Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je sob zář 22, 2018 2:15 pm


Použité li-ion z elektromobilů II

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Další

Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod Mikel » úte bře 27, 2018 1:53 pm

Na četné žádosti uživatele kyocera, jsem založil toto nové vlákno, at kyocera již neobtěžujeme.
Součaně doufám, ze kyocera jelikož se již nechce k tématu vyjadřovat, se také další debaty již nebude účastnit :)
Mikel
 
Příspěvky: 190
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Reputation: 11

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod Mikel » úte bře 27, 2018 2:12 pm

Nissan začíná v Japonsku s prodejem recyklovaných baterií
http://www.hybrid.cz/nissan-zacina-v-ja ... ch-baterii
Mikel
 
Příspěvky: 190
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Reputation: 11

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod FRSO » úte bře 27, 2018 2:18 pm

Tak pokud musím starou baterii vrátit a za starší repasovanou zaplatit ještě polovinu ceny nové, tak to logiku moc nemá, aspoň pro mě ne, to si radší zaplatím novou a mám větší jistotu a záruku na ni.
FRSO
 
Příspěvky: 752
Registrován: ned srp 14, 2011 9:13 pm
Reputation: 31

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod volente » úte bře 27, 2018 3:38 pm

Já pamatuji ještě doby kdy se olověné aku běžně repasovaly. Do starého obalu se vložily nové články a bylo to taky asi za polovinu ceny a se zárukou. Proč by to nešlo u lithia?
A aspoň se neválely použité autobaterie na každém kroku.
4x Solartec mono 180Wp + 12x Calyxo 70Wp amorf + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 12kWh Li-Ion, Axpert MSXE, 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 918
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov
Reputation: 94

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod FRSO » úte bře 27, 2018 4:10 pm

volente píše:Já pamatuji ještě doby kdy se olověné aku běžně repasovaly. Do starého obalu se vložily nové články a bylo to taky asi za polovinu ceny a se zárukou. Proč by to nešlo u lithia?
A aspoň se neválely použité autobaterie na každém kroku.


To jo, taky jsem tak opravoval PB aku v JZD, běžně odlíval nové kontakty co se upálily při špatném dotažení svorky na traktorech a fungovalo to v pohodě, to ale v té době byli ty články PB více kvalitní jak dnes, tak se to běžně dělalo, trochu olova a asfaltu a bylo to za chvilku hotové.Teď už jsou aku v plastových kastlech, tak se to už moc nedá a články nemají takovou životnost. U lithia to taky jde a jednodušeji, ale jak jsem psal místo opraveného za 1/2 ceny, tak já radši osobně do auta nový.
FRSO
 
Příspěvky: 752
Registrován: ned srp 14, 2011 9:13 pm
Reputation: 31

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod volente » úte bře 27, 2018 4:27 pm

Vezmeme v potaz konstrukci LiFe žluťásků. Tenkou pilkou odřízneme víko a vytáhneme sestavu starého článku, to jsem dělal, protože v nich mám vestavěné svoje LiIonky. Kastlík vyčistíš a zasuneš nový článek jako se děje ve výrobě. napustíš elektrolyt a kastlík znovu zavaříš stejně jako ve výrobě. Baterie bude nižší o prořez materiálu t.j. do 1mm. Máš novou baterii ve starém obalu se starými kontakty. Když bude za polovinu ceny se zárukou a nebudeš hledět na kosmetiku tak je to super. Dá se to bouchat na původní výrobní lince kde upravíš pouze pár parametrů.
4x Solartec mono 180Wp + 12x Calyxo 70Wp amorf + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 12kWh Li-Ion, Axpert MSXE, 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 918
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov
Reputation: 94

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod Janma » úte bře 27, 2018 4:53 pm

Zdravím.
Koupil jsem použité baterie s el.auta.
Potřebuji poradit jak na jednotlivé přívody k článkům připojit kontakty k balancéru. Spoj je ve tvaru "U" - je to poniklovana měď, z boku jsou přivařeny vývody k článkům . Ke každému "U" potřebuji připojit tak 1-1,5 mm drát.
Dik.
2018-03-27 17.35.46.jpg


2018-03-27 17.35.24.jpg
Naposledy upravil Janma dne úte bře 27, 2018 4:54 pm, celkově upraveno 1
Victron Phoenix 3000/48, 17 kWh Lion, 3kwp.
Janma
 
Příspěvky: 88
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Bydliště: Znojmo
Reputation: 1

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod volente » úte bře 27, 2018 4:54 pm

Fotka by pomohla.
4x Solartec mono 180Wp + 12x Calyxo 70Wp amorf + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 12kWh Li-Ion, Axpert MSXE, 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 918
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov
Reputation: 94

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod volente » úte bře 27, 2018 4:58 pm

To je tříčlánek se silovými vývody jen na posledních pólech?
4x Solartec mono 180Wp + 12x Calyxo 70Wp amorf + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 12kWh Li-Ion, Axpert MSXE, 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 918
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov
Reputation: 94

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod Janma » úte bře 27, 2018 5:00 pm

Ještě jedna.
2018-03-27 17.59.51.jpg
Victron Phoenix 3000/48, 17 kWh Lion, 3kwp.
Janma
 
Příspěvky: 88
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Bydliště: Znojmo
Reputation: 1

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod Janma » úte bře 27, 2018 5:01 pm

Je to 12s3p.
Victron Phoenix 3000/48, 17 kWh Lion, 3kwp.
Janma
 
Příspěvky: 88
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Bydliště: Znojmo
Reputation: 1

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod volente » úte bře 27, 2018 5:03 pm

Asi bych to normálně naletoval nějakou výkonnější páječkou. Pájecí kapalina na nikl je běžně v prodeji.
4x Solartec mono 180Wp + 12x Calyxo 70Wp amorf + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 12kWh Li-Ion, Axpert MSXE, 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 918
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov
Reputation: 94

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod trud » úte bře 27, 2018 5:04 pm

To je Chevrolet Volt ?
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 492
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod martin2190 » úte bře 27, 2018 5:07 pm

sou tam konektory na kterejch je to vyvedeny
FVE 4,9KWp kostal piko 5,5 , MVE 17KW , elektroauto ELTRA
martin2190
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon čer 20, 2016 12:56 pm
Reputation: 1

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod trud » úte bře 27, 2018 5:08 pm

Diskusia začala o životnosti li- baterii....vraj..10-12 rokov.
Prekopírujem sem dáke údaje od užívateľov ak sa neurazia.
ota :

CALB 180Ah r.v. 2008 - kapacita 184Ah - nepoužitý
CALB 100Ah 2008 - kapacita 96Ah - použitý
Pihsiang 48Ah 2006 - kapacita 47Ah - nepoužitý
Noname, prototyp 2004-6 podle váhy 4kg je to 100Ah, skutečná kapacita 104Ah, - uloženka nepoužitý
Thundersky 200Ah 2007 kapacita 201Ah - používaný
Thundersky 200Ah 2009 kapacita 221Ah - nepoužitý uloženka

trud:

Dve li-on 18650 z leta 2009. Prvých cca 7 rokov žili vo firme vo veľkom ručnom scanery čiarových kódov.. Má to asi 4 palcový display.. Za deň sa to nabilo plná / prázdna cca 3*..sme nepretržitá prevádzka aj vikendy. Potom to už nevydržalo cez zmenu tak skončili v odpade.. Rozobral som myslím 3 alebo 4... Su v tom scanery po dve.. A vždy bola jedna mŕtva.. To isté ako notebooky.. Zlá elektronika k baterii. Tie dobré som zobral domov a používam v uvedenom svietidle... Vonku.. Zima./Leto.. Pôvodne to boli 2800mAh..tak ich práve nabijam a pôjdu na test. Maju za sebou 9 rokov zlého zaobchádzania... Sám som zvedavý...
Tak tie 9 ročne týrané 18650 majú kapacitu 1935mAh a 1974mAh. Prúd som ťahal 1A. Verím že keby sa o tu baterku starali, nenabijala na 4.2 a nevybijala pod 3.3 tak ma ešte dnes 2300-2500mAh.
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 492
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod Janma » úte bře 27, 2018 5:10 pm

Ano "Trud".
Už to kouskují na 48V baterie. Sehnat balancer bylo trošku složitější,ale už se vyrábí. ..
Victron Phoenix 3000/48, 17 kWh Lion, 3kwp.
Janma
 
Příspěvky: 88
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Bydliště: Znojmo
Reputation: 1

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod Janma » úte bře 27, 2018 5:12 pm

V servisním konektoru jsou slabé drátky. Poteče tudy 5A, potřebuji tak 1 mm2.
Victron Phoenix 3000/48, 17 kWh Lion, 3kwp.
Janma
 
Příspěvky: 88
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Bydliště: Znojmo
Reputation: 1

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod trud » úte bře 27, 2018 5:15 pm

Janma píše:Ano "Trud".
Už to kouskují na 48V baterie. Sehnat balancer bylo trošku složitější,ale už se vyrábí. ..


Videl som ju asi u CARLA v Holandsku, alebo maš iny zdroj ? :-)..
Z chevy volt by mala byt ok..ona ma myslim kapacitu 16kWh a nabíja sa len 10kWh. Tak by mala byť ok. Ja by som ju skúsil bez balancárov a až podla toho ako by sa správala by som pridal balancer. Nepoužívať 0-100% ale povedzme 10-80% a bude dlho slúžiť.
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 492
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod Janma » úte bře 27, 2018 5:25 pm

Zdroj stejný. Chtěl jsem co nejlevnější bateriji.
Bohužel Otova byla dražší než z Oplu Ampera.
Planují vybíjení na 3,5V a nabíjet na max 4,1 tak aby pak bylo napětí na 4,06V.
Měřeno cell logem max.rozdíl v jednotlivých článcích je 0,015V. Což je asi dobrý!
Naposledy upravil Janma dne úte bře 27, 2018 5:27 pm, celkově upraveno 1
Victron Phoenix 3000/48, 17 kWh Lion, 3kwp.
Janma
 
Příspěvky: 88
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Bydliště: Znojmo
Reputation: 1

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvekod volente » úte bře 27, 2018 5:27 pm

Bez balancérů jsem pro. Sám žádné nepoužívám. Pokud na nich trváš tak bych se nebál toho naletování. Ale pokazí to vzhled :o
Rozdíl mezi články je skvostný, neřešil bych.
4x Solartec mono 180Wp + 12x Calyxo 70Wp amorf + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 12kWh Li-Ion, Axpert MSXE, 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 918
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov
Reputation: 94

Další

Zpět na LiFe*

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Reputation System ©'