Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je ned led 21, 2018 5:55 am


Li-Air

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...

Li-Air

Příspěvekod RadekS » úte lis 03, 2015 8:22 am

Že by něco pro nás?Sice nejdříve až za 10 let..........,ale ty desetinové výrobní náklady :mrgreen:
http://www.novinky.cz/auto/385081-nove- ... tkrat.html
nebo http://www.hybrid.cz/soucasny-stav-lith ... ch-baterii
480Wp Mono+EP3215+40Ah LiFePO4@12V, 12x300Wp SHUTTEN Poly+12x amorf Avancis 125Wp+Axpert MKS 4kW+ 8kW LiFePO4@48V
RadekS
 
Příspěvky: 87
Registrován: čtv bře 19, 2015 6:41 pm
Bydliště: Jizni Cechy
Reputation: 3

Re: Li-Air

Příspěvekod gupa » úte lis 03, 2015 2:07 pm

Stejně jako Fe-air, Li-air baterie jsou založeny na oxidačních stavech. Osobně si myslím, že lepší pro ostrovy jsou Fe-air baterie než Li-air, protože existují, jsou levnější a snáze opravitelné a již nyní fungují skutečně jako air, tz. za pomoci vzduchu. Zatímco Li-air jsou jen teorií bo je LiOH docilováno pomocí O2. Lithium je oříšek a deset let se mi zdá málo na překonání tohoto drobného nedostatku, mít nutně flašky s kyslíkem aby mohla fungovat správně reakce. Také lithium je velmi citlivé na vyšší teploty bo snáze karbonizuje a tak změní celkovou podobu krystalizačních center a krystalizačních stavů. Je to celé zajímavé, ale zatím je to vše jen idea.
Stále lepší výběr je špatná jízda, než dobrá chůze.
Uživatelský avatar
gupa
 
Příspěvky: 1521
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputation: 51

Re: Li-Air

Příspěvekod RadekS » úte lis 03, 2015 7:25 pm

Nu což,prozatím škoda,nicméně děkuji za osvětu.
480Wp Mono+EP3215+40Ah LiFePO4@12V, 12x300Wp SHUTTEN Poly+12x amorf Avancis 125Wp+Axpert MKS 4kW+ 8kW LiFePO4@48V
RadekS
 
Příspěvky: 87
Registrován: čtv bře 19, 2015 6:41 pm
Bydliště: Jizni Cechy
Reputation: 3

Re: Li-Air

Příspěvekod PetaJoule » pát úno 19, 2016 3:10 pm

gupa píše: Osobně si myslím, že lepší pro ostrovy jsou Fe-air baterie než Li-air, protože existují, jsou levnější a snáze opravitelné a již nyní fungují skutečně jako air, tz. za pomoci vzduchu.


Velmi bych uvital nejake odkazy na Fe-Air produkty co existuji. Nachazim pouze vedecke clanky, a to take jen plusminus z roku 2012 napr.

http://pubs.rsc.org/en/Content/ArticleL ... c2cp42166f

A i kdyz - dejme tomu - existuji, tak 5 cyklu a teploty kolem 600° az 800° C a "H2/H2O as mediator" (opravdu neni vzduch) mi nepripada jako pro bezne pouzivani.

The observed discharge capacity is 817 mA h g−1-Fe, which is approximately 68% of the theoretical capacity of the formation of Fe3O4, 1200 mA h g−1-Fe, at 10 mA cm−2 and 873 K. Moreover, the cycle stability of this cell is examined. At 1073 K, the cell shows a discharge capacity of ca. 800 mA h g−1-Fe with reasonably high discharge capacity sustained over five cycles.



Richard
PetaJoule
 
Příspěvky: 35
Registrován: čtv črc 17, 2014 7:58 pm
Reputation: 2

Re: Li-Air

Příspěvekod gupa » pát úno 19, 2016 4:35 pm

No toto není přímo moje hobby. Já se spíš zabývám možnostmi u cirkulací elektrolytu u více dostupných NiCd.

Toto je nějaký ugrade, základem jsou - normální dvouvrstvé elektrody článku - uvnitř je běžný elektrolyt vedle toho železná elektroda mezi tím vzduch to je podoba kterou sestrojily Švédové, ty jsou dopované vysokou teplotou pouze při výrobě - vodíkem. Má to vlastní systémy bypas s přísunem čištěného vzduchu o běžné teplotě.

Heslo pro google je:
Swedish National Development Corporation’s iron/air cell

odkaz na aplikaci např:
egvi.eu
odpověď webu při dotazu na fe-air dotazu:
http://www.egvi.eu/alt/search-results?m ... eturnid=37

Informací okolo Fe-Air jsou po internátě spousty. Jenže ty informace jsou často komerčně obalený environmentálním a soběstačně komerčním blátem.
Stále lepší výběr je špatná jízda, než dobrá chůze.
Uživatelský avatar
gupa
 
Příspěvky: 1521
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputation: 51


Zpět na LiFe*

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron
Reputation System ©'