Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je pon lis 19, 2018 10:32 pm


Balancovani se zatezi na clanku

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...

Balancovani se zatezi na clanku

Příspěvekod sonic » pon říj 03, 2016 8:01 am

Zdravim.

Uz cca 3-4 roky uspesne provozuju LiFePO4 v karavanu.

Chtel sem se zeptat jak moc muze rozhodit balancovani kdyz pripojim externi spotrebic na jeden clanek.

Rozdil napeti na clancich mam 3.36 3.36 3.37 3.37.
Mam spotrebic GPS Lokator TK103, kteremu sem asi nejak pri instalaci neco poskodil.
Pri zapojeni na napajeni na zarizeni nefunguje GSM modul, nema signal. Jinak vse funguje. Mam pocit jako by se rusila antena pres ukostreni nebo neco. Pri provozu na interni baterii funguje vse.

Muzu udelat bypass, pripojit naprimo interni baterii na jeden clanek LiFePO4 ?
Je to moc prasarna jak pro interni baterii (aby neshorela) tak pro balancer, nebo je rozdil spotreby/kapacity zanedbatelny ?

Internal Backup Battery: Chargeable 3.7V 500mAh Polymer Li-Battery.
Standby current: 0.2ma;. Power consumption: 0.5w/h.

Diky za rady.
Nechci zarizeni vyhodit a moc moznosti nezbyva.
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
sonic
 
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm
Reputation: 1

Re: Balancovani se zatezi na clanku

Příspěvekod vlkazajac » pon říj 03, 2016 8:14 am

To by som nerobil ani na olovenej bateri, na litiovej urcite NIE ! A nie je moznost napajat zariadenie zo startovacej baterie auta ?
2 420 Wp, 3 x LS3024B, WRM15, 24V / 400 Ah gel, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií oloveným šrotom ))
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 1679
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 162

Re: Balancovani se zatezi na clanku

Příspěvekod sonic » pon říj 03, 2016 11:53 am

vlkazajac píše:To by som nerobil ani na olovenej bateri, na litiovej urcite NIE !


OK. Nebudu se do toho teda poustet. Diky.

vlkazajac píše:A nie je moznost napajat zariadenie zo startovacej baterie auta ?


Neni, pri napajeni pres originalni prislusny port nefunguje GSM modul, ktery je u tohoto zarizeni nejdulezitejsi.
Pravdepodobne tam neco shorelo pri spatne instalaci.
Musel bych sehnat menic (nabijec) na 3.6V clanek, a pripojit primo na baterii. V mem pripade idealne 24V => 3.6V protoze v kabine mam startovacky 24V a v obytnem prostoru na LiFePO4 mam 12V.
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
sonic
 
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm
Reputation: 1

Re: Balancovani se zatezi na clanku

Příspěvekod vlkazajac » pon říj 03, 2016 1:06 pm

Konvertor napatia za dve - tri stovky.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, WRM15, 24V / 400 Ah gel, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií oloveným šrotom ))
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 1679
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 162

Re: Balancovani se zatezi na clanku

Příspěvekod MareC3k » pon říj 03, 2016 1:09 pm

10kWp (3,2kWp+1,3kWp + 2kWp + 2,2kWp + 1,3kWp), 26V 450Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 8kW LF sinus menic PowerJack, Axpert 2424, PCM 8048+Tristar-MPPT-60A+Victron 150/35+Epsolar 150/60, Presov uLOG: http://s5.mypower.cz/fve-ulog2marec3k
MareC3k
 
Příspěvky: 345
Registrován: pát říj 05, 2012 7:37 pm
Bydliště: SK pri Presove
Reputation: 22

Re: Balancovani se zatezi na clanku

Příspěvekod kodl69 » pon říj 03, 2016 1:35 pm

taky se přimlouvám za ten DC-DC, doporučuju variantu CC/CV (konstantní proud/konstantní napětí) dá se nastavit max. proud, a je to potom zkratuvzdorné - blbuvzdorné třeba tenhle: http://www.ebay.com/itm/DC-DC-LM2596-St ... SwpDdVVJxf
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 2889
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 193

Re: Balancovani se zatezi na clanku

Příspěvekod sonic » pon říj 03, 2016 2:49 pm

To vypada pekne, jdu to koupit.
Jeste dotaz, asi radsi ustrihnout tu interni baterku ? nebo ji to neublizi, teoreticky by se DC/DC menic mel chovat jako paralelni baterie ?
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
sonic
 
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm
Reputation: 1

Re: Balancovani se zatezi na clanku

Příspěvekod dracekvo » pon říj 03, 2016 7:38 pm

No může se chovat různě. Většinou se chová jako další "baterie" se společným - pólem.
2850Wp, 500Ah LiFePO 48V - rozebráno, odstaveno. Měnič PJ 5000W 48V od matěje na prodej
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 2018 58 tis km, nyní 61 tis km
dracekvo
 
Příspěvky: 1007
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 53

Re: Balancovani se zatezi na clanku

Příspěvekod volente » pon říj 03, 2016 9:16 pm

Nastav 4,0V na DC-DC měniči, připoj to paralelně k baterii a jestli chceš mít jistotu a máš měnič CC - CV tak nastav proud tak na 250mA max. To by měla i baterie snést jako max. nabíjecí proud.
Pokud je vestavěná baterie v háji a nejsi schopen to zjistit je to asi nejlepší řešení. Pokud ji odpojíš a občas přerušíš napájení, může se stát u některých přístrojů že se budou restartovat.
4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 12x Calyxo 70Wp amorf + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 12kWh Li-Ion, Axpert MSXE, 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 993
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov
Reputation: 101


Zpět na LiFe*

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: kvako1, Yandex [Bot] a 1 návštěvník

Reputation System ©'