Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pon dub 12, 2021 8:31 am
RCZf píše:...Za tim bych neresil palivo...
vlkazajac píše:To fugas:
Využívať odpadné teplo je len zdanlivá výhoda. Ak to má byť vo výmenníku na strane výfuku, zvýši to pretlak v potrubí, čo zhorší účinnosť a celkom určite ovplyvní aj kvalitu spalovania. V druhom slede, akýkoľvek zásah do odskúšaného potrubia obvykle zhorší jeho funkciu pridaním hydraulických strát a rozhasením tzv. dynamického plnenia válcov, ktoré niekto niekedy na motore optimalizoval. Chápem však, že tak či tak nejaká rúra musí z tej pivnice ísť von.
Podobné je to u "vodníka", keby sme chceli tlačiť vodu do nejakých x metrov potrubí. Aj keby sme to vyregulovali teplotne, hydraulické straty si musí motor odpracovať, takže na to vlastne doplatíme.
Tak to Ti gratuluji k velkému pozemku, pokud bych si to postavil u sebe, tak zdechnu na exhalace i já, ne jen soused....... Úplně mi stačí každodenní jízda za traktory do práce.fugas píše:.......Sousedé nemají o chodu mojí dieslové centrály ani potuchy,přesto,že tichá zrovna není.
Proč by darovaný 4T motor z centrály měl něco prochlastat? Máš nějakou reálnou zkušenost proč by se ekonomicky LPG na tomto motoru nemělo vyplatit když se vyplatí v autě? Už jen z důvodu, že zmrzne podstatně později než nafta, a nezrosolovatí ze zelených přísad. Kdykoli si obyčejným vážením zjistíš kolik plynu Ti zbývá - i kdyby unikal.....vlkazajac píše:.......... Výhoda lacného LPG sa jednoducho prechlastá, rovnako ako nulová cena motora.
4,5kW spalovací motor osazen jen 2kW generátorem
vlkazajac píše:V aute sa LPG vyplatí ( dlhodobo ), lebo je snáď za nejakých 55% ceny benzínu. V malej úspornej a dobre zaťaženej centrále sa tiež vyplatí, lebo pomer ceny je stále rovnaký. Veľký motor prechlípe aj benzín, aj LPG. Vyplatí sa len relatívne v tomto zmysle, ale v skutočnosti sa veľká časť znehodnotí špatným konceptom. Ostatné výhody LPG nerozporujem, ani ho nepoužívam.
honzasl píše:4,5kW spalovací motor osazen jen 2kW generátorem
Jenže ono o spalovacím motoru říct 4,5 kW je strašně málo, je potřeba se zmínit o otáčkách. Pokud ten motor má 4,5 kW při 5000 1/min, kolik bude mít při 3000, nebo 1500 1/min?
Problém je, že se nedá pořádně sehnat malý motor (500 ccm) - vodou chlazený, který šel právě využít do mrtě a který by ekonominku elekrocentrál posunul úplně někam jinam.
PavelR píše:...
abrams: moje myslenky se momentalne zabivaji dehtem ... jak ten blemc z plynu odstranit.
Zpět na Elektrocentrály, agregáty, alternátory, záložní zdroje
Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků