Stránka 4 z 8
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: úte pro 20, 2016 8:21 pm
od cesta
To moje dává aj kolem 46A při cca.30V a spotřeba no nevím přesně něco přes 1l za 1h. Nakonec jsem to přece jen nevydržel a mám ho připojené na regulátor Victron BlueSolar 150/70-MPPT přes přepínač 1-0-2. Buď jsou připojené solární panely nebo soustrojí. Zatím to jede bez problému regulátor si ten nabíjecí proud řídí sám, postupně ho snižuje až na FLOAD na 7A. Kolem 15x nabíjení už mám za sebou, zatím je vše v pořádku. Přikládám jak vypadají grafy dnešního nabíjení od cca.80% do 100% nabití baterii, výkon soustrojí (solárních panelů

)) proud a napětí.
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: úte pro 20, 2016 8:28 pm
od cesta
Ještě pořád nabíjím...
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: úte pro 20, 2016 8:41 pm
od goodbie
no na benzín docela dobrý, já mam diesel a tam při 60A nabíjecího proudu se vejdu do litru na hodinu to ukazuje že diesel je daleko účinnější než benzín o regulaci ani nemluvím
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: úte pro 20, 2016 9:20 pm
od cesta
No ještě pořád jedu začal jsem 14:05 teď je 21:14 takže už jedu přes 7h a benzin byl tak 1cm od vrchu nádrže. Koho to zajímá tak přikládám ještě soubor .xlsx. Kde je průběh nabíjení po 1 min od 14:05 a sloupce AS - AW.
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: úte pro 20, 2016 9:25 pm
od goodbie
cesta píše:No ještě pořád jedu začal jsem 14:05 teď je 21:14 takže už jedu přes 7h a benzin byl tak 1cm od vrchu nádrže. Koho to zajímá tak přikládám ještě soubor .xlsx. Kde je průběh nabíjení po 1 min od 14:05 a sloupce AS - AW.
a kolik litrů bylo v té nádrži ??
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: úte pro 20, 2016 9:36 pm
od cesta
Myslím, že je na 7l takže nevim možná tak cca. 6,5l . Ale tím mým nabijením se ten proud snižuje takže ono nejede pořád na plný výkon. Teď už je v FLOAD a dává jen 5,5A takže jede skoro naprázdno. A začínal na 40A.
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: úte pro 20, 2016 9:41 pm
od goodbie
cesta píše:Myslím, že je na 7l takže nevim možná tak cca. 6,5l . Ale tím mým nabijením se ten proud snižuje takže ono nejede pořád na plný výkon. Teď už je v FLOAD a dává jen 5,5A takže jede skoro naprázdno. A začínal na 40A.
jasný to už nemá cenu nabíjet dál při proudu tvojí centrály bych s dieselem jel skoro o čtyři hodiny dýl na stejné množství paliva ale i tak ,že je to rusák tak docela šetrnej což se moc nevidí
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: úte pro 20, 2016 9:55 pm
od cesta
Tak deď dojela 21:54 taže skoro 8h.
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: stř pro 21, 2016 11:50 pm
od Axa
Kolem 1.500 nabíjení již mám za sebou a proto si dovolím oponovat, že tato centrála neumí dát 43A při 30-ti Voltech a to ani po generálce. Mmj právě nyní nabíjím. ...... Takže......technicky Centrála nedává stejnosměrné napětí, protože jak je možné vidět na schématu, není v ní žádný usměrňovač. Pracuje s napětím střídavým o frekvenci tuším 400-500Hz (kdyžtak mě opravte - je pozdě už to nehledám) Je určena k přímému připojení na akumulátor. Dodám. Olověný. Ten má jiný vnitřní odpor než jiné konstrukce. Díky tomu může snadno vzniknout chyba měření. Centrála má výkon 1000W a tak to doopravdy je-- Tedy 33A/30V. Pokud ukazuje cokoli jiného, chyba může být i ve ztrátě na kabelech.. Kolik si vezme paliva je odvislé na tom CO se s ní dobíji. (je uvedeno v manuálu, který tu je ke stažení) ten litr na hodinu vám uvede skoro každý. 8 hodin opravdu nevydrží dobíjet při proudu 30A... Závěrem - Již delší dobu čekám, kdy se v tomto vlákně opět objeví slovo "Victron". Dělejte tu tu reklamu nějak jinak pánové, prosím. Tohle fórum kdysi bylo pro lidi, kteří chtějí něco řešit a ne nakupovat právě u vás to, co potřebujete prodat.
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: čtv pro 22, 2016 12:04 am
od goodbie
Axa píše:Kolem 1.500 nabíjení již mám za sebou a proto si dovolím oponovat, že tato centrála neumí dát 43A při 30-ti Voltech a to ani po generálce. Mmj právě nyní nabíjím. ...... Takže......technicky Centrála nedává stejnosměrné napětí, protože jak je možné vidět na schématu, není v ní žádný usměrňovač. Pracuje s napětím střídavým o frekvenci tuším 400-500Hz (kdyžtak mě opravte - je pozdě už to nehledám) Je určena k přímému připojení na akumulátor. Dodám. Olověný. Ten má jiný vnitřní odpor než jiné konstrukce. Díky tomu může snadno vzniknout chyba měření. Centrála má výkon 1000W a tak to doopravdy je-- Tedy 33A/30V. Pokud ukazuje cokoli jiného, chyba může být i ve ztrátě na kabelech.. Kolik si vezme paliva je odvislé na tom CO se s ní dobíji. (je uvedeno v manuálu, který tu je ke stažení) ten litr na hodinu vám uvede skoro každý. 8 hodin opravdu nevydrží dobíjet při proudu 30A... Závěrem - Již delší dobu čekám, kdy se v tomto vlákně opět objeví slovo "Victron". Dělejte tu tu reklamu nějak jinak pánové, prosím. Tohle fórum kdysi bylo pro lidi, kteří chtějí něco řešit a ne nakupovat právě u vás to, co potřebujete prodat.
moment nelze nabíjet baterie střídavinou to je nesmysl něco tam usměrňovat to napětí musí
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: čtv pro 22, 2016 1:44 am
od volente
Je tam dynamo a to je prosím stejnosměrný stroj, netřeba usměrňovače. Takže jasně že z toho leze DC.
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: čtv pro 22, 2016 7:54 am
od Axa
Dobrá . A ze střídavejch generátorů zas leze čistej sinus ..

Možná jsem to nazval nešťastně slovem "střídavé" ok beru zpět. Prostě jsem to myslel tak, že z generátoru leze napětí, kterým pochopitelně lze dobíjet akumulátory, ovšem které není "vyfiltrované" a tak tedy může dojít k odchylce měření.
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: čtv pro 22, 2016 8:37 am
od Axa
Trocha teorie

- Konstrukčně se dynamo od alternátoru liší. Z průběhu proudu vidíme, že jeho hodnota kolísá, což je nežádoucí. Odstranit tuto skutečnost můžeme pomocí budících cívek ve statoru, které vytváří magnetické pole. Rotor – kotva má válcovitý tvar a je složen z izolovaných plechů s drážkami na povrchu, ve kterých jsou umístěny izolované indukční cívky. Vývody těchto cívek jsou spojeny s komutátorem, který se skládá z řady měděných plechů, tzv. lamel. Napětí dynama poněkud kolísá, a to tím více, čím méně má rotor cívek, a tedy i lamel. Při otáčení rotoru se v každé samostatné cívce indukuje pulsující napětí, ale okamžité hodnoty napětí jsou si navzájem téměř rovny. Na sběračích tedy vzniká téměř přímkové stejnosměrné napětí.
A v nějakém z manuálů tohoto stroje jsem četl, že ta "tepavost" napětí má frekvenci cca 400-500Hz . Proto jsem to zde uvedl

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: čtv pro 22, 2016 9:08 am
od goodbie
proto je lepší alternátor má lepší účinnost větší výkon a jednodušší regulaci buzení tato ruská centrála je holt na dnešní dobu trochu zastaralá ale funkční,ono dnes volit mezi motory je asi opravdu nejlepší ten diesel tam se do litru na hodinu vejdu jistě při výkonu 60A při 24V
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: čtv pro 22, 2016 9:23 am
od Axa
Mno o tom se nehádám. Asi to tak bude. A aby 50 let (ne-li víc) starej stroj konkuroval novejm je trochu z oblasti sci-fi. Proto taky hodně přemýšlím o výměně motoru za jinej. I když ten dvojtakt je nezvykle slušnej.... Ovšem cena vs výkon u toho Tvýho bude asi jinde. Můžu se zeptat co je to za stroj?
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: čtv pro 22, 2016 11:44 am
od goodbie
Axa píše:Mno o tom se nehádám. Asi to tak bude. A aby 50 let (ne-li víc) starej stroj konkuroval novejm je trochu z oblasti sci-fi. Proto taky hodně přemýšlím o výměně motoru za jinej. I když ten dvojtakt je nezvykle slušnej.... Ovšem cena vs výkon u toho Tvýho bude asi jinde. Můžu se zeptat co je to za stroj?
koukni na mojí vfe tam jsou fotky jinak je to jednoválec ifa půlka motoru multicar m22 taky nic nového ale je to poctivá práce žádná čína
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: čtv pro 22, 2016 11:52 am
od volente
Ovšem každý akumulátor je v podstatě kondenzátor, který napětí vyfiltruje. Proto by měření při připojeném akumulátoru nemělo být ovlivněno, tedy za předpokladu že jsou použity krátké vodiče patřičného průřezu. Výhoda dynama u tohoto stroje je jasná, na chvilku je zapojím jako motor a startuju, což by s alternátorem šlo těžko realizovat. Jedině snad alternátor s trvalými magnety a krabice elektroniky k tomu (BLDC motor a rekuperace).
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: čtv pro 22, 2016 11:59 am
od goodbie
volente píše:Ovšem každý akumulátor je v podstatě kondenzátor, který napětí vyfiltruje. Proto by měření při připojeném akumulátoru nemělo být ovlivněno, tedy za předpokladu že jsou použity krátké vodiče patřičného průřezu. Výhoda dynama u tohoto stroje je jasná, na chvilku je zapojím jako motor a startuju, což by s alternátorem šlo těžko realizovat. Jedině snad alternátor s trvalými magnety a krabice elektroniky k tomu (BLDC motor a rekuperace).
ale no tak!!zase nad tím moc špekuluješ a volíš zaručeně tu nejhorší možnou cestu v podobě naprosto zbytečné elektroniky a jinýho bordelu co vše jen komplikuje a prodražuje.každý lepší motor má snad startér ne?cvrnkneš jedeš a žádný problém v podobě úprav dynama a nebo nedej bože alternátoru!!!
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: čtv pro 22, 2016 2:44 pm
od volente
Já to nekomplikuju, jen jsem naznačil že v jednoduchosti je síla a to armádu zajímá, nějaká účinnost je až na druhém místě. V tomto soustrojí není žádný polovodič a vyměnit uhlíky je snadné i v poli. Čímž netvrdím že alternátor není lepší.
Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30
Napsal: čtv pro 22, 2016 7:33 pm
od cesta
Pro Axa:
V manuálu je totiž doporučený palivo ruskej normal na kterej jsem já, jezdil před mnoha lety jako mlaďoch na fichtlovi. A ten měl sakra nižší oktanový číslo.

(tuším 80) V důsledku to má ale dobrej efekt v tom, že mi to v pohodě dává o cca 300W víc, než udává tavárišč

Dobíjím běžně skoro 50-ti Ampérama.
Tohle jsou tvá slova z první stránky, nějak tomu nerozumím a teď ti to dobíjí jen 30A????
Jinak nikomu reklamu nedělám, vůbec mě to nenapadlo, že to může někomu vadit. Typ jsem uvedl jen proto, že jsem se na přípojení na "blabla" ptal v předchozích stránkách. Prostě ho mám. Klidně ten název vymažte kdo to umíte, sám bych to smazal nevím jak.