

Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: úte led 26, 2021 10:26 am
Martin P píše:Dobrý den.
Na některých železničních plošinových vagónech je docela zajímavý způsob uchycení podlahových prken. Přes prkna je vrchem položený plochác rozměru cca 50/5 mm. Tento je v mezerách mezi prkny pomocí šroubů přišroubovaný do podlahových nosníků (U, nebo I). Plochác bývá někdy do prken zapuštěný tak, aby nevyčníval nad horní plochu podlahy. Drážka je o něco širší než plochác. Někdy bývá plochác položen i na horní plochu prken a přišroubovaný stejným způsobem.
U jiných vozů jsem si všiml toho, že přes prkna jdou dlouhé šrouby, na které je dole před matkou nasazená zahnutá packa, která je zaháknuta za podlahový nosník (šroub s packou vypadá jako písmeno J).
Nikde jsem neviděl prkna prosroubovana krátkými šrouby do horní pásnice nosniku (při dilataci by hrozilo ustřižení šroubu), ale je to pridelane buď přes plochác (prkno dilatuje pod ním), nebo přes dlouhý šroub s packou do spodku podlahového nosniku ( zde dilataci dělá vyklánění sroubu).
Snad se Vám tyto mé postřehy budou hodit a přeji hezký večer.
Plnépřeji a jsem s pozdravem. Martin P.
Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot], el_salvadore a 0 návštevníků