Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je pon led 22, 2018 1:12 am


mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních systémů
Další

mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod peep » čtv pro 11, 2014 2:21 pm

Ahoj,
buduji pro sebe a drahou polovici pojizdny domov. Nakoupil jsem uz nejake komponenty (mel jsem moznost slevy)a ted bych chtel zkonzultovat zpusob zapojeni a provozu FVE. Palubni napeti je 24V - pro spotrebice na 12V mam DC-DC menice. Jakekoliv rady a pripominky jsou vitany.

Mam 4 polykrystal panely Qsolar QS240W (Vmp=30,2V,Imp=7,83A,Voc=38V,Isc=8,27)
ty bych chtel zapojit serio-paralelne, vzhledem k napeti jsem se docetl ze je treba tahnout draty z kazde serivove zapojene dvojice az k regulatoru nabijeni.
Nekdo na foru zminoval ze ma minusy spojene uz u panelu a dolu vede jenom dvakrat + - je to mozne takto zapojit?
Dal jsem otevrel krabicku na solaru s tim, ze by tam mely byt diody - bohuzel na mych panelech nejsou - ma cenu je tam dodelavat? Kam davat jisteni? co nejbilze k solarum, nebo bude stacit pojistkovy odpojovac pred regulatorem? (delka od solaru k regulatoru bude kolem 7m)

Co se tyce regulátoru - mam MPPT Epsolar ET6415 60A 12-48V - ten mi byl doporucen, bohuzel pri cteni fora jsem zjistil ze zas az tak dobry neni - no jen cas ukaze.. Jak se resi odpinani baterioveho pole? - muzu pouzit stejny pojistkovy odpojovac jako na solarech?

Baterie - zatim jsem neporidil - rozhoduju se mezi gelovymi a LiFePO4 - tady kazda rada draha a kazda baterie draha :-)
Planuju pouziti elektriky pro cely obytnak - svetla, notebooky, cerpadlo, topeni (jen rozfuk horkeho vzduchu ohrivaneho plynem), ventilator vnitrni cirkulace vzduchu, - predbezne jsem to pocital s kapacitou 400Ah.

Menic jsem jeste nekupoval - pocitam ze by 2kW mel stacit -ony ty notebooky dneska moc nezerou a nejvykonnejsi co mame doma je 850W mixer :) - Pocitam s rozdelenym okruhem na 220V, ktery se bude dat prepnout menic/externi sit,

diky za pripominky
peep
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv pro 11, 2014 1:03 pm
Reputation: 0

Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod dracekvo » čtv pro 11, 2014 3:49 pm

Ano je možné použít stejný pojistkový odpínač. Jen musí být silnější, než ten na panelech.

Pokud to bude v karavanu uvnitř tak bych volil lifepo. Oni ty baterie ve výsledku stojí stejně. cca 13 tis za uloženou 1 kwh. Aby jste dosáhl rozumné životnosti tak se doporučuje olovo cyklovat někde na 20-30% a je háklivé na ponechání ve vybitém stavu. Lifepo se může cyklovat do 80% a může zůstat vybité.

K notebooku si kupte přímo univerzální nabíječ. Mám nějaký z číny na 12/24V za necelé 2 stovky a funguje výborně.
2850Wp, Tristar MPPT 60A, 500Ah LiFePO 48V, 5kW LF PowerJack by Matěj
dracekvo
 
Příspěvky: 830
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 39

Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod kodl69 » čtv pro 11, 2014 4:46 pm

notebook krmit z 24V přes měnič a nabíječku je brutálně energeticky nevýhodné, to už je lepší lineární stabilizátor na 19v pro nb, ale to je taky brutalita, takže dc-dc z 24 na 19V.... Měnič nemusíš skoro zapínat, a doporučuju raděj silnější, aby utáhl třeba menší rychlovarnou konvici, třeba el. pilu na řezání dřeva na oheň.... Když na to bude zplna pražit slunko, mohlo by to s malou pomocí baterek stačit i na vaření na indukčním vařiči.
ostrov 3000Wp ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 2158
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 152

Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod ota » čtv pro 11, 2014 4:56 pm

Diody přidělávat nemá v tomto zapojení smysl.
Panely bych zapojil serioparalelně a k regulátoru dovedl 2 dráty + a -
Pojistkový odpojovač panelů stačí u regulátoru. Pozor regulátory nemají rády (občas při tom odejdou) pokud jsou připojeny panely při plném výkonu bez baterií.
Maximální proud v ideálních podmínkách, který ti panely do 24V baterií dají je cca 37A, takže bude stačit 40A regulátor. EP solar je pro tuto aplikaci volba s dobrým poměrem cena/výkon.
Za cenu 400Ah v lithiu se dá pořídit jetý obytňák, takže záleží na tvém rozpočtu. Olovo je levnější, má tu nevýhodu, že pokud ho vybiješ, musíš ho rychle nabít aby články nedegradovaly. Nedoporučuji olověné gelové články, obecná shoda zde na fóru je že do dvou let odejdou. Nalévací olovo vydrží déle ale je to další věc o kterou se musíš starat.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Reputation: 160
 
  • 0


Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod FRSO » čtv pro 11, 2014 5:42 pm

Zdravím, jako kvalitní měnič byl zvolil Victron multiplus s regulátorem MPPT 100V/50A vše v jedné skříňce třeba toto:

http://eshop.neosolar.cz/easysolar-24v- ... ppt-100-50

Výkon měniče 1600VA by stačil, varná konvice se dá sehnat i do 12OOW spousta, max výkon měniče pro start spotřebičů je cca 3200W po dobu 5 vteřin, měnič se dá programovat, umí spoustu režimů včetně UPS, nabíjení všech druhů aku i LIFEYPO4, atd. Je sice o cosi drahší, ale zase je hodně kvalitní a nebude s ním problém.
FRSO
 
Příspěvky: 684
Registrován: ned srp 14, 2011 9:13 pm
Reputation: 31

Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod rva » čtv pro 11, 2014 6:02 pm

U komponent - tady hlavně u měniče, bych sledoval, aby byly tiché, pokud možno žádné ventilátory. Já mám měniče, se kterými jsem spokojen, ale ve vozidle bych v tom kraválu s nimi nevydržel.
_______________________________________________________________________
10.5kWp, 48V LiFePo4 250Ah,
EPSolar 60A/150V ET6415N + Axpert pwm 4kW PIP4048HS + Axpert mppt 4kW PIP4048MS
rva
 
Příspěvky: 659
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am
Reputation: 44

Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod vlkazajac » čtv pro 11, 2014 7:39 pm

FRSO píše:.....buduji pro sebe a drahou polovici pojizdny domov......

Výkon měniče 1600VA by stačil, varná konvice se dá sehnat i do 12OOW spousta.........


Tak trochu nesúrodé informácie od začiatku !
Asi tým domovom má byť obytný voz, aspoň podobný karavanu. Potom veľmi pravdepodobne bude štandardne vybavený plynovou bombou, ktorá poskytuje oveľa prístupnejšiu možnosť uvariť si kávu alebo čaj na horáku, než na predimenzovanom nehorázne drahom meniči ( kvalitnom, treba uznať ).
Zvážte, či budete používať spotrebiče nad 1 kW, a to aj v súbehu. Potom zvoľte vhodný menič. Na spomenutom meniči voda zovrie v kanvici za pár minút, ale veľmi pravdepodobne sa po tú istú dobu rozbehne aj vetrák meniča, čo nemusíte v interiéri vnímať ako komfortné.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, WRM15, 24V / 400 Ah gel, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií oloveným šrotom ))
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 1338
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 145

Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod peep » úte pro 16, 2014 10:13 am

Co se tyce vyberu baterii - tak jsem jsem stale nerozhodnut - jak jsou na tom LiFePO4, kdyz zmrznou? nevite jaka je maxiamlni a minimalni provozni teplota? Problem bude, kdyz zmizim z auta na tyden (trebas na vandr) a baterie promrznou? nebude jim to vadit? V tomhle vubec nevim... o gelech vim ze prezijou ale musi byt nabite..

Je nejaky maximalni nabijeci proud na LiFePO4 baterie? tzn, kdyz budu pri mem setupu tlacit v (idealnim) maximu do baterek 40A - tak jestli kdyz budu mit jen treba 100Ah v bateriich, tak ze bych je poskodil.? Nebo je treba mit tam balancery a ty se o to postaraji samy?


Nabijeni notebooku mam resene pres dc dc menic do auta, ale vime kazdy, ze je spousta harampadi na 220, zvalst kdyz dela s pocitacema a semtam potrebuje neco spajet, nekdy neco uriznout ci zbrousit flexou, takze menic jsem premyslel do tech 2000W by mel stacit

ota> 60A regulator jsem kupoval s tim, ze ma jeste kapacitu na rozsireni, takze muzu svuj system zvetsit jeste o jeden serio-paralelni string a nebudu muset investovat ( rozdil mezi 40A a 60A byl asi 2k Kc)

vlkazajac> mas pravdu - vytapeni a ohrev TUV mam reseny kombinovanym plynovym bojlerem (karavanovym)
peep
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv pro 11, 2014 1:03 pm
Reputation: 0

Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod jabko » úte pro 16, 2014 10:37 am

Tak na rýchlo som našiel, čo sa týka teploty LiFePO4 http://www.evassemble.com/index.php?main_page=product_info&products_id=31
jabko
 
Příspěvky: 14
Registrován: pát dub 12, 2013 8:29 am
Reputation: 0

Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod dracekvo » úte pro 16, 2014 10:42 am

Max nabíjecí proud lifepo je větší jak olova a je v každém datasheet daných baterií. Např moje 50Ah mají doporučený nabíjecí proud tuším 16A. Stejně tak je v datasheetu uvedeny provozní a skladovací teploty.
Ano olověné baterie jsou lepší dolévací, ale nevím jestli vhodné do karavanu. Uvolňuje se z nich vodík. Záleží kde budou umístěné. LiFePo může být i v interiéru. LiFePo má také několik specifikací jako je nutnost balancování a nutnost hlídat články aby nedošlo k jejich přebíjení, nebo podvybití.

Dále si nejsem jistý, že 2kW měnič rozběhne flexu. Záleží jakou. Novější mají i soft start. Ale toto by chtělo před zakoupením měniče vyzkoušet. A sehnat měnič rozumné velikosti a výkonu bez ventilátoru je asi utopie.
2850Wp, Tristar MPPT 60A, 500Ah LiFePO 48V, 5kW LF PowerJack by Matěj
dracekvo
 
Příspěvky: 830
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 39

Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod peep » úte pro 16, 2014 11:06 am

jablo> diky moc za grafy - provozni teplota mezi -45 a +85 je pro muj ucel vyhovujici

dracekvo> ...pujdu do tech litiovych ten vodik odpoarujici se vedle plynovych kamen me odrazuje - proto jsem premyslel i nad gelovyma bezudrzbovyma bateriema, ale dle zkusenosti lidi odsud je jasna volba litium - jen tedka premysim jaky nejmensi setup bych mel poridit aby mela soustava 24V a ja to tema 40A z regulatoru neusmazil a aby se dala v pripade potreby rozsirit kapacita

Co se tyce menice, tak mi nevadi kdyz bude mit vetrak - na 220 pojedu jen par veci a kdyz to bude chvilku hucet tak to preziju - jinak planuju vsechny elektrospotrebice vevnitr na 12V/24V takze z menice mi opravdu pojedou jen nejnutnejsi veci, ktere neutahnu z palubniho napeti
peep
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv pro 11, 2014 1:03 pm
Reputation: 0

Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod dracekvo » úte pro 16, 2014 11:20 am

Teoreticky by šlo použít i 60Ah http://www.ev-power.eu/en/By-Brand-Manu ... html?cur=2
Cena cca 20tis. Využitelná kapacita 1.2kWh.

Optimální nabíjecí proud menší než 30 A (0.5 C)
Maximální nabíjecí proud menší než 180 A (3 C) s monitorováním teploty článku

Samozřejmě čím více tím lépe. Osobně bych doporučoval sadu 8x90A tam je cena cca 30 tis. Využitelná kapacita 1.8kWh. Optimální nabíjecí proud 45A

Záleží jen na financích a prostoru v karavanu. Čím více Ah tím lépe.

Měnič bych doporučoval zkusit sehnat bazarově upravený 3kW powerjack LF. Ten by měl rozběhnout v pohodě vše a není důvod, proč si třeba v létě neuvařit a sluníčku, nebo ohřát vodu v boileru a šetřit plyn.

Samozřejmě je to jen co si myslím, já. Třeba něco píšu špatně a někdo mě opraví.
2850Wp, Tristar MPPT 60A, 500Ah LiFePO 48V, 5kW LF PowerJack by Matěj
dracekvo
 
Příspěvky: 830
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 39

Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod ota » úte pro 16, 2014 12:27 pm

LiFePO4 Discharge capacity Vs temperature.jpg
LiFePO4 se mohou vybíjet bez ohledu na teplotu. S teplotou klesá kapacita. Výrobci shodně nedoporučují nabíjení pod 0 ̊C, kdy může dojít k oddělení aktivních hmot od elektrod.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Reputation: 160
 
  • 0


Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod peep » úte pro 16, 2014 12:37 pm

diky za odpoved - prostoru mam dost (zatim:) - mam zvysenou podlahu pomoci konstrukce o 40 cm ( o pudorysu 220x350cm), kam se snazim naravat veskerou technologii, takze myslim ze se tam vleze dost velke bateriove pole.

Teplotu pri nabijeni bude treba asi hlidat - kazdopadne baterie, ktere se nabiji by mely mit nejake ztratove teplo, nebo se pletu? tim by se mohly zahrat na pozadovanou teplotu, popripade teplotni cidlo u baterii by mohlo odpojit regulator - ale potom by to mohlo delat neplechu s panelama...

Mate nejake tipy ohledne obchodu na nakup baterii? jestli je levnejsi si je nechat poslat z ciny nebo to brat u nejakeho ceskeho obchodnika? Jak je to s "poruchovosti" tohoto typu baterie? treba kdyz si objednam 8 tak jedna z nich do roka odejde.. tj, jestli ma smysl resit zaruku


Dalsi vec - co teplotni dilatace panelu? mate nekdo predstavu jak moc se panely natahuji na slunicku? ..prave projektuju system ukotveni na strechu a zajimalo by me, jestli se to u normalnich systemu nejak resi ... mam totiz panely nazehlene na komurkovem PCB (celkova tloustka panelu je 10mm), takze zadny pevny AL ram na panelech neni, tak mam strach, aby se to nekroutilo..
peep
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv pro 11, 2014 1:03 pm
Reputation: 0

Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod ota » úte pro 16, 2014 12:48 pm

Lithiové (velké LiFePO4) baterie má smysl kupovat asi v CZ. Neznám nikoho, kdo by je pro vlastní potřebu vozil z Číny.
Ony jsou nějakým administrativním rozhodnutím zařazeny mezi materiály, které jsou rizikové. Mají dle ADR katalogu UN číslo 3480 v kategorii 9 a dopravují se se zvláštním příplatkem za riziko. Například se nesmí vozit některými alpskými tunely ani tunelem pod kanálem z GB. Poslat balíkem stojí stovky USD jen za příplatky.
Někteří prodejci z asie přímo deklarují, že vzhledem k "transport costs" kupujete baterie na vlastní riziko a reklamace se neřeší!

Pokud jsou trvale zabudovány ve vozidle, již se nejedná o transport a můžeš jich vozit dle libosti. Tahle EU legislativa nás jednou zničí.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Reputation: 160
 
  • 0


Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod vlkazajac » úte pro 16, 2014 12:51 pm

Táto téma ma zaujala, pretože pripravujem karavan, ktorý budem využívať predovšetkým v lete, takže mám o niečo menej starostí. Niektoré problémy sú však spoločné. Ak sa vám podarí umiestniť 4 veľké panely na strechu, máte zrejme slušne veľký obytný priestor a dostatok miesta aj pre batérie. Je jedno, akého budú druhu, v každom prípade by mali byť umiestnené v temperovanom priestore, obvykle v dvojitej podlahe spolu s nádržami na čistú vodu a odpad. Taký je aspoň štandard v dnešných karavanoch. Ja by som s ohľadom na to, že LiFe vyžadujú bezchybné zaobchádzanie, volil radšej batérie VRLA, najlepšie AGM. Separátny odvetrávací otvor pre batérie nie je problém.
Za nevyhnutné považujem umiestnenie dvoch panelov - aspoň jedného stringu - na hranu strechy, aby aj počas neprítomnosti posádky sneh padal sám dolu z panelov, ktoré by sa mali zdvihnúť aspoň o 65 stupňov. Je to však už slušná plocha, do ktorej sa oprie vietor. Takže z tohto dôvodu sú veľké panely problematické, tiež sa nesmú navzájom zatieňovať. Ak ich necháte ležať - v zime ako keby tam vôbec neboli.
Len domýšľam - ak máte 4 panely, potrebovali by ste dĺžku strechy pre zmysluplné umiestnenie 6,5 metra a to asi nemáte.
Potom by ste mohli premyslieť kombináciu 2 panely na streche + 2 panely na južnej "fasáde", to by snáď šlo. Samozrejme, parkovať vždy tým správnym bokom k juhu.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, WRM15, 24V / 400 Ah gel, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií oloveným šrotom ))
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 1338
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 145

Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod gupa » úte pro 16, 2014 1:19 pm

Já bych se na Li do karavanu vykašlal a šel do ověřenýho olova, lépe vidím články po 2V než baterie. Důraz bych kladl nato, aby byly elektrody uvnitř od výroby podložené kvůli své váze a borcení když se jede přes hrby. Olovo je přecijen, více hodnotný recyklovatelný materiál s vyšší cenou než lehounké tři fólie s trochou nadopovanýho grafitu.
Stále lepší výběr je špatná jízda, než dobrá chůze.
Uživatelský avatar
gupa
 
Příspěvky: 1521
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputation: 51

Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod vlkazajac » úte pro 16, 2014 1:29 pm

Neviem, či sú k dostaniu 2V články s primeranou výškou, ak by mali byť v podlahe, je tam 30 - 40 cm na výšku. Mimochodom gelovky - rozchodil som a 1,5 roka používal systém 960 Wp s dvoma 65 Ah gelovkami, nič im nie je a používam ich v silnejšej kombinácii ďalej. Mám ich rád skoro ako manželku, tak sú mi vďačné.....
2 420 Wp, 3 x LS3024B, WRM15, 24V / 400 Ah gel, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií oloveným šrotom ))
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 1338
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 145

Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod peep » úte pro 16, 2014 1:42 pm

vlkazajac> Co se tyce umisteni na strechu, tak bych se o misto nebas - prestavuju MANa s maximalni hmotnosti 15t, takze rozmer strechy mam 7,5 na 2,5m, s kamaradem vyvijime sklopne drzaky, kdy se budou dat polohovat panely podle vsech 4 hran (tj zvedat vsemy smery), je nekde nejake pravidlo, ktere rika, jak daleko by mely byt od sebe kdyz se naklopi? (chapu ze by si nemely stinit)budu mit moznost menit sklon na kazdem panelu zvlast, takze muzu dosahnout optimalni konfigurace, podle toho kde budu (planuju rozsah od Norska po Maroko). Tim se dostavam opet k problematice diod na panelech - zda-li je opravdu potrebovat nebudu (nevyuziju je)

gupa>Ohledne zaplavovych baterii, ktere jsou otevrene - tohle bych si asi nelajznul - bydlet v prostoru, kde se uvolnuje spousta vodiku pri nabijeni a muze vysplouchnout kyselina pri jizde (ony ty cesty u nas nejsou jako v nemecku). Mas nejaky tip na takovehle baterie, ktere jsou od vyroby podlozene?
Kazdopadne mam v planu si nechat pro jistotu vyrobit vanu na baterie, aby v pripade nejake nehody baterie nesel elektrolyt do konstrukce, s tema otevrenyma clankama bych musel nechat vyrobit box a aktivne ho odvetravat na bezpecne misto (vodik)
peep
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv pro 11, 2014 1:03 pm
Reputation: 0

Re: mobilni ostrovni system 960Wp na nakladaku

Příspěvekod gupa » úte pro 16, 2014 1:49 pm

Nějaké tabulky kvli kapacitě a rozměru jsou např. tu
http://akkutron.at/

Do článku bych šel z dlouhodobýho hlediska, tz. hlavně kvůli servisu. S vadnou baterií u auta se totiž vyhodí většinou fungujících 5 článků s šestým který se nějak zbortil. Dále se lépe servisuje. Jediný co je navíc tak údržba a propojky, ale to k bateriím patří takové pravidelné úkony jako čištění kontaktů kontrola elektrolytu atp. Kvůli tomu pohybu bych jak jsem psal zaměřil na podložené elektrody. Na rakouský akkutron jsem došel náhodou přes youtube, je tam pěkně vidět výroba elektrod a sestavování článků. No a přitom jsem viděl, jak je důležité aby obal měl opravdu na elektrody podpěry. Nevím jak více poradit okolo statiky článku, snad podle katalogů. Olovo je váha a toto bych neopomněl.

https://www.youtube.com/watch?v=wBzUud1YFKo
Stále lepší výběr je špatná jízda, než dobrá chůze.
Uživatelský avatar
gupa
 
Příspěvky: 1521
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputation: 51

Další

Zpět na Plánované FVE

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron
Reputation System ©'