Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je úte lis 20, 2018 7:27 pm


LiFePO nabíječka 12V na 12V

AC i DC dobíječe baterií ze záložních zdrojů (například z elektrocentrály, z rozvodné sítě), návody, nápady, praktické zkušenosti
Předchozí

Re: LiFePO nabíječka 12V na 12V

Příspěvekod dracekvo » sob led 21, 2017 9:12 am

Dneska ráno mě tak napadlo. Co využít pro nabíjení za jízdy MPPT měnič, který v autě bude?
Idea je taková, že panely by byli zapojené přes diodu. A přes další diodu by tam byl zapojený STEP UP měnič paraelně s panely.
To by mohlo fungovat, ne?
2850Wp, 500Ah LiFePO 48V - rozebráno, odstaveno. Měnič PJ 5000W 48V od matěje na prodej
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 61 tis km
dracekvo
 
Příspěvky: 1009
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 53

Re: LiFePO nabíječka 12V na 12V

Příspěvekod kodl69 » sob led 21, 2017 11:59 am

Mohlo, akorát mppt regulátor bude zkoušet ten step up zatěžovat pořád vyšším proudem - nenajde mppt bod, dokud step up nevypadne na přetížení, a co takhle koupit ten step up, co umí omezení proudu a nastavení napětí, to je o jednu konverzi napětí míň.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 2892
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 194

Re: LiFePO nabíječka 12V na 12V

Příspěvekod dracekvo » ned led 22, 2017 12:55 pm

S tím, že ten step up bude mít omezení proudu počítám. Takže solární regl by snad někdy ten MPPT bod nalezl. Proč to chci dělat přes dvě konverze, je ten, aby bylo nabíjení baterek nějak inteligentně řízeno.
Mám tu step down/up měnič, ale to nastavení napětí prostě není stabilní a nevěřím tomu. U těch step up to asi bude to samé. To bych musel ještě pak řešit nějaké hlídání a havarijní odpojování toho měniče, aby mi nezničil baterky. U olova bych si to lajznul, ale u LiFePO ne.
Tohle mě nedavno napadlo a příde mi to jako nejjednodužší způsob, jak nabíjet baterky za jízdy včetně hlídání napětí a regulátor už si sám ohlídá absorbci a float.
2850Wp, 500Ah LiFePO 48V - rozebráno, odstaveno. Měnič PJ 5000W 48V od matěje na prodej
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 61 tis km
dracekvo
 
Příspěvky: 1009
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 53

Předchozí

Zpět na Dobíječe baterií

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Reputation System ©'