Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je pát pro 14, 2018 2:02 am


Druhý život batérií z elektromobilu.

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
PředchozíDalší

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod marko250 » pon bře 05, 2018 9:35 pm

Janma píše:Našel jsem údaje k te 50 Ah.


Však je tam rozsah 2.75-4.1VDC při kterém dá 50Ah a navíc to je jiný typ "50" a vlkazajac sehnal "40"
JZ-50°/20xChaori<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar<davá2750W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 58.4VDC LFP4/370A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín
Reputation: 111

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod trud » pon bře 05, 2018 10:01 pm

Ten Holanďan ich ma dosť a stále pribúdajú dalšie.. Aj iné
batérie... z nissan leaf..opel ampera..
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 525
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 18

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod kodl69 » úte bře 06, 2018 12:50 am

to Trud: tak už chápu, jak si strojník *batt* zpříjemňuje práci :lol: . Já používám modelářský 8s voltmetry za 1.5USD, sice se ty čísla na displeji přepínají, takže na to chvilku koukám, než uvidím napětí na všech 36-ti článcích, ale za ty prachy... A asi to má i nižší vlastní spotřebu než tolik samostatnejch měřáků s led displejem. Navíc to je kdesi v tech. místnosti, za mě hlídá baterky BMS, takže já nejsem strojník *batt* ale řekněme seřizovač *batt* , takže to nemusím sledovat furt 8-)
Má někde na webu ten Holanďan nabídku aku, nebo je to utajovaná skutečnost?
Na kolik teda přišlo těch 16ks 40Ah aku, i s dopravou?
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3005
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 207

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod trud » úte bře 06, 2018 10:25 am

Nie je to nič tajné.. Kupoval som 32ks..polovicu ma švagor. Cena s dopravou a poplatkom PayPal bola cca 1010 eur. Kontakt nám len Fb.. Treba ho osloviť a popýtať sa.

Pro-LOX
@Carel1956
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 525
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 18

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod kyocera » úte bře 06, 2018 12:03 pm

Zdravím,
Tady máte výpis z vládního obchodního věstníku z Holandska o tom, že společnost
Která prodává ojete aku z elektromobilů na uvedené adrese byla již zrušena
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search

dále je zde adresa již zrušené firmy , včetně již neplatných IČO a DIČ zde

Pro-LOX EZ
CHK Hassink
Houtsnip 18
1713SR Obdam
Nederland

BTW : NL091177583B04
EORI: NL091177583

a dále je zde mejlový kontakt do této firmy zde :
c.hassink@pro-lox.nl
Ale je možné, že majitel raději komunikuje neoficielně přes fc zde :
https://www.facebook.com/pg/Carel1956/a ... e_internal
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 627
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 143


Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod kodl69 » úte bře 06, 2018 1:39 pm

z FB jsem se smazal před víc než 10-ti lety, takže odtud aku mít nebudu, no co se dá dělat, ty 40Ah se mi líbily.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3005
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 207

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod rottenkiwi » úte bře 06, 2018 1:48 pm

Aj bez lognutia vidno tel. číslo, tam mu treba zavolať.
Only God & bank can create something from nothing. LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum Enphase IQ7x 787 Dreamliner Issue Ako žiť eko Izolácia
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1829
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 69


Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod trud » úte bře 06, 2018 2:32 pm

Ponúkal mi celu 16kWh z Opel Ampera za 1500eciek.. V cene 100/kWh sa dajú kúpiť burane elektromobily.. NAPR. ZOE 22kWh za 1900eur..
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 525
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 18

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod zajo » úte bře 06, 2018 8:03 pm

trud píše:Ponúkal mi celu 16kWh z Opel Ampera za 1500eciek.. V cene 100/kWh sa dajú kúpiť burane elektromobily.. NAPR. ZOE 22kWh za 1900eur..


Koupit Rencek ZOE za 1900E jde, ale bez baterek, ty jsou pořád v majetku fa. Renault a majitel ZOE platí měsičně poplatek - "pujčovné".
Panely poly: 2,2kWp (8*275 Wp jih); Měnič: GoodWe GW3648D-ES; Baterky: LiFePO4 100Ah (2*PylonTech US2000B - 2,4kWh)
zajo
 
Příspěvky: 35
Registrován: úte kvě 30, 2017 8:29 am
Reputation: 2

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod ota » úte bře 06, 2018 10:28 pm

Je skvělé dovézt si z NL baterku a dát jí druhý život.
Je to dobře pro přírodu, protože se nesešrotuje i proto že umožní ukládat čistou energii místo toho aby se vyrobila z čmoudu.
Ale dovolím si trochu nepříjemné osvěty. Podobné jako když na fóru přítomní revizáci píší o povinnostech, které ostatním přijdou jako zbytečné a na diskusi přijdou až když dojde na průser ze kterého nevědí jak ven. Nechci nikomu kazit radost ale zde jsou náležitosti pro dovozce. Píši velmi zkráceně, platí všude v EU podobně.

TRANSPORT
Li baterie musí být dopravovány v režimu Nebezpečných látek s průvodní dokumentací a správným balením a označením. LI baterie jsou dle ADR UN3480 skupina II. třída 9.
Vychází z Vyhlášky ministra zahraničních věcí o Evropské dohodě o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí ADR č. 64/1987 Sb.
Pokud si objednáte baterku a během přepravy dojde k nehodě, požáru či jiné havárii, majitel přepravovaného nákladu odpovídá za dokumentaci a balení. Pokud jí náklad nemá, je průser, následuje správní nebo i trestní řízení. Majitel je ten kdo si zboží koupil.

DOVOZ BATERIÍ
Pokud dovezu jako podnikatel baterku (i jediný monočlánek z ebay.com) ze zahraničí platí pro jakoukoli fyzickou osobu Zákon č. 185/2001 s povinností přihlásit se do seznamu výrobců dle vyhlášky č.170/2010 Sb. o bateriích a akumulátorech. Dále se zaregistrovat do kolektivního systému sběru baterií a čtvrtletně podávat hlášení. Za nesplnění povinností lze ve správním řízení uložit pokutu až 50,000.000Kč. Nedělám si legraci, až 50mega.
Naposledy upravil ota dne úte bře 06, 2018 11:28 pm, celkově upraveno 1
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1374
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Reputation: 208
 
  • 1


Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod gupa » úte bře 06, 2018 10:53 pm

Jde možné odkázat přesně na paragraf a článek?
Stále lepší výběr je špatná jízda, než dobrá chůze.
Uživatelský avatar
gupa
 
Příspěvky: 1622
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputation: 55

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod kyocera » stř bře 07, 2018 10:40 am

Zdravím,
měl bych dotaz na Otu. Jak je to v praxi ? Řada členů fora zde veřejně uvádí, že od Vás
aku koupila. Jste i Vy někde registrovaný a podáváte pravidelně hlášení ?
Nebo je nějaký rozdíl mezi fyzickou a právnickou osobou ?
Možná i ten prodejce z Holandska nejprve prodával jako právnická
osoba a potom firmu zrušil a prodává spíše neformálně přes fc aby
na něho nějaké zákony nedopadaly. Ale i na stránkách fc uvádí stále
název své firmy, IČO, DIČ i když svoji firmu zrušil podle výpisu z obchodního
věstníku vládního zdroje Holandska .
Možná je to tedy tak, že na fyzické osoby , které aku jen překupují a přeprodávají se zákony
nevztahují a proto prodejce z NL zrušil svoji firmu a aku přeprodává dál
jen jako fyzická osoba přes fc.
Jak je to tedy s fyzickými osobami, co jen překupují a přeprodávají aku bez registrace ?
To se může týkat nakonec i libovolného člena fora. Za pár roků zjistí, že by chtěl
změnu, staré aku zde přes rubriku bazar prodá , jak se to i děje a koupí jiný typ nebo
nové atd. Proto pokládám tento dotaz.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 627
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 143

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod brumlaj » stř bře 07, 2018 11:07 am

Jestli jsem to pochopil správně Ota jasně psal
- přejezd hranic (pravděpodobně EU když je v něm volný pohyb zboží) = nutná registrace podnikatele i když je to FO (živnostník).
- jakákoli doprava - majitel odpovídá za bezpečnost a dokundamentaci
což je celkem pochopitelné
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1449
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm
Reputation: 92

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod MareC3k » stř bře 07, 2018 11:23 am

Kto z Vas si objednal baterky z Ampery? :)
Přílohy
baterky z holandska.jpg
10kWp (3,2kWp+1,3kWp + 2kWp + 2,2kWp + 1,3kWp), 26V 450Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 8kW LF sinus menic PowerJack, Axpert 2424, PCM 8048+Tristar-MPPT-60A+Victron 150/35+Epsolar 150/60, Presov uLOG: http://s5.mypower.cz/fve-ulog2marec3k
MareC3k
 
Příspěvky: 346
Registrován: pát říj 05, 2012 7:37 pm
Bydliště: SK pri Presove
Reputation: 22

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod kyocera » stř bře 07, 2018 11:33 am

Zdravím,
Pro brumlaj. Můj dotaz je rozšířený a ptám se na to, co zde není uvedeno.
Prodej a přeprodej aku fyzická osoba bez registrace . Jedna věc je změna majitele aku a druhá
věc je zda je v této oblasti nějaké další povinnosti a to asi ví nejlépe Ota jako bývalý inspektor ŽP.
Proto můj dotaz byla na Otu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 627
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 143

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod střídač_N » stř bře 07, 2018 11:36 am

kyocera píše:...Nebo je nějaký rozdíl mezi fyzickou a právnickou osobou ?......


Zcela určitě je, jinak by nebyl důvod je rozlišovat.
Neznám Holanské reálie, tudíž mohu posloužit jen našimi. Předpokládám, ře se mnoho nebudou mnoho lišit.

Základní rozlišení je v otázce ručení.

Fyzická PODNIKAJÍCÍ osoba ručí celým svým majetkem. Uděláte škodu dostatečně velikou a je veškerý váš majetek postižen. Podnikat jako fyzická osoba, kde jde o větší peníze, se s nadsázkou dá říct, jen s pistolí u hlavy.

Patrně Holanďan začal v malém a riziko se nezdálo velké.
Pokud se riziko zvětšilo, přešel na právnickou osobu z důvodů ochrany vlastního majetku.

Právnická osoba ručí jen svým majetkem. Je to nepřesné, neboť pokud by se prokázalo zavinění například jednatelem společnosti, jde se i po jeho majetku. Pokud ale není prokázán nějaký zlý úmysl jde vskutku jen a jen o majetek právnické osoby. Není zasahováno do osobního majetku fyzických osob.

Ale pozor, jsme v ČR, zde vás můžou okrást v souladu se zákonem naprosto vždy.

Ještě drobnost. To, co píše OTA, je platné jen pro podnikatele.
Pokud si jdete koupi baterku jako nepodnikatel, vztahuje se na vás jen obecné povinnosti po ukončení životnosti na sběr odpadu. Je na to patřičný zákon. OTA určitě doplní.
Naposledy upravil střídač_N dne stř bře 07, 2018 11:42 am, celkově upraveno 1
střídač_N
 
Příspěvky: 456
Registrován: sob říj 21, 2017 1:22 pm
Reputation: 60

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod kyocera » stř bře 07, 2018 11:41 am

Pro střídač-N : Vím obecně jaké jsou rozdíly mezi právnickou a fyzickou osobou.
Ale můj dotaz byl spíše specifický ve vztahu prodeje a přeprodeje aku.
A dalších návazných předpisů.
O tom má nejlepší znalosti Ota i jako bývalý inspektor ŽP.
Proto můj dotaz byl adresovaný na Otu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 627
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 143

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod ota » stř bře 07, 2018 11:47 am

Na fyzické nepodnikající osoby se tato povinnost nevztahuje. Na bazaru si můžeme mezi sebou prodávat co chceme.
Pokud někdo koupí jako soukromá osoba baterku, může jí jako soukromá osoba také prodat. To tento zákon neřeší. Navíc se nejedná o dovoz. Ten zákon je kvůli tomu aby stát věděl kolik baterií se dovezlo a kolik se jich recyklovalo.

Pokud ale někdo koupí na firmu baterii např na ebay.com, hobbyking.com atp. např.proto aby ušetřil DPH, dal si cenu baterky do nákladů firmy, potom už se na něj uvedené povinnosti vztahují.

Ale mnoho subjektů tyto povinnosti ignoruje a nic se neděje. Například v práci jsem dlouho nebyl schopen přesvědčit nejvyšší management aby se do systému zaregistroval, protože při dovozu jakékoli přenosné baterie se musí platit pár haléřů poplatek do kolektivního systému. Za článek li ion do 50g, tedy např. 18650 je poplatek 0,16Kč.

Jsem pro jistotu registrovaný a podávám hlášení. Nestojí to nic a sankce jsou vysoké.
Baterie co jsem rozprodával jsem koupil v CZ, nikoli v zahraničí.

Ale největší problém je dovoz baterií bez označení ADR. Nikdo si neumí představit jak bezohledně se občas chovají skladníci v distribučních skladech. V práci jsem viděl bednu s bateriemi, kterou skladník propíchnul vidlemi vysokozdvižného vozíku a ta začala okamžitě doutnat. Hasiči při zásahu shání dokumentaci a když zjistí že bedna na které je napsáno pouze KŘEHKÉ obsahuje zboží kategorie nebezpečný materiál a nemají k dispozici Bezpečnostní list a Deklaraci nebezpečných materiálů, je to problém.
Do první mimořádné události se nic neděje. Upřímně přeji všem aby se jich tyto záležitosti nikdy netýkaly.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1374
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Reputation: 208
 
  • 0


PředchozíDalší

Zpět na LiFe*

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Reputation System ©'