Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pon dub 12, 2021 8:34 am


Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
PředchozíDalší

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod vlkazajac » pon pro 08, 2014 9:36 pm

To PavelR :
Myslím, že nijako nekrivdím LPG. Použitie LPG je v každej aplikácii výhodnejšie, stojí nás to niečo viac ako polovicu oproti benzínu. Ale nie je hospodárne spaľovať akékoľvek palivo ( benzín, LPG alebo naftu ) v 50 kW monštre, na ktoré je pripojený 5 kW generátor a ktoré vyhrieva svojim chladiacim okruhom obyvák! Za to treba potom toho projektanta zavrieť a nepustiť na slnko zo dva roky.
Teda pre nás má praktický význam vedieť, aký generátor potrebujeme na dobitie batérii resp. na súbeh dobíjania batérií a prevádzky nejakého ďalšieho spotrebiča ( napr. variča na ohrev večere ) len po nevyhnutnú dobu v najlepšom možnom režime, teda určite nie o 3. hod. ráno. K takémuto generátoru priradiť optimálny motor na niektoré z uvedených palív. Produkcia tepla do chladenia musí byť minimálna, teda motor nesmie byť výrazne výkonnejší. S ohľadom na limity nabíjacieho prúdu niekde okolo 3-5 kW, niekto uživí aj trocha viac. Teda ak by sme úplne pominuli účinnosť generátora, tak pomer výkonov 3/3, 5/5 atď., ale nie 50/5. To som chcel povedať, snáď sa teraz podarilo.
O otáčkach platí jasné pravidlo - ideálne je pohybovať sa s ohľadom na zaťaženie motora tam, kde má motor minimum špecifickej spotreby. Je to skutočne niekde medzi maximami krútiaceho momentu a výkonu pri zhruba ( a to veľmi zhruba ) 3/4 "plynu".
Naposledy upravil vlkazajac dne pon pro 08, 2014 9:37 pm, celkově upraveno 1
1060 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1920 Wp, 3 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 3020
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod honzasl » pon pro 08, 2014 9:37 pm

500ccm je malý pro auto (nemluvím o přeturbených a přečipovaných vraždách) , ale pro centrálu trochu přes , ne ?


Já bych řekl, že ani ne! Teď mi to docvaklo - když jsem viděl ten skůtr. Znáte ze silnic takové ty sráče pro náctileté, co můžou jen 45 km/h a stačí na ně papíry na motorku?

http://www.aixam.cz/

To má motor snů: Vodou chlazený, dvouválcový diesel Kubota, objem asi půl litru, výkon 4 kW/3200 min-1. A teď jen správný generátor.


vlkazajac
Já jsem tím motorem z fáva jen chtěl demostrovat, že využití tepla ze spalováku je možné, ne, že je tohle konkrétně vhodný motor na ostrovní centrálku - to abychom si rozuměli. Každopádně, i váš 3-5 kW motor bude tak jako tak vyrábět 1,5 - 2,5 kW tepla a byl by nesmysl tohle (draze vyrobené) teplo vypustit do komína, když si s ním můžu ohřát třeba vodu v bojleru.
----------------------------------------
http://honzasl.blogspot.cz/
honzasl
 
Příspěvky: 275
Registrován: stř srp 29, 2012 9:25 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod kodl69 » pon pro 08, 2014 9:52 pm

a co třeba něco takovýhodle: http://www.stabilnimotory.estranky.cz/f ... 50255.html
sice to bude chtít řemen, ale je to nízkootáčkový, masivní, sežere to fšechno co trochu hoří a ekonomika provozu je taky celkem ok, odstředivý regulátor vypíná sací ventil (nebo snižuje zdvih vačky)
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 5530
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod vlkazajac » pon pro 08, 2014 10:09 pm

honzasl píše:
vlkazajac
Já jsem tím motorem z fáva jen chtěl demostrovat, že využití tepla ze spalováku je možné, ne, že je tohle konkrétně vhodný motor na ostrovní centrálku - to abychom si rozuměli. Každopádně, i váš 3-5 kW motor bude tak jako tak vyrábět 1,5 - 2,5 kW tepla a byl by nesmysl tohle (draze vyrobené) teplo vypustit do komína, když si s ním můžu ohřát třeba vodu v bojleru.


Ak by sme mali vodou chladený motor 3-5 kW, iste by ho šlo napojiť aj na ohrev vody v bojleri. Pri dvoch hodinách denne - ako by bolo primerané v týchto dňoch - by to bol skutočne len "pšouk". Ale niekto by sa s tým vyhral ku svojej cti. Pripadá mi tiež sympatický prínos tepla pre "motoráreň" samotnú.
1060 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1920 Wp, 3 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 3020
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod fugas » úte pro 09, 2014 8:49 am

To vlkazajac:
Jak jsem psal,pokud bychom zašli do extrému.Znal jsem člověka,který stavěl svody a výfuky pro soutěžní auta,možná by mi poradil.Ale nač si to tolik komplikovat...Všechna vzduchem chlazená auta to mají tak vyřešeno a dokonce můj Citroen C5,který je trelativně dnešní má předehřev chladícího média vyřešen z výfuku.

To honzasl:
No jo,na toho Aixama jsem ani nevzdechl.Dneska už je to poměrně dost rozšířené a řešení je to ideální.Ale možná stále drahé.Neví co si za to říct.
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Nyní v přestavbě P106 Electric LiIon 100Ah.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1403
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod dracekvo » úte pro 09, 2014 2:28 pm

Něco takového pozoruju pouze u favorita. A tam to přičítám ještě nedokonalosti regulátoru. U novejších aut mi altík drží stále těch 14.4V i když zapnu světla a topení naplno tak to jen houpne a okamžitě se vrátí na původní napětí i na volnoběh. Samozřejmě tam je - pár desetinek V o ubytek na kabelech.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1859
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod matobabetak » pát pro 21, 2018 6:18 pm

Nedovno som kupil KIPOR 3kw inventor, ak nieje zatazena ide na volnobeh a ak sa zatazuje postupne si pridava otacky. teraz ju este len zabieham ale idem skusit podobne meranie.
Prazdna nadrz a do toho 10l benzinu, zataz najprv 20% , druhe meranie 80% zatazenie. nahodim watmeter a uvidime ake budu vysledky
[5x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, rashberyy pi3, ICC
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
matobabetak
 
Příspěvky: 510
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod JonasPP » sob pro 22, 2018 9:42 pm

Chalani počujte bo bola tu spomenuta učinnosť motora a strata do tepla. Teda 1L benzinu ma v sebe 9KWh energie v teple,ale nechapem inej veci,de sa strati to teplo v motore. Proste bolo povedane,že 25-30% ma učinnosť motor a 70-75% ide do odpadoveho tepla. Ale nepletiete sa nahodov? Proste motor ma svoju učinnosť,z nej dostanete čokolvek,buď pohon auta,alebo generatora,no stale bude 100% odpadneho tepla,či de sa strati to teplo.

Teda ak dodam do motora 9KWh v benzine pri učinnosti 25% dostanem z motora 2,25KWh mechanickej energie a 9KWh v teple.? Proste nechapem ako sa môže teplo len tak stratiť. Ako pozeral som o tom dokument,že existuje len premena energie na inu energiu,alebo hmotu,no hlava Mi to nechce zobrať,stale Mi v hlave svieti !?!?!?!?prepočitavam!!!!! Viem,je to hluposť z dodanych 9KWh kvapaliny mať 11,25KWh kombinovanej energie,ale iba tak sa Mi to zda spravne.

Čo Vy na to,pletiem sa???
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
Uživatelský avatar
JonasPP
 
Příspěvky: 1202
Registrován: pon srp 31, 2015 10:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod PavelR » sob pro 22, 2018 9:50 pm

na mech praci nepremenene teplo jde castecne do vody a velika cast spalinama do lufu. Cast paliva se urcite nespali dokonale - no smoke no fun diesly. Dalsi cast se vyzari pres povrch motoru. U aut nasleduji ztraty v prevodovkach kloubech, loziskach brzdach pneumatikach ... takze samohyb jako takovy je znacne neucinny zarizeni. Ale nic lepsiho zatim nejni
PavelR
 
Příspěvky: 2600
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod NOPARasito » sob pro 22, 2018 11:30 pm

Treba tahle diskuze skrz účinnost je dobra: https://diskuse.elektrika.cz/index.php? ... 58.10;wap2
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2374
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod vk_1 » ned pro 23, 2018 12:28 am

NOPARasito píše:Treba tahle diskuze skrz účinnost je dobra: https://diskuse.elektrika.cz/index.php? ... 58.10;wap2


Zkrátka při ceně benzínu/nafty 32 Kč/litr to vychází 25 Kč/kWh u horší benzínové centrály a 15 Kč/kWh u kvalitní dieselové - tam do toho zase negativně promluví pořizovací cena zařízení.

Níž než 15 Kč/kWh se lze teoreticky dostat jen u jiných paliv.
vk_1
 
Příspěvky: 152
Registrován: ned čer 28, 2015 6:31 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod NOPARasito » ned pro 23, 2018 12:37 am

Jj treba lpg, nebo by jsi musel naftu resp. topny olej shanet od nekoho kdo to ma vedene na vyrobu el.energie tzn.osvobozeno od dane tak se pohybuje tusim vyrobena kW kolem cca 5-6kc.
Centrala je dost draha sranda na vyrobu el.energie, koor, kdyz by jsi z toho nebral zustatkove teplo na vytapeni ;-(((.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2374
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod honzasl » ned pro 23, 2018 8:18 am

JonasPP píše:Chalani počujte bo bola tu spomenuta učinnosť motora a strata do tepla. Teda 1L benzinu ma v sebe 9KWh energie v teple,ale nechapem inej veci,de sa strati to teplo v motore. Proste bolo povedane,že 25-30% ma učinnosť motor a 70-75% ide do odpadoveho tepla. Ale nepletiete sa nahodov? Proste motor ma svoju učinnosť,z nej dostanete čokolvek,buď pohon auta,alebo generatora,no stale bude 100% odpadneho tepla,či de sa strati to teplo.

Teda ak dodam do motora 9KWh v benzine pri učinnosti 25% dostanem z motora 2,25KWh mechanickej energie a 9KWh v teple.? Proste nechapem ako sa môže teplo len tak stratiť. Ako pozeral som o tom dokument,že existuje len premena energie na inu energiu,alebo hmotu,no hlava Mi to nechce zobrať,stale Mi v hlave svieti !?!?!?!?prepočitavam!!!!! Viem,je to hluposť z dodanych 9KWh kvapaliny mať 11,25KWh kombinovanej energie,ale iba tak sa Mi to zda spravne.

Čo Vy na to,pletiem sa???


Spálením litru paliva je možné získat 9 kWh tepelné energie. Motor je zařízení, kde právě část této tepelné energie přeměním na mechanickou energii. Teplo se "ztratí" do pohybu pístu. Tj. zjednodušeně, po zapálení paliva má směs ve válci nějakou teplotu, plyny ve válci expandují (= ochladí se) a auto popojede o metr. Tepelnou energii v palivu jsem přeměnil na mechanickou.
Pokud by motor poháněl jeřáb, tak by břemeno vyjelo do větší výšky a tedy získalo by vyšší potenciální energii. Energie se nikam neztratí, jen změnila svou formu z energie chemických vazeb v palivu na energii tepelnou a tu jsme přeměnili na energii potenciální toho břemena.

Zbytek toho tepla jde do chladiče a do spalin.
----------------------------------------
http://honzasl.blogspot.cz/
honzasl
 
Příspěvky: 275
Registrován: stř srp 29, 2012 9:25 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod PavelR » ned pro 23, 2018 8:43 am

Celej problem je s palivem - palivo drahe at je vesmes jakekoliv byva jednoduseji a sofistikovaneji spalitelne a premenitelne na dalsi formy energie za dobre riditelnych podminek i automaticky.
palivo levne ktereho je svym zpusobem vsude hromada byva obtizne zpracovatelne automaticky a jsou na to navazany dalsi prace. V prumyslovem meritku je situace jina - takovy motor na mazut to ti je vec.

Pokud se nemylim tak z drahych paliv je snad nejlevnejsi (kc/kwh tepla) zemni plyn. Takze vyhodit kotel a plyn prohnat nejakym litrovym trivalcem - spalinovy vymenik by u zemniho plynu nemusel byt az takovy problem udrzet v cistote, nejakou tu akumulaci do vody at to startuje trebas jednou denne plus samozrejme generator s tim ze po nabiti aku by generator taky ohrival topnou vodu. A pak vyzva jak to odhlucnit.
Byl by to zajimavy projekt
PavelR
 
Příspěvky: 2600
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod rva » ned pro 23, 2018 9:04 am

Kogenerační jednotky se používají, vyrábějí se i u nás v Tedomu https://www.tedom.com/cs/kogeneracni-jednotky/zemni-plyn. Obecně vypadá samozřejmě lepší CNG neprohnat kotlem, ale motorem a získat i něco elektřiny. Ale cenově je to pěkně drahé a návratnost v nekonečnu.
_______________________________________________________________________
14kWp, 48V LiFePo4 450Ah,
EPSolar 60A/150V ET6415N + Axpert pwm 4kW PIP4048HS + Axpert mppt 4kW PIP4048MS
rva
 
Příspěvky: 1786
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod diablo007 » ned pro 23, 2018 9:33 am

Tedom se vyplatí někde kde je spotřeba vody permanentní a hlavně na to kdysy někdo vybehal dotace. Na rodinný barák je to pase
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 3202
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod JonasPP » ned pro 23, 2018 9:37 am

honzasl píše:
Spálením litru paliva je možné získat 9 kWh tepelné energie. Motor je zařízení, kde právě část této tepelné energie přeměním na mechanickou energii. Teplo se "ztratí" do pohybu pístu. Tj. zjednodušeně, po zapálení paliva má směs ve válci nějakou teplotu, plyny ve válci expandují (= ochladí se) a auto popojede o metr. Tepelnou energii v palivu jsem přeměnil na mechanickou.
Pokud by motor poháněl jeřáb, tak by břemeno vyjelo do větší výšky a tedy získalo by vyšší potenciální energii. Energie se nikam neztratí, jen změnila svou formu z energie chemických vazeb v palivu na energii tepelnou a tu jsme přeměnili na energii potenciální toho břemena.

Zbytek toho tepla jde do chladiče a do spalin.

Ale presne toto ma zaraža,že ako sa môže teplo len tak v "prepočte" stratiť,keď motor premeni expanziu plynov vo valci a z toho je ta mechanicka energia,nie stratov tepla. Teplo je len odpad a to ostane vo všeckom ostatnom(splodiny,cela konštrukcia motora,okolity vzduch)
Poviem to inač
Ak zapalim priamo 1liter benzinu tak dostanem 9KWh tepla(100%).
V prepočte čo sa použiva ak motor spotrebuje 1L benzinu,tak vraj dostane 2,25KWh(25%) mechanickej energie a 6,75KWh(75%) tepla,spolu 9KWh(100%).
Môj nazor ale je,že ak motor spotrebuje 1L benzinu,tak dostaneme 2,25KWh(25%) mechanickej energie a 9KWh(100%) tepla,teda motor zužitkuje energiu expanzie splodin,nie teplo ako take,čo je spolu 11,25KWh(125%).
Ostatne neriešim,či sa dačo pohne,dvihne,odpor prevodovky,... Mňa zaraža ten prepočet čo sa použiva a či sa Ja nepletiem.
Toto ma zarazilo už v škole a do teraz Mi to nik poriadne neobjasnil. Zrazu som si prešiel toto vlakno a tak skušam či tu Mi to nebude vedieť niekto nornalne objasniť,nie iba premeni sa,to je fraza ako neznamy jav sa stal.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
Uživatelský avatar
JonasPP
 
Příspěvky: 1202
Registrován: pon srp 31, 2015 10:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod PavelR » ned pro 23, 2018 10:35 am

jonasPP: pokud takovy motor ktery se chova jak popisujes vlastnis koupim jej za jakoukoliv cenu bo pak ovladnu svet :D

Nene fyziku neohnes.Nikde se nic neztraci vse sedi do posledniho joule tepla.Je to 100-25 mechanicka a 75 teplo vsemoznymi cestami ven. A co zpusobi expanzi ? no teplo preci. Stenje tak co zpusobi zapaleni nafty v dieslu? teplo a kde se veme ve studenym motoru? preci prudkym stlacenim vzduchu nad positem tedy mech prace - tlak - teplo a nasledne teplo - tlak - mech úrace
PavelR
 
Příspěvky: 2600
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod PavelR » ned pro 23, 2018 11:09 am

jasny o kogenerackach vim ze se delaji. Ja myslel domaci konstrukci. I kdyby to clovek poskladal relativne levne tak beztak by navratnost byla velmi dlouha. to byla jen uvaha.
PavelR
 
Příspěvky: 2600
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod matobabetak » ned pro 23, 2018 1:03 pm

pozeral som dokument o buducnosti energetiky a zaujalo ma to ze premena so slnecnej energie na elektricku ma ucinost 20% ( mozno uz su ucinejsie paneli) ale premena fosilnych paliv nikdy nelresiahne ucinost 33% a je okolo toho vela negativ

najjednoduchia kongeneracia u mna je dat centralu do domu, vyfuk trubkou von ....elektrina pojde do zasuvky a takmer vsetko odpadne teplo zostane v budove. toto je samozrejme iba nudzove riesenie ked vypadne elektrina a nechcem plytvat drahym benzinom
[5x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, rashberyy pi3, ICC
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
matobabetak
 
Příspěvky: 510
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

PředchozíDalší

Zpět na Elektrocentrály, agregáty, alternátory, záložní zdroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'