Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je úte črc 17, 2018 5:58 pm


Použité li-ion z elektromobilů

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Předchozí

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvekod packet » úte bře 27, 2018 8:47 am

to volente:
testovano nabitim na 4,1V a proudem 1800ma vybijeno na 3.0V

to mikel:
kdyz uz jsme u tech vychcanku a prodejcu, bylo by hodne ferove narovinu napsat ze u starych leafu degraduji clanky velmi rychle a to i u bouranych aut. a u tech bouracek mame taky velkou neznamou jak se clanek bude chovat po narazu. nikdo asi nerozebere leafa ktery ma rozbity naraznik po trefeni srnky, ze.
a hlavne jmenovita kapacita noveho je 2x33Ah tedy 66Ah. proti tomu i 53Ah je slusna degradace. degradaci taky ovlivnuje to kde clanek v packu byl umisten a podle toho i prehrivan, takze by bylo ferove merit kazdy clanek.
packet
 
Příspěvky: 10
Registrován: sob úno 16, 2013 9:18 pm
Reputation: 1

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvekod kyocera » úte bře 27, 2018 9:30 am

Zdravím,
Už 2 x jsem naznačoval, že diskuzi uzavírám. Důvodů může být více, nebo i důvod, že
Mně chybí čas abych opakovaně argumentoval nebo i jiné důvody.
Nezbývá mně, než abych ještě potřetí požádal diskutující v mém vlákně o ukončení,
Ale ještě naposledy budu reagovat na Vaše informace a argumenty.
Volente píše , že nabádat k nějaké revoltě proti prodeji použitých věcí, se snahou snížit cenu, je mlácení prázdné slámy
A jiná věc je použitý měnič, kde není problém vyměnit elty , nebo polovodič a jede se dál
V použitém aku jednoduše elektrody vyměnit nejdou.
Zde střídač N nabádal k revoltě proti zdražování ve stejném duchu
viewtopic.php?f=11&t=3904
Tak proč bych nemohl já ? Pokud zde bude jen jednostranná nepřetržitá , nekritická chvála na
Použité aku, povede to ke stagnaci cen nebo zdražování produktu.A není důvod
K nekritické chvále na použité aku.
Dále Volente uvedl, že je potřeba mít na aku asi tím myslel velké kapalinové
NiCd povolení. Tak jsem se ptal na odboru životního prostředí. Ptali se mně, zda
Aku vypouští znečistující zplodiny do ovzduší , odpověděl jsem, že ne , vodík nic
Neznečistí a vodík stejně vyprodukuje třeba i olovo při nabijení, Další otázka byla, zda
Z aku vychází nějaké kapaliny, které při cirkulaci ohrožují podzemní vody.
Odpověděl jsem, že ne, protože kapalinový aku, stejně jako jiný aku je v uzavřené
Nádobě a má porovanou zátku, přes kterou vychází jen plyn. Takže na životním
Prostředí mně řekli , že specielní povolení nepotřebuji, jak tvrdí Volente.
Ani na LIFE není potřeba povolení, také zde je elektrolyt uzavřený v nádobě a LIFE si
Jen občas odfukuje. Což potvrzují majitelé žlutých LIFE.
Za uložení a likvidaci nebezpečných odpadů se platí, Čím víc je nebezpečný, tím více
Stojí likvidace. Možná vzpomínáte na aféru v Italii, kdy se sudy s nebezpečným odpadem
Shazovaly do moře a ušetřili se peníze za likvidaci nebezpečného odpadu.
Použité aku jsou velmi problémový odpad. Je jich stovky tun a recyklace se nevyplácí
A ani ve výkupu odpadu nestojí o články, které nejsou separovány a nejsou kovy
Rozdělené na měd a hliník a jiné kovy k dalšímu zpracování. Kdo má takových
Aku obrovské množství, bylo by pro něho přímo vysvobození , pokud by použité aku mohl
Prodávat za mnohem vyšší ceny dalším spotřebitelům.
Nabízet drogy malým dětem je trestné, ale nabízet staré použité aku je taky kšef
A trestné to není. Vznikají překupníci , prodejci, vzniká trh.
Distributor potřebuje trh. Fotovoltaika a mypower může představovat
snadnou kořist, protože je zde parta nadšenců a ochota vytvářet si z použitých
aku další sestavy.
Dobrý prodejce vytáhne všechny argumenty a přesvědčí Vás aby jste si namazali
třeba i použitý aku na chleba .
Měření které zde uvedl Mikel nebo trud v žádném případě nevyvrací výrok
Skutečných výrobců aku, kteří opakovaně uvedli, že časová životnost je 10 až 12 roků. Měření
Které provedl Mikel nebo trud jen dokazuje , že v aku už začal rozkladný proces,
Vedoucí k degradaci a umírání aku. Další věc je Gaussova křivka, která vypovídá o četnosti
Jevu ve vztahu k pravděpodobnosti. Ve vztahu k udávané časové životnosti
12 roků potom z Gaussovy křivky můžeme vyvodit, že pravděpodobný jev nastane
Dříve i později jako je 12 roků.
Dobře to to rozložení jednou bylo vidět na parametrech starých použitých aku , které
zveřejnil dříve vlkzajac. Pokud někdo chce dobře prodat svoje použité zboží postupuje
jako spin doctor a uvede parametry aku, které jsou v extrémním krajním
položením na Gaussově křivce. Tedy údaje , které se vymykají normálu.
Tedy jevu s nejvíce četným pravděpodobnostním výskytem.
Takže opět musím potvrdit, že existuje časová životnost aku a údajům, které
Uvedli dříve jmenovaní výrobci aku věřím. Před 6 roky bych údaje , které
uvedl Mikel nebo trud spolknul i s navijákem a věřil bych, že není nic lepšího než si
koupit starý předražený aku. Ale na to jak se rozhoduji já sám , není pro nikoho závazné.
Každý se rozhoduje sám za sebe a jakým informacím věří.
Když začali prodeje elektroskutrů, objevil jsem na www stránkách jednoho prodejce, který
Poctivě uváděl velké množství údajů, které vypovídaly o nedostatku nebo špatných
parametrech elektroskutru . Vysvětloval, že v elektroskutrech jsou použité nejlevnější
magnety a motor když se v létě přehřeje, magnety ztratí svoje vlastností , motor
ztratí svoji účinnost a výkon. Vysvětloval proč se nemá jezdit se skutrem v horku a za mrazu,
důvodem nebyly jen aku, ale opět motor, vše tam hezky vysvětloval i to, že ve výsledku
se nic neušetří a elektroskůtr jezdí minimálně stejně draze jako na benzín, ale
spíše i je provoz draží jako benzin. Ale že elektroskútr je novinka a stojí to za to vyzkoušet.
Tehdy jsem si řekl, páni, ten říká tak poctivé údaje, že
jde sám proti sobě. A byla to pravda, jeho upřimnost a poctivost se mu
nevyplatila a když jsem jsem chtěl po roce si všechny jeho údaje a informace
znovu prohlédnou, nebo i zkopírovat , uložit, už jeho www stránky neexistovaly.
Jednou jsem byl svědkem dvou profesionálních prodejců elektromobilů
Na veletrhu. Jak jsem přicházel zezadu, slyšel jsem jak říkají, tohle nikdo
Rozumný za tu cenu nekoupí , půjde raději do dieslu za menší peníze
A žádný další peníze za baterky. Když si všimli, že jsem nablízku změnili téma hovoru.
Sami profi prodejci za zády si říkali mezi sebou pravdu. Do očí by Vám jako
Zákazníkovi řekli, že platíte jen haléře za km a měli by zájem prodat zboží.
Ani nezkoumám individuelní obecné nadšení některých prodejců s použitými aku. Může i
Existovat nadšený prodejce, co aku doveze a změří, roztřídí a prodá za nižší
Cenu než nakoupil, proč, protože je prostě jen fanda a chce lithium do každé rodiny.
Před 30 roky jsem si chtěl přivydělat a zkusil jsem druhý pracovní poměr
Jako pojištovák. S podivem jsem zjistil, že mám 3x větší příjem za mnohem
Méně času jako v hlavním pracovním poměru. Během několika měsíců vyšli nové
Nastavovací podmínky pro smlouvy a uvědomil jsem si, že už to výhodné pro
zákazníky není , zákazníci by to nepoznali, ale nechtěl jsem se podílet na větším okrádání lidí
A vedlejší pracovní poměr jsem ukončil i když to bylo finančně výhodné a celkem to
bylo jen 8měs než jsem prozřel a uvědomil si všechny souvislosti.
Před 12 roky jsem prodával ojetý vůz Ford Escort.
Nákupčí v autobazaru si vůz prohlédnul a navrhnul cenu. Tak jsem mu řekl, že
Požaduji nejméně o 20 tis. nižší cenu, protože auto nemá milionové počítadlo km.
Ale jen do 100tis.km s mech náhonem a ve skutečnosti mám o 100tis.km víc.
/Dnes už jsou Počítadla elektronická a do milion km/
Prodejce začal vyplňovat papíry a dal mně k podpisu předávací protokol, ale nebyly tam
Vyplněné km. Tak jsem ho znova upozornil, že požaduji uvést skutečný stav km.
Nákupčí v autobazaru napsal skutečný stav km a říká, nezlobte se ale za celý život
jsem se s nikým tak hloupým nesetkal. Mohli jsme vydělat oba. Tím dokresluji, že se
Komodity použitých drahých aku nezapojím ani jako kupující ani jako prodejce.
Raději si koupím nový aku. nikoliv starý, kde neznám historii aku a použitý aku je to jako
kupovat drahé prošlé zboží . Nadšení pro drahé ojeté aku
Nesdílím a považuji tento předražený elektroodpad za cenově špatně nastavený ,
Vzhledem k celosvětovým výkupním cenám barevných kovů. Mikel uvádí, že má
li-ion doma 30kW a dalších 600ks článků ve skutru z roku 2017. Konec konců proč ne.
Už jsem dříve psal, že záleží na tom, jak se kdo k čemu výhodně dostane
A je možnost vše proměřit firemním testerem Cadex není o čem dlouze přemýšlet
Je to vše výhodné jinak bychom to přeci ani nedělali.
Pro mě i nadále jsou závazné údaje o časové životnosti aku od výrobců aku.
Já bych spíše ocenil, kdyby prodejci ojetých aku to vzali z jiného konce a začali
Vysvětlovat všechny možné nevýhody použitých aku a tím si lépe uvědomíme i
Nevýhody nových aku. Dát takové informace jako to udělal ten prodejce elektroskutru.
Věřím, že stále budou existovat lidi, co odmítají přijmou realitu o časové životnosti aku. Pak bych jim
navrhnul, aby údaje o časové životnosti výrobců aku hodily za hlavu a
Jednoduše si řekli, že pro ně to neplatí a že jim jejich aku bude sloužit 50 roků doma v FV
doma ve elektroskůtru i v jejich elektromobilu.
A vytvořit svůj vlastní klub . Já do Vašeho klubu patřit nebudu.
Jako návod a základy pro klub by si mohli členové budoucího klubu
Vzít text z rubriky Sbazar kde se píše o životnosti aku 60 roků a když se to tady napsané,
Píše 60 roků , musí to být pravda, jinak by to přeci ten prodejce nepsal. Zde je ten text.
https://www.sbazar.cz/doktor166/detail/ ... cely-zivot
Projevil jsem ohleduplnost vůči prodejci Mikel a necpal mu informaci do jeho rubriky
na bazaru. A proto jsem založil toto vlákno. Učelem bylo předat informaci o časové životnosti
aku 12 roků a pobídka k provádění technických přejímek pokud uvažujeme o použitém aku.
Už 2x jsem naznačil, že je diskuze v mém vlákně je u konce.
Proto diskuzi po třetí ukončuji a pokud chcete pokračovat v diskuzi dál, založíte
si vlastní vlákno.. Do Vaší nové diskuze na propagaci dlouhého života starých použitých
aku se ve Vašem novém vláknu už se nezapojím.
Stejně jako jsem to udělal opakovaně, zakončuji diskuzi neutrálně. Nových a použitých aku
Je velké množství. Kupující by si měl nastudovat všechny údaje , přihlédnout
K časové životnosti aku, přehlédnout k životnosti dané počtem cyklů a porovnat
Parametry a cenu nového aku a parametry a cenu použitého aku.
Pokud se někdo rozhodne pro použitý aku, měl by kupující dělat osobní technické přejímky
Použitého aku při nákupu . A pak se správně rozhodnout.

Admin edit: prispevek byl nasledne vlozen jeste 5x coz je dost neprijemne na nasledne cteni, takze jsem duplicity smazal a upozornuji autora tohoto prispevku ze za takove "tapetovani" muze byt i vylouceni z fora, pokud timto nesvarem bude forum likvidovano. Dekuji za pochopeni a za respektovani.

Drobne rozdily v dalsich kopiich byly nasledujici:

- pro VLA, když si někdo založí svoje vlákno, aby to nebylo chaotické, tak ho zpravidla zakladatel ​
- i moderuje. Jako zakladatel vlákna mám právo i ukončit. Pokud už nemohu moderovat a reagovat na příspěvky
- na všechny příspěvky. Nebo je téma, vedoucí k založení příspěvku vyčerpané.
- Tím pádem co jsem napsal, zůstává dál napsané a Ti co chtějí
- vyjadřovat dál své příspěvky,​ by měli být ohleduplní jako jsem byl ohleduplný i já
- k prodejci Mikelovi. Nikomu nezakazauji diskutovat dál v jiném vlákně o čemkoliv.
- Takže ještě jednou na závěr

---

- pro trud i Mikel, když si někdo založí svoje vlákno, aby to nebylo chaotické, tak ho zpravidla zakladatel
- i moderuje. Jako zakladatel vlákna mám právo i ukončit. Pokud už nemohu moderovat a
- nemám čas dál reagovat na příspěvky
- k prodejci Mikelovi. Nikomu ​nezakazuji ​diskutovat dál v jiném vlákně o čemkoliv.
- Založit si vlastní vlákno není těžké a tam múžete diskutovat dál o čemkoliv

---

- pro Abrams a kodl69, když si někdo založí svoje vlákno, aby to nebylo chaotické, tak ho zpravidla zakladatel
- Tak to prosdím respektujte

---

- pro kiwi, když si někdo založí svoje vlákno, aby to nebylo chaotické, tak ho zpravidla zakladatel ​



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 590
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 140

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvekod vla » úte bře 27, 2018 10:00 am

Zakládat kvůli něčemu naprosto stejné téma mi přijde jako nesmysl, pokud máš pocit, že jsi už vše potřebné řekl, nech o problému diskutovat ostatní, kteří se ještě mají potřebu vyádřit a už se do toho nepleť. Pokud máš pocit, že je toto téma tvé duševní vlastnictví, tak si ho nech někde zapsat a z moci úřední zablokovat. V diskuzích už to tak bývá, že se někomu nelíbí názory druhých, ale pokud jsi chtěl aby s tebou všichni souhlasili, měl jsi v úvodu jasně napsat, že jsou vítány pouze sohlasné příspěvky a žádné jiné názory, nedej bůh snad nesouhlasné či přímo opačné názory jsou nepřípustné.
vla
 
Příspěvky: 425
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Reputation: 35

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvekod trud » úte bře 27, 2018 11:11 am

Kyocera.. V staršej diskusii ste písal 10 rokov, v tejto na začiatku 10-12..teraz už píšete 12+..píšete o Gaussovej krivke.. Ale už nevysvetlujete ako to ze sa medzi testovanými kúskami tu na fóre nenašiel ani jeden po smrti. Píšete stále o ekológii a odpade.. Ale to je trochu smiešne.. Moje "staré" lionky sú z októbra 2015. (185eur/kWh)..takže sa mali vyhodiť po 2.5 roku a kúpiť kila nových???? To už je len ekológia. Mali ste tu snáď 10 príkladov reálnych testov kapacity..vnutorneho odporu a vy aj tak neveríte.....
540W+pwm 20A,240W+pwm 10A,270W+pwm 10A,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh (420*18650)+14ks 40Ah (Mitsubishi Outlander) 2kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 458
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvekod Mikel » úte bře 27, 2018 11:16 am

packet píše:to volente:
testovano nabitim na 4,1V a proudem 1800ma vybijeno na 3.0V

to mikel:
kdyz uz jsme u tech vychcanku a prodejcu, bylo by hodne ferove narovinu napsat ze u starych leafu degraduji clanky velmi rychle a to i u bouranych aut. a u tech bouracek mame taky velkou neznamou jak se clanek bude chovat po narazu. nikdo asi nerozebere leafa ktery ma rozbity naraznik po trefeni srnky, ze.
a hlavne jmenovita kapacita noveho je 2x33Ah tedy 66Ah. proti tomu i 53Ah je slusna degradace. degradaci taky ovlivnuje to kde clanek v packu byl umisten a podle toho i prehrivan, takze by bylo ferove merit kazdy clanek.

to packe:

1. jasne jsem deklaroval kapacitu clanku a pri jakem zatizeni byla merena. Pripada Vam na tom neco netransparentniho?
2. pochopil jsem, ze jste zhrzeny uzivatel Leafu, vse je vsak o to kdo a jak auto potazmo baterie uziva a provozuje. To mohu dolozit i vlastni zkusenosti z provozu Fiatu s LIpol clanky. Nicmene mate pocit, ze LG Chen je nejaky beckovy vyrobce? ze vyrabi horsi nebo mene kvalitni clanky nez treba Samsung? Domnivate se, ze v Nissanu delaji jen z lidi hlupaky, kdyz nabizeji pouzite clanky z Leafu v power packu a v solarnich poulicnich lampach pod svoji znackou? Opravdu si myslite, ze firma jako je NIssan by si neco takoveho mohla dovolit delat z lidi hlupaky a nabizet jim srot?
3. Ubytek kapacity vlivem pouzivani je bezny jev u vsech baterii bez rozdilu pouzite technologie. Nebo snad cekate, ze kapacita bude stale stejna? Tvrdil jsem neco takoveho? Videl jste u prodeje clanku nekde napsano neco jako " nove" 100% puvodni kapacity" atd...
4. sam mam tyto clanky take zapojeny v ostrove, zatim stale bez balanceru abych vedel jak se budou chovat. Vysledek zatim je takovy, ze clanky jsou velice tvrde a ani nereaguji na hluboke vybijeni, tim, ze by se rozchazelo napeti bez balancovani. Rozdil je pouze u dvou clanku 0,005V.
Mikel
 
Příspěvky: 189
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Reputation: 11

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvekod abrams » úte bře 27, 2018 12:42 pm

Zdravím ,

v nesmrtelnost jakýchkoli Lithiových baterií tu určitě nikdo nevěří . Avšak věřit v omezení , po 10 až 12-ti letech náhlé puff a konec , vyřčené doposud pouze ze strany teoretiků a výrobců ? Jedni "vidí" svět pouze skrze vzorce - více/méně mimo realitu světa a druzí pochopitelněji z pohledu byznysu - výrobek s omezenou životností = lepší byznys .
Analogie baterií s auty je ve všech aspektech velmi příhodná :idea: .

Váženy Kyocero , toto Vámi založené vlákno přineslo mnoho nových poznatků jež nás obohatili , což je účel diskusních fór ;) .
Rozhodnutí každého z nás zda-li jít do jetých Lithiových *batt* či nikoli je rozhodnutím rozhodující se osoby - zda-li bude správné či nesprávné nepřísluší nikomu rozhodovat . Bylo , je a bude to pouze rozhodnutí oné osoby .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2151
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno
Reputation: 225

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvekod kodl69 » úte bře 27, 2018 1:03 pm

Podobně jako Abrams předpokládám konečnou životnost, ale těch 12 let už mají některý moje LiFePo4 aku, a podle posledního testu kapacity mají stejnejch 85% kapacity jako když jsem je jako 10-ti letý připojoval, naopak u novějších aku (2014-2015) pozoruju nárůst vnitřního odporu téměř na úroveň těch starších (samozřejmě v poměru ke kapacitě) takže tam očekávám výhledově větší problém než s kapacitou, ale v rostoucím vnitřním odporu, který zhorší účinnost nabíjení/vybíjení a prakticky znemožní využití vybíjení proudem okolo 1C, což se u mě chvilkově děje.
ostrov 3000Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 2453
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 169

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvekod rottenkiwi » úte bře 27, 2018 1:30 pm

Keď sa tu spomína nejaký čas, napr. -+ 12 r., treba uviesť aj typ elytu, katódu, anódu, ich morfológiu,
výrobcu, teplotu skladovania, formátovanie, CC, CV atď., typ klimatizácie battery packu, jeho rozsah
teplot, nabíjacie prúdy, vyb. prúdy, celý výpis z BMS, potom vieme povedať, že čo bolo príčína toho,
že tie baterky vydržali -+ 12 r.

O tom sa píšu práce a berú sa granty na desaťročia a NIKTO nevie presne
kvalifikovať a kvantifikovať príčiny degradácie, lebo keby to vedel, tak predbehne Panasonic
v produkcii bateriek a budú stáť toĺko ako rožky, keď postaví desiatky továrni.
BTC: 1LWBcqUCX4UiTgzxTmsfyL83KG8DQiq2gd LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum NREL eff. 787 Dreamliner Issue Rado Danilák Online-monitoring
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1500
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 57

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvekod Mikel » úte bře 27, 2018 1:56 pm

na žádost uživatele kyocera jsem založil nové vlákno zde, kde mužeme pokračovat v debatě :)
viewtopic.php?f=39&t=4081
Prosím tedy všechny, kteří mají zájem debatovat o používaní nového vlákna :)
Mikel
 
Příspěvky: 189
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Reputation: 11

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvekod volente » úte bře 27, 2018 3:32 pm

Pro kyocera
V pravidlech fora jsem se nic o uzavření tématu přispívatelem nedočetl. Téma zrušit nebo uzamknout má pouze Admin. A přestaňte prosím na jakýkoliv příspěvek odpovídat svým stořádkovým elaborátem. Zabírá místo pro přínosnější příspěvky do diskuze.
4x Solartec mono 180Wp + 12x Calyxo 70Wp amorf + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, 12kWh Li-Ion, Axpert MSXE, 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 800
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov
Reputation: 83

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvekod kyocera » úte bře 27, 2018 5:03 pm

Zdravím,
Pro Volente,
pokud mně někdo naznačí, že mu je něco nepříjemné, tak určitě nebudu někomu dělat zlomyslné naschvály a
nechám ho svobodně ukončit jeho vlákno. Někdy víc někdy méně cítím se osobně zodpovědný za vlákno, které jsem založil.
Pokud už nemám čas, nemohu si připravit kvalitní argumenty, mohu diskuzi ukončit.
Stejně tak ji mohu ukončit, pokud mám za to, že téma kvůli kterému jsem diskuzi založil je vyčerpané.
Každý může sám si založit někde své téma a tady je už diskuze zbytečná, Mikel dal svoje
téma a každý může tam psát svoje kvalitní příspěvky. Někdy v budoucnu se k tomuto vrátím v příspěvku
kategorie Různé a název Body a příspěvky.
/ Škoda jen, že inzerát v S bazaru, kde se psalo akmulátoru na celý život - 60 roků někdo za 18minut smazal
jak jsem uvedl odkaz. Pravděpodobně nějaký vážený člen zdejšího fora. /
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 590
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 140

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvekod mobilik » úte bře 27, 2018 7:08 pm

Nehnevaj sa ale spravas sa ako male dieta...
Toto nieje tvoje forum, tvoja je len myslienka a ked si ju napisal uz nieje len tvoja... Si obycajny uzivatel nie moderator. Temu moze uzavriet admin a moderator.
Bola vytvorena zbytocne duplicitna tema...
Podla mna admin by "tvoju" temu mal premazat, spojit z novou a malo by sa pokracovat dalej.
Pokadam Ta za inteligentneho a znaleho experta, no teraz sa spravas cudne... :-(
mobilik
 
Příspěvky: 1678
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Reputation: 147

Re: Použité li-ion z elektromobilů

Příspěvekod mypower.cz » úte bře 27, 2018 10:15 pm

Admin edit: Koukám se to tu nějak zbytečně zvrhlo, takže téma zamykám a pokračujeme prosím zde:

>> http://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=39&t=4081 <<

Dovolil bych si poznamenat, že ačkoliv libovolný uživatel fóra může považovat dané téma za vyčerpané, bez ohledu na to zdali je zakladatel tématu či nikoliv, v žádném případě to neznamená, že by ostatní uživatelé nemohli v tématu pokračovat nebo že by jim v tom mělo být bráněno, je-li diskuze k tématu.
Podpořte MyPower.CZ | 2.24kWp FVE | MyPower MicroLog2
BTC support 37uvSpUKTCmcJZD9bs8ZWhdrubxBxRZSuT | LTC support LPYitoWPn3k5PqWBWmuzbcwj344THtZ7q2
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 3225
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputation: 146

Předchozí

Zpět na LiFe*

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: volente a 1 návštěvník

Reputation System ©'