Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: čtv lis 14, 2019 12:48 pm


Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
Další

Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod strycekjara » pát pro 05, 2014 9:26 pm

Pěkný večer.Chtěl bych se optat,zdali někdo má zkušenost s tímto nabíjecím soustrojím AB-1P/30.
Dále jestli by se dalo použít k nabíjení baterií (Nicd 300-400 ah) mělo by dávat 24-36 V a až 33A.Pakliže by šlo použít tak jestli napojit napřímo na baterie nebo jestli přes regulátor?(možná hloupá otázka-nevím :dontknow: )
Díky za každou radu.
Čistý ostrov - Panely: Suntech 1440 Wp, Baterie: 400 Ah/24V (KPM 100)+150 Ah/24V (KPH 150), Regulátor: Midnite 150 classic standard, Měnič 2000 W čistý sinus, nabíjecí soustrojí AB-1P/30
strycekjara
 
Příspěvky: 90
Registrován: pát lis 02, 2012 2:56 pm

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod gupa » pát pro 05, 2014 9:47 pm

Dané zařizení podle google, je součástí BMPčka, kdy zevnitř vozu se nastartuje a dává dodává proud přes dobíjený akumulátor elektrickému vybavení vozidla.

Regulátor to podle mne nepotřebuje, protože baterie 400Ah spíše je naddimenzovaná a podle rozsahu napětí je to dělané pro dvacet článků nicd s cca 120Ah kapacity pro rychlé nabíjení. Dodržet hlavně co nejkatší připojení k baterii kabelem odpovídajícího průměru.
Naposledy upravil gupa dne pát pro 05, 2014 9:53 pm, celkově upraveno 2
Stále lepší výběr je špatná jízda, než dobrá chůze.
Uživatelský avatar
gupa
 
Příspěvky: 1685
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod brumlaj » pát pro 05, 2014 9:49 pm

ano mám jej z VOP v Těšíně, nabíjet NiCd je možno. Generátor je kompaudní, takže drží napětí. Toto je však problém, protože změna napětí při nabíjení NiCd je velká. Takže musíš sedět u centrály a dorovnávat neustále proud. Zatím zjišťuji zda automatické řízení proudu již někdo přede mnou neřešil. Nyní řeším instalaci dynama na 4-taktní motor. A samozřejmě bude následovat předělávka na Propan-Butan. Ideální stroj, není nutno řešit další nabíječku z 220V. Bohužel na 48V je zapotřebí 2 generátory. Pořád mi vrtá hlavou jak při té předělávce instalovat na ten motor 2 generátory. Jo a super vychytávka - dynamo samozřejmě umí nastartovat motor ;-) Jak říkám, pro ostrovníka ideál.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1959
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod strycekjara » pát pro 05, 2014 10:31 pm

Hmmm.Takže ho asi beru,když to tady čtu.Každopádně dík za rady a info.
Je samozřejmě z Těšína.Za 2200.- i s DPH.
gupa:Co nejkratší,znamená?Třeba 4m?Přece jenom ho nemůžu dát vedle baterií. ::stop::
Jaký by jste doporučili průměr kabelu? 25mm2?
brumlaj: asi jsem to s tím dynamem a motorem nějak nepochopil. :dontknow:
Čistý ostrov - Panely: Suntech 1440 Wp, Baterie: 400 Ah/24V (KPM 100)+150 Ah/24V (KPH 150), Regulátor: Midnite 150 classic standard, Měnič 2000 W čistý sinus, nabíjecí soustrojí AB-1P/30
strycekjara
 
Příspěvky: 90
Registrován: pát lis 02, 2012 2:56 pm

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod brumlaj » pát pro 05, 2014 10:54 pm

dvoutaktní motor žere kromě benálu i volej. Kamarád mi daroval vadnou elektrocentrálu s 4taktním funkčním motorem (odděleno mazání od paliva) a spáleným generátorem. Tak chci vzít ten 4-takt bez generátoru a "přišroubovat" na něj generátor z АБ-1П/30 - tento generátor je komutátorový, generuje stejnosměrné napětí bez polovodičového usměrňovače - tedy dynamo (jako usměrňovač slouží starý dobrý komutátor)
Naposledy upravil brumlaj dne pát pro 05, 2014 10:56 pm, celkově upraveno 1
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1959
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod strycekjara » pát pro 05, 2014 10:55 pm

Chápu,že když roztočím dynamo klikou,tak naskočí motor. ::rolleyes::
Čistý ostrov - Panely: Suntech 1440 Wp, Baterie: 400 Ah/24V (KPM 100)+150 Ah/24V (KPH 150), Regulátor: Midnite 150 classic standard, Měnič 2000 W čistý sinus, nabíjecí soustrojí AB-1P/30
strycekjara
 
Příspěvky: 90
Registrován: pát lis 02, 2012 2:56 pm

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod strycekjara » pát pro 05, 2014 10:58 pm

Tak to jsem zvědavý ,jak se ti zadaří,..
Ten 4-takt se ti zdá lepší kvůli tomu žraní oleje ::popcorn:: jestli to dobře chápu,..
Čistý ostrov - Panely: Suntech 1440 Wp, Baterie: 400 Ah/24V (KPM 100)+150 Ah/24V (KPH 150), Regulátor: Midnite 150 classic standard, Měnič 2000 W čistý sinus, nabíjecí soustrojí AB-1P/30
strycekjara
 
Příspěvky: 90
Registrován: pát lis 02, 2012 2:56 pm

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod brumlaj » pát pro 05, 2014 11:02 pm

strycekjara píše:Chápu,že když roztočím dynamo klikou,tak naskočí motor. ::rolleyes::
Ne, na dynamo přivedeš napětí z baterií, které z posledních sil to dynamo roztočí, (dynamo tedy slouží jako motor) a protože je natvrdo hřídelí spojeno s motorem centrály, tak ten motor naskočí a ihned se začne dynamo chovat jako generátor. Bez páky, bez špagátu. Žádné trapné pohyby, žádné přeražené hnáty.....(sám poznáš až koupíš jak klika kope)


Nejen kvůli žraní voleje, hlavně proto, že jde předělat na PB láhev jako motor v autě na LPG .
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1959
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod strycekjara » pát pro 05, 2014 11:37 pm

Tak to je opravdu vychytávka. :lol:
Co počítáš,že ta předělávka na PB vyjde.Je to podobné jako na lpg?
Počítám,že použiješ nějaký starší "set"z nějakého auta(pakliže nevadí ,že to nebude lpg,ale PB.)
Čistý ostrov - Panely: Suntech 1440 Wp, Baterie: 400 Ah/24V (KPM 100)+150 Ah/24V (KPH 150), Regulátor: Midnite 150 classic standard, Měnič 2000 W čistý sinus, nabíjecí soustrojí AB-1P/30
strycekjara
 
Příspěvky: 90
Registrován: pát lis 02, 2012 2:56 pm

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod gupa » pát pro 05, 2014 11:43 pm

Proč by dvoutakt nemohl jet na plyn? Skůtr dvoutakt má také externí mazání. Stačí nějaký převod a zubové čerpadlo a kontrolu průtoku a hladiny oleje.
Stále lepší výběr je špatná jízda, než dobrá chůze.
Uživatelský avatar
gupa
 
Příspěvky: 1685
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod fugas » sob pro 06, 2014 6:36 am

Dynamostarter.Hojně se to používalo v leteckém průmyslu ještě před příchodem turbovrtulí.Pro ostrovníka skutečně ideál.
Tomu externímu mazání dvoutaktu se říká Oil-Master a je to též vynález starý jako motocykly samy.Olej by i tak bylo nutné přidávat do směsi LPG se vzduchem,což by představovalo další konstrukční zátěž.Nebo olej rozprašovat přímo do prostoru kliky.Ovšem do provozu dvoutaktu na LPG bych se ani tak nepouštěl.Seřídit to tak,aby to po mechanické stránce uspokojivě běželo a k tomu to bylo relativně bezpečné,bude myslím nelehký úkol.Případné zkoušky doporučuji provádět mimo obydlenou oblast ;) Na straně druhé je to rozhodně výzva ;)
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1153
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod brumlaj » sob pro 06, 2014 11:57 am

strycekjara píše:Tak to je opravdu vychytávka. :lol:
Co počítáš,že ta předělávka na PB vyjde.Je to podobné jako na lpg?
Počítám,že použiješ nějaký starší "set"z nějakého auta(pakliže nevadí ,že to nebude lpg,ale PB.)
inu já doufám, že jenom práci, neb mám auto, které už nejezdí a je v něm namontován LPG s nádrží, které prošla revize. (starší 10-ti let) LPG a PB je to samé jen ty anglodržky nechápou že my jsme tu vždy nazývali věci pravými jmény a že by se tomu měli konečně na celém světě přizpůsobit ;-) LPG je totiž směs plynů propanu a butanu tak proč si vymýšlet zavádějící názvy. Už si připadám jak za bolševika (Uljanov-Lenin, Džugašvili-Stalin, říjnová revoluce v listopadu.......). Zkušenosti s přestavbou jsem načerpal ze zdejšího odkazu, moc díky tomasi.
p.s.: dvoutakt raději uložím k ledu, ne že by to nebylo zařízení do jakéhokoli počasí a jakoukoli obsluhu, jen jaksi dnes každé ušetřené deci benálu a maziva potěší.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1959
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod strycekjara » ned pro 07, 2014 6:48 pm

Tak vida lpg=PB.
No stále je co se učit. :read:
Tak to jsem zvédavý,jak se s tím popereš.Věřim že určitě dobře.
Budeš se muset obětovat :wood: a pak dát info jak jsi dopadl.
Už jsem jim psal,(Těšín), tak ,doufám že se zítra hnedka ozvou.
Vzal bych ty soustrojí dvě.koumal jsem,že když mám 24 V ,tak bych je mohl paralelně spojit.Dal bych to přes jističe,no a nastartuji jedno soustrojí-zapnu jistič k bateriím a pak druhým to samý.K bateriím budu připojovat další( 24/150 ah kph).
Dohromady něco kolem 500 ah.Takže nabíječe by mi dávali dohromady 66 A?Je to tak?
Ťapalo by to? ::stop::
Čistý ostrov - Panely: Suntech 1440 Wp, Baterie: 400 Ah/24V (KPM 100)+150 Ah/24V (KPH 150), Regulátor: Midnite 150 classic standard, Měnič 2000 W čistý sinus, nabíjecí soustrojí AB-1P/30
strycekjara
 
Příspěvky: 90
Registrován: pát lis 02, 2012 2:56 pm

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod strycekjara » stř pro 17, 2014 10:07 am

Chtěl jsem se ještě zeptat: V tom Těšíně co to prodávají ty nabíječe,tak je nutno si to soustrojí kompletně vyčistit a zprovoznit.Tak jsem se chtěl zeptat jestli někdo neví(např. brumlaj ;) ),co to všechno obnáší?
Jestli máte někdo zkušenost(třeba i s jinou věcí,která nebyla delší čas v provozu-elektrocentrála,...),tak dejte vědět co a jak.
Dík
Čistý ostrov - Panely: Suntech 1440 Wp, Baterie: 400 Ah/24V (KPM 100)+150 Ah/24V (KPH 150), Regulátor: Midnite 150 classic standard, Měnič 2000 W čistý sinus, nabíjecí soustrojí AB-1P/30
strycekjara
 
Příspěvky: 90
Registrován: pát lis 02, 2012 2:56 pm

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod strycekjara » pon led 19, 2015 1:41 pm

Takže soustrojí je už od čtvrtka doma :celebrate2:
Vzhledem k tomu,že nikdo nedal vědět co a jak,tak vám dám vědět já.
Odmontovat karburátor(2 matičky klíčem č.10),odšroubovat spodní víčko.Vyndat jehlu,trysku a vše řádně prostříknout benzínem(ve spreji).Spodní víčko dobře vyčistit od kalu.Dát zpátky.Dále je třeba vyčistit ventily z benzínové nádrže a spodní odkalovače se sítky(neskutečnej sajrajt tam byl) ::facepalm::
Ty odkalovače jsou hned pod ventilama na spouštění toho benzínu.Profouknout hadičky na benzín,odzkoušet svíčku(jestli dává jiskru),nalít benzín s olejem a přes ventilek na karburátoru ho zahltit benzínem.
Pak jsem zatočil klikou o půl otáčky a hle VRRRRRRRR :celebrate3:
Jinak na 5 litrů benzínu při napětí 28 V a proudu 35A jsem jel 4 hodiny.1 litr benzínu 28,5 Kč.Tzn 1kw za 37 korun(jestli se nepletu-včetně oleje ) :lol: U tohoto dobíječe jsou 3 plusy.(Ш,С,Л) a jeden mínus (Л).Zapojeno: plus na +Л a mínus -Л.
Jinak soustrojí jelo 3 hodiny v kuse a hodnota proudu zůstala po celou dobu stejná tzn.35 A.
Čistý ostrov - Panely: Suntech 1440 Wp, Baterie: 400 Ah/24V (KPM 100)+150 Ah/24V (KPH 150), Regulátor: Midnite 150 classic standard, Měnič 2000 W čistý sinus, nabíjecí soustrojí AB-1P/30
strycekjara
 
Příspěvky: 90
Registrován: pát lis 02, 2012 2:56 pm

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod Fazole » čtv led 21, 2016 4:02 pm

Dobrý den, hledám informace k nabíjecí souprave AB-1P/30M,

kterou jsem si koupil.

Můžete mi poradit?

Děkuji

StUd
Fazole
 
Příspěvky: 74
Registrován: stř srp 01, 2012 12:10 pm

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod Axa » čtv led 21, 2016 5:03 pm

jj AZBUKU ZNÁJEŠ ?? Mám origo manuál. Ovšem v ruštině. Jinak používání je snadný. Zapojíš plus a mínus (pořádnejma lanama) a necháš vyplej vkljúčitěl u měřáků. Otočíš páčkou sytiče. (taková ta na bílým plastovým filtru vzduchu) a buďto klikou nebo šlusdrátem nastartuješ, Pak zapneš vypínač u měřáků, nastavíš proud dobíjení a jedeem. Je to mmj báječná věc a vůbec nechápu jak jsem bez ní mohl existovat ;)
-------------------
Zkusím přidat alespoň el. schéma.
Obrázek
NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU, jen 6 panelů, Tracer, pár NiCd baterek a měnič. V baráku bez proudu.
Uživatelský avatar
Axa
 
Příspěvky: 170
Registrován: čtv srp 23, 2012 9:34 am
Bydliště: Na samotě v lese

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod Fazole » čtv led 21, 2016 8:15 pm

Zapojím kabel na plus (ja) a minus (ja) a teprve potom nastartuji, díky tomu rozumím,

Vyrovnám otáčky, potom přepnu páčku nad budíkama a tím reostatem budu přidávat ampéry?

Nerozumím jak nastartuji šlusdrátem?
Našel jsem ruské video ,kde s tím svítí a zdálo se mi, že to jsou normální žárovky.
Díky

StUd
Fazole
 
Příspěvky: 74
Registrován: stř srp 01, 2012 12:10 pm

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod Axa » čtv led 21, 2016 8:57 pm

ničego, ničego što neponimaješ. Asi takto Ja+, Ja- je jasný. (dolní dvě konektoromatky na straně svorkovnice). Horní dvě mají propojku z fabriky Š a S . Nechal jsem jak bylo. Mno a sešlusováním drátem (šlusdrátem) ja + (levej dolní) a horních dvou se startuje. Dělám to něčím tlustým, tak 16-tkou, páč startovací proud není malej a všechno tenký utaví. Ono to totiž nemá starter, ale startuješ přímo dynamem. Což je špatný ve chvíli, kdy dojde benzín, protože pak spotřebuješ všechno, co jsi "navrčel".Prostě točí se a točí na baterky, dokud někdo nevypne vypínač na druhý straně. Což řeším jak ošetřit. Jednou ráno jsem zapomněl vypnout a večer jsem plakal nad vybitejma baterkama (Kdybych měl LiFe jdu se rovnou voběsit). Ale zpět ke startování. Startuješ se zavřeným sytičem Páčka na filtru nahoru. Jak to chytne, pomalu ji přesuň někam tak, aby to hned nechcíplo a tak za půl minutky cvakni vypínačem dobíjení. Dělám to rychle jen sem, tam při nastaveným proudu. A teprve podruhý to nechám. Občas to jinak začne chcípat. Druhá možnost je zapnout vypínač při sjetým réglu proudu a přidávat. Chcípá se to tak, že nejprve vypneš dobíjecí vypínač a pak zmačkneš "chcípák" dole na rozdělovači. Takovej plechovej klobouček. Jinak na co dát bacha. Měrka na olej v nádrži je JEN na 1,5 litru benálu. Ne na celou nádrž. Když to vypínáš vypni dobíjení !. Jinak to nechcípneš- A jak jsem psal. Dej si bacha , aby Ti nedošel benál.
NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU, jen 6 panelů, Tracer, pár NiCd baterek a měnič. V baráku bez proudu.
Uživatelský avatar
Axa
 
Příspěvky: 170
Registrován: čtv srp 23, 2012 9:34 am
Bydliště: Na samotě v lese

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvekod Axa » čtv led 21, 2016 9:27 pm

Jo a jenom maličkost. Když startuješ klikou. Pokud točíč a točíš a nic se neděje ... Starej dobrej trik. V hlavě válce je nahoře taká hokejka - šroub - Vyšroubuj ji. (závit je standard pravej. ) Tím závitem stříkni do válce malinko benzínu a nemušíš pak ani moc zabrat, aby to chytlo. Opět ovšem- vyplej vypínač dobíjení u měřáku a páčka sytiče na filtru nahoru. Takhle taky mmj můžeš testnout dvígatěl (motor) i bez drátů a baterek. Na karburátoru máš pak dva šrouby. Jedem blíž válci (nezájem) a druhej dál. Pokud Ti to v zátěži bude dělat brikule (kašlat a tak) najdi polohu druhýho šroubu stylem vlevo, vpravo tak, aby to mělo co nejhladší chod. V manuálu je totiž doporučený palivo ruskej normal na kterej jsem já, jezdil před mnoha lety jako mlaďoch na fichtlovi. A ten měl sakra nižší oktanový číslo. :) (tuším 80) V důsledku to má ale dobrej efekt v tom, že mi to v pohodě dává o cca 300W víc, než udává tavárišč :) Dobíjím běžně skoro 50-ti Ampérama. :) Mno a kdyby něco. Ptej se :D zatíím
Naposledy upravil Axa dne čtv led 21, 2016 9:38 pm, celkově upraveno 1
NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU, jen 6 panelů, Tracer, pár NiCd baterek a měnič. V baráku bez proudu.
Uživatelský avatar
Axa
 
Příspěvky: 170
Registrován: čtv srp 23, 2012 9:34 am
Bydliště: Na samotě v lese

Další

Zpět na Elektrocentrály, agregáty, alternátory, záložní zdroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'