Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je ned lis 18, 2018 7:41 pm


Druhý život batérií z elektromobilu.

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Další

Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod trud » stř úno 28, 2018 3:35 pm

Vďaka príspevku užívateľa Mike som sa dozvedel o Carlovy Hassinkovi z Holandska ktorý rozobera batérie s elektromobilov (Inak ak dakto chce ma aj kompletné batérie v cene aj 100/kWh.) Dlho som sa nerozmýšľal a dnes príšli dve drevené krabice a v nich 32 ks 40Ah blokov. Keď to rozoberiem tak otestujem kapacitu a výsledky zverejním :-). 1kWh staka +/- 185 eur. Je zo batéria z Mitsubishi Outlander.
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 502
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod trud » stř úno 28, 2018 4:38 pm

Dake prvotne foto :-)
Přílohy
IMG_20180228_112132.jpg
IMG_20180228_112432.jpg
IMG_20180228_113559.jpg
IMG_20180228_113652.jpg
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 502
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod střídač_N » stř úno 28, 2018 4:52 pm

trud píše:Vďaka príspevku.........


No, tak batéria z Mitsubishi Outlander už je, tak jen doplnit toho Outlandera a je to v poho.
střídač_N
 
Příspěvky: 429
Registrován: sob říj 21, 2017 1:22 pm
Reputation: 52

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod redcrown » stř úno 28, 2018 6:24 pm

Jaké limitní proudy mají ty články? Resp co to je za články?
redcrown
 
Příspěvky: 290
Registrován: pát říj 12, 2012 7:15 pm
Bydliště: Jablonec
Reputation: 7

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod trud » stř úno 28, 2018 6:41 pm

Pri nabíjaní 1C a vybíjaní 1C maju udavanu zivotnost 5500 cyklov (Typ LEV50, toto su LEV40)..limitné prúdy sú vyššie...ale to je mne v solarnom syteme jedno...U mna to pojde max 0,2C nabíjanie a vybíjanie este menej..taktiež budme nabíjat len na 4V nie na 4,1V ako je datasheet.
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 502
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod kodl69 » stř úno 28, 2018 7:21 pm

Co mám zkušenosti s plackama a 18650, tak mezi 4V a 4.1V je celkem dost velká část kapacity, spíš bych to omezil na spodním konci, pod 3.5V už je prakticky konec.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 2885
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 192

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod vlkazajac » stř úno 28, 2018 7:34 pm

Tak jest. Práve preto by som vsadil na nižšie napätia nabíjania a nepodliezal by som tých 3,5 - 3,4 V. Radšej nech sem-tam prepne na DS alebo na olovo alebo na iné lítium.
Je to ťažšie na vyregulovanie systému, ale ako parameter č. 1 by som stále držal životnosť, keď už je s tým toľko práce.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, WRM15, 24V / 400 Ah gel, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií oloveným šrotom ))
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 1678
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 162

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod trud » stř úno 28, 2018 8:43 pm

Práve horne napätie skracuje životnosť.. A dole končím na 3.45V...pozri si napätie aj tu na eshope predávaných uložisk založených na 18650.. Vždy končia nižšie.To je fakt ktorý sa sa dohladat aj na internete.. Vždy obmedziť hornú hranicu.Dakde som tu aj uvádzal kapacity pri nabiti 18650 na 4.2-4.1-4V pri 4V je to myslím okolo 20% menej kapacity.. Ale životnosť nasobne lepsia pod 3.45V sa v batérii nachádza +/- 5% kapacity.
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 502
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod trud » ned bře 04, 2018 12:24 pm

Konecne som si cez vikend našiel čas to poskladat a pripojit k mojmu systému...takže dáke foto na ochutnávku :-).
Přílohy
received_554576448256999.jpg
Začiatok práce .
IMG_20180303_194228.jpg
Batéria je pripravená.
IMG_20180303_224411.jpg
Všetko pripojené.
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 502
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod trud » ned bře 04, 2018 12:32 pm

Jedna vetva (č6 - 60ks 18650) mojej prvej batérie (420*18650) sa mi stále trocha rozchádzala od ostatných napätím. Pripájanie novej batérie (14*40Ah - mitsubishi outlander) my umožnilo vybrat ten šiesty článok a skontrolovať prečo sa odchyluje.
Vysvetlenie bolo jednoduché...práca chvatná malo platná :-)....amatérska chyba..
Obrázok všetko vysvetlí.
Přílohy
received_554631551584822.jpg
Čo chýba na pripojení stredného zberača :-)
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 502
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod peater » ned bře 04, 2018 12:44 pm

trud píše:Jedna vetva (č6 - 60ks 18650) mojej prvej batérie (420*18650) sa mi stále trocha rozchádzala od ostatných napätím. Pripájanie novej batérie (14*40Ah - mitsubishi outlander) my umožnilo vybrat ten šiesty článok a skontrolovať prečo sa odchyluje.
Vysvetlenie bolo jednoduché...práca chvatná malo platná :-)....amatérska chyba..
Obrázok všetko vysvetlí.



Cín :D :oops:
Uživatelský avatar
peater
 
Příspěvky: 152
Registrován: pát bře 20, 2015 9:25 pm
Reputation: 2

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod trud » ned bře 04, 2018 1:02 pm

Test kapacity článku 40Ah (3V-4,1V) z ojazdeného mitsubishi outlander...trvalo mi to trochu dlhšie nakolko mam len modelársku nabíjačku kde sa dá nastavit 4,1V. Takže tu sú výsledky.
Po 1 hod.... 4,06V - 2130mAh
2......... 4,04V - 4091mAh
3......... 4,03V - 6089mAh
4......... 4,01V - 8059mAh
5......... 3,99V - 10200mAh
6......... 3,96V - 12040mAh
7......... 3,92V - 14050mAh
8......... 3,90V - 16050mAh
potom som šiel spať a zapísal som až
18........ 3,47V - 36090mAh
18,5 .... 3,33V - 37100mAh
Test ukončený po cca 19 hod ... 3V -- 38,08 Ah.
Záťaž bola 2A.
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 502
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod Janma » pon bře 05, 2018 7:08 pm

attachment.jpg
Našel jsem údaje k te 50 Ah.
Victron Phoenix 3000/48, 16 kWh Lion z Oplu Ampéra , 2kWp.
Janma
 
Příspěvky: 108
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Bydliště: Znojmo
Reputation: 2

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod Janma » pon bře 05, 2018 7:36 pm

Můžu se zeptat na ten panel se zobrazenim napětí článku? To je samo výroba nebo se to dá někde koupit. Stejně tak ta svorkovnice- kde ji mají?
Dík.
Victron Phoenix 3000/48, 16 kWh Lion z Oplu Ampéra , 2kWp.
Janma
 
Příspěvky: 108
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Bydliště: Znojmo
Reputation: 2

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod brumlaj » pon bře 05, 2018 7:57 pm

Janma píše:....Našel jsem údaje k te 50 Ah.
No jo, ale kde ji ne mnoho jetou sehnat? Přecijen nastane doba, kdy nejslabší bude vhodné vyměnit.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1448
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm
Reputation: 92

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod trud » pon bře 05, 2018 7:58 pm

Janma píše:Můžu se zeptat na ten panel se zobrazenim napětí článku? To je samo výroba nebo se to dá někde koupit. Stejně tak ta svorkovnice- kde ji mají?
Dík.

Kúsok plastovej tabule vyrezane otvory planzetakom, a dnu voltmetre z číny.. za pár centov.. Ja to mam v garáži... Švagor v obývačke a ten to ma pekne učesane :-)

Podotýkam aj ja, aj švagor ideme bez balancerov...ked sa to začne rozchadzat tak to zrovnam...
Přílohy
received_1875977565769599.jpeg
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 502
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod dub042 » pon bře 05, 2018 8:18 pm

mám něco podobnýho,taky z Ali
Přílohy
20180305_200128.jpg
dub042
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát kvě 09, 2014 7:11 pm
Reputation: 9

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod redcrown » pon bře 05, 2018 8:45 pm

Čím to je, že ten článek má na li-ion technologii tolik cyklu? U této technologie to přeci není běžně, ne?
redcrown
 
Příspěvky: 290
Registrován: pát říj 12, 2012 7:15 pm
Bydliště: Jablonec
Reputation: 7

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod trud » pon bře 05, 2018 9:22 pm

Nižšie napätie a trošku alchýmie v zloženi :-) ale aj články 18650.. Co majú životnosť 350-500 cyklov.. Pri nabíjaní na 4.2V majú pri nabiti na 4V životnost násobne lepšiu...
Mna skôr zaráža že z článkov 94Ah..co maju max nabíjací prúd 0.5C..zlozia batériu do bmwi3 co nabijaju kľudne 1.5-2C...áno...chladia ju.. Ale aj tak to asi životnosti neprospieva.
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 502
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvekod marko250 » pon bře 05, 2018 9:32 pm

U Tesly je to tím,že je větší a nepoužívá se na 100% jen 80%.Určitě se i limituje proud a pak není jednotlivý váleček tak napínán.

To nepájení je vtipné :mrgreen: :mrgreen: :yes:
Naposledy upravil marko250 dne pon bře 05, 2018 9:37 pm, celkově upraveno 1
JZ-50°/20xChaori<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar<davá2750W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 58.4VDC LFP4/370A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1096
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín
Reputation: 104

Další

Zpět na LiFe*

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: volente a 1 návštěvník

Reputation System ©'