Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je úte zář 25, 2018 9:36 pm


Druhý život batérií z elektromobilu.

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Předchozí

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod ota » stř bře 07, 2018 11:47 am

Na fyzické nepodnikající osoby se tato povinnost nevztahuje. Na bazaru si můžeme mezi sebou prodávat co chceme.
Pokud někdo koupí jako soukromá osoba baterku, může jí jako soukromá osoba také prodat. To tento zákon neřeší. Navíc se nejedná o dovoz. Ten zákon je kvůli tomu aby stát věděl kolik baterií se dovezlo a kolik se jich recyklovalo.

Pokud ale někdo koupí na firmu baterii např na ebay.com, hobbyking.com atp. např.proto aby ušetřil DPH, dal si cenu baterky do nákladů firmy, potom už se na něj uvedené povinnosti vztahují.

Ale mnoho subjektů tyto povinnosti ignoruje a nic se neděje. Například v práci jsem dlouho nebyl schopen přesvědčit nejvyšší management aby se do systému zaregistroval, protože při dovozu jakékoli přenosné baterie se musí platit pár haléřů poplatek do kolektivního systému. Za článek li ion do 50g, tedy např. 18650 je poplatek 0,16Kč.

Jsem pro jistotu registrovaný a podávám hlášení. Nestojí to nic a sankce jsou vysoké.
Baterie co jsem rozprodával jsem koupil v CZ, nikoli v zahraničí.

Ale největší problém je dovoz baterií bez označení ADR. Nikdo si neumí představit jak bezohledně se občas chovají skladníci v distribučních skladech. V práci jsem viděl bednu s bateriemi, kterou skladník propíchnul vidlemi vysokozdvižného vozíku a ta začala okamžitě doutnat. Hasiči při zásahu shání dokumentaci a když zjistí že bedna na které je napsáno pouze KŘEHKÉ obsahuje zboží kategorie nebezpečný materiál a nemají k dispozici Bezpečnostní list a Deklaraci nebezpečných materiálů, je to problém.
Do první mimořádné události se nic neděje. Upřímně přeji všem aby se jich tyto záležitosti nikdy netýkaly.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1302
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Reputation: 199
 
  • 0


Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod gupa » stř bře 07, 2018 11:56 am

Zkoumal jsem to, tak pokud budete jako firma převážet na kole nebo za kolem baterii coby plnění svého obchodního skladu, na území EU, tak nejste motorové vozidlo čímž se na vás nevztahuje nic co je povinné ohledně přepravy. To platí i pro elektrokolo považované od roku 1947 za jízní kolo. Takže kurýři na byciklech po městě nato mohou kašlat na nějaké značení na přepravce.
Stále lepší výběr je špatná jízda, než dobrá chůze.
Uživatelský avatar
gupa
 
Příspěvky: 1611
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputation: 55

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod střídač_N » stř bře 07, 2018 12:05 pm

gupa píše:Zkoumal jsem to...


Není podstatné čím vozíte, ale že vozíte. Ono i na tom vuzku za kolem mohu vést dost baterek a při nehodě a případné následné likvidaci, bude problém s baterkou, nikoli s kolem.
střídač_N
 
Příspěvky: 347
Registrován: sob říj 21, 2017 1:22 pm
Reputation: 36

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod ota » stř bře 07, 2018 12:31 pm

Já jsem se domníval že ADR se týká Nákladní přepravy. Tedy pokud si vezete baterku z i4wifi domů ve Fabii, ADR se vás netýká.
Pokud si baterku z i4wifi necháte dovézt PPLkou už se toho nákladu ADR týká.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1302
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Reputation: 199
 
  • 0


Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod střídač_N » stř bře 07, 2018 12:42 pm

ota píše:Já jsem se domníval že ADR se týká Nákladní přepravy. .......


Evropská dohoda o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (ADR z Accord Dangereuses Route) ukládá podmínky přepravy nebezpečného nákladu.

Stanovuje a třídí nebezpečné látky a předměty podle jejich nebezpečných vlastností, stanovuje podmínky pro jejich přepravu, balení a značení a předepisuje používání a vyplňování stanovených průvodních dokladů. Stanovuje požadavky na zabalení kusu, zápisy do přepravních dokladů, dopravní prostředky včetně technických požadavků na vozidlo podle jednotlivých tříd a dále ustanovuje další pravidla jako omezení množství přepravovaných věcí, dozor nad nimi, způsob stání a parkování v noci atd.

Abych si nevymýšlel, použil jsem citace z WIKI
střídač_N
 
Příspěvky: 347
Registrován: sob říj 21, 2017 1:22 pm
Reputation: 36

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod trud » stř bře 07, 2018 12:44 pm

zajo píše:
trud píše:Ponúkal mi celu 16kWh z Opel Ampera za 1500eciek.. V cene 100/kWh sa dajú kúpiť burane elektromobily.. NAPR. ZOE 22kWh za 1900eur..


Koupit Rencek ZOE za 1900E jde, ale bez baterek, ty jsou pořád v majetku fa. Renault a majitel ZOE platí měsičně poplatek - "pujčovné".

Nie, toto ZOE bolo aj z baterkami.. A videl som aj BMWI3 za 3900 s tou 33kWh baterkou ci aká je v tom vecsom
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 492
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod trud » stř bře 07, 2018 12:54 pm

:-) preboha.. Dosť s tými predpismy.. Mal som zato ze toto fórum je aj o určitom odpore k inštitúciám. Su tu podtemy ako bitcoin.. Citujú sa tu nezmyselné zákony a zrazu ma budu trápiť dáke prepravné podmienky batérií..ved neboli v papierovej krabici.. Ale v kvalitnom drevenom boxe.. Musel by tu bednu fakt prehodnut vydlou na káre aby ich poškodil.
:-) skončime diskusiu o ničom... A použime zdravý rozum.. Batérie namiesto zničenia budú v mojej garáži a uskladnenim "slnka".. Ušetria ďalšie znecistujuce látky vypustené do ovzdušia pri výrobe elektriny.
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 492
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod kyocera » stř bře 07, 2018 1:44 pm

Zdravím
Pro trud: Je dobře, že to Ota vysvětlil jak je to s fyzickými osobami. Žádný z nás nezná všechny
přepisy a vždy je lepší mít informace, než být nakonec něčím zaskočený z neznalosti.
A musíme brát vážně i informaci, že aku byly zařazené jako nebezpečný odpad.
A nikdo z nás nezná všechny předpisy co je s tím spojené.
Pro nás tedy obyčejné uživatele s tím, že občas v čr koupíme nebo prodáme
nějaký aku zatím nehrozí žádné sankce a neplynou žádné povinnosti.
Díky Oto za vysvětlení těchto věcí ohledně aku.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 617
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 143

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod vlkazajac » stř bře 07, 2018 2:23 pm

Keď som kúpil prvé gelovky, tak som si myslel, že to nebolo až tak nevýhodné.... Až do chvíle, keď som preberal dobierku a cena za transport bola dosť mastná, už dnes neviem, koľko. On totiž ten kšeft bol aj v tom, že si hojili rany práve na tom predraženom transporte firmou oprávnenou. A boli to dve prasprosté, prajednoduché gelovky á 65 Ah. Tak dajte aj na to pozor pri nakupovaní.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, WRM15, 24V / 400 Ah gel, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií oloveným šrotom ))
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 1605
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 156

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod Janma » stř bře 14, 2018 6:07 pm

Trud- Budeš používat nějaké balance ty? Nebo BMS k bateriím? Ani Cell log není asi žádný, na tohle napětí.
Victron Phoenix 3000/48, 17 kWh Lion, 3kwp.
Janma
 
Příspěvky: 88
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Bydliště: Znojmo
Reputation: 1

Předchozí

Zpět na LiFe*

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Reputation System ©'