. Zkoušet pájkou ohřívat takový kusy materiálu, a všude okolo plast mi nepřijde dobrej nápad. A průřez vodiče bych rozhodně dal větší, kvůli úbytku napětí a tím chybě měření balančního napětí.
ostrov 3000Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 2445
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 169

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod trud » stř bře 28, 2018 2:03 pm

540W+pwm 20A,240W+pwm 10A,270W+pwm 10A,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh (420*18650)+14ks 40Ah (Mitsubishi Outlander) 2kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 458
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod Janma » stř bře 28, 2018 8:04 pm

Diky kodl69 -super .
Janma
 
Příspěvky: 66
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Bydliště: Znojmo
Reputation: 1

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod Janma » úte dub 17, 2018 2:29 pm

Třmenova svorka je moc velká. Kdyby náhodou někdo chtěl mám 100 ks.
Máte někdo nápad já k tem článkům připojit kabely k balancéru? Napadlo mě letové ni, ale nejsem si jist já se to bude hřát. Nebo ještě sušit pro vrtat zboku 4 dírku na šroubek.
Janma
 
Příspěvky: 66
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Bydliště: Znojmo
Reputation: 1

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod volente » úte dub 17, 2018 4:33 pm

Tak tam šupnu kousek 2-3mm pásovinky třeba ze statoru startéru a už to musí držet. Když tedy nechceš letovat. Nebo je ti velká jinak než na tloušťku sběrnice?
4x Solartec mono 180Wp + 12x Calyxo 70Wp amorf + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, 12kWh Li-Ion, Axpert MSXE, 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 797
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov
Reputation: 83

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod Janma » úte dub 17, 2018 6:49 pm

Bohužel je moc velká.
2018-04-17 19.47.44.jpg
Janma
 
Příspěvky: 66
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Bydliště: Znojmo
Reputation: 1

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod Janma » úte dub 17, 2018 6:51 pm

2018-04-17 19.48.30.jpg
Janma
 
Příspěvky: 66
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Bydliště: Znojmo
Reputation: 1

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod volente » úte dub 17, 2018 7:55 pm

Hmm to je teda fakt. Tak buď něco vyrobit, nebo letovat. Ale to chce aspoň 100 - 150W pájedlo s kusem mědi jako hrot.
4x Solartec mono 180Wp + 12x Calyxo 70Wp amorf + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, 12kWh Li-Ion, Axpert MSXE, 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 797
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov
Reputation: 83

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod kodl69 » stř dub 18, 2018 10:41 pm

Tak to na původní fotce vypadalo větší... to vrtání asi raděj ne, piliny, zkrat vrtákem, a podobný nebezpečí, to už raděj to letování. Mě se dostaly do ruky patrový řadový svorky, který mají 3 kontakty, PE je nacvaknutím na lištu, L je normální svorka a nad tím je svorka na N, která je na jedné straně svěrná na měděnou lištičku cca 3*5mm. akorát jich mám jenom 10ks, dalo by se to z nich vykuchat, je to na 2.5mm2 drát na druhým konci. Kde se podobná věc koupí netuším, tohle mám z nějakýho zrušenýho stroje.
ostrov 3000Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 2445
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 169

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod Janma » čtv dub 19, 2018 10:00 am

Prosím foto.
Janma
 
Příspěvky: 66
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Bydliště: Znojmo
Reputation: 1

Předchozí

Zpět na LiFe*

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron
Reputation System ©'