Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je pon lis 19, 2018 9:32 pm


LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie

LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Příspěvekod kyocera » ned dub 15, 2018 8:54 am

Zdravím,
O LTO akumulátorech zde na foru moc informací doposud uveřejněno nebylo.
Proto můj příspěvek se týká LTO akumulátorů. Jednak z pohledu výrobce
A pak praktického využití pro možné každodenní využití.
Nejprve tedy historie LTO. Firma ALTAIRNANO se zabývala akumulátory teprve
Posledních 10 roků. Ale podle množství patentů nejen v USA, ale i ve světě
je právě prvenství v objevu LTO připisováno právě této firmě.
Více by jste se mohli dočíst zde.
http://www.altairnano.com/products/
Jedna věc jsou prototypy v laboratorních podmínkách a druhá věc je průmyslová
Výroba těchto článků. V průmyslové výrobě LTO si bezesporu vede velmi dobře
Japonská firma TOSHIBA , která masově zavádí LTO do nejrůznějších aplikací
Od velkých úložišt až po hlavně pohony elektrovozidel.
Její LTO článek má označení SCiB tm.
Na počty cyklů, možnosti rychlého nabití a parametry sestav LTO do větších celků
Se můžete podívat zde.
http://www.scib.jp/en/download/ToshibaR ... ery-en.pdf
Jaké se používají bateriové komponenty V LTO Toshiba najdete zde
http://www.scib.jp/en/download/BatteryS ... nts-en.pdf
To je tedy něco info k LTO Toshiba. Nás ale zajímá praktické využití pro běžný život.
Nejvíce je rozšířená aplikace pro elektrokola a na níže uvedeném odkazu najdete
Praktické rady, jak spojovat LTO do větších celků, jak zapojit BMS pro LTO
Najdete ukázky výroby pouzder pro LTO a v níže uvedeném odkazu najdete
I ekonomické srovnání s li-ion. Pokud je pro Vás AN technický text málo srozumitelný
Zkuste použít automatický překlad do češtiny. Některé slova jsou v automatickém překladu divná, ale
Obsah se pochopit dá. Níže uvádím odkaz na forum LTO pro elektrokola. Zde
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=91976
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 620
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 143

Re: LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Příspěvekod trud » ned dub 15, 2018 10:04 am

Presne tie články od AltairNano mam aj ja...12Ah....budem ich skladať 11ks do systému 24,2V-28V (články 2,2V-2,54) uvidím ako sa budú správať. Čínan nane lepí nálepky firmy GTK.v ponuke má aj krásne valcové LTO..ale netuším čo sú zač ani kto to reálne vyrába..možno kupim na test aj tie :-)
Přílohy
PATO.jpg
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Příspěvekod ant555 » sob kvě 12, 2018 8:42 pm

trud píše: Čínan nane lepí nálepky firmy GTK.v ponuke má aj krásne valcové LTO..ale netuším čo sú zač ani kto to reálne vyrába..možno kupim na test aj tie :-)

Kupoval som 3 kusy z toho na test.
https://de.aliexpress.com/item/1-st-cke-30AH-lithium-titanat-akku-dynamische-2-4-V-30AH-LTO-Zylindrischen-bateria-f/32849983035.html?spm=2114.13010708.0.0.AeyxVu

Majú váhu 1080 gramov, urobil som 5-6 cyklov, nabíjanie na max. 2,75V s 8A a vybíjal som ich do nastaveného minima(1,9V) so zátažou 5A ....... dali 30 AH.
Nechcel som ich ani pod 1,9 ani nad 2,75 .... :idea:
0kWp Poly, Victron Multiplus 3kW, Axpert VM3K 24Plus, Bater 5-SOPzS 24V/525Ah, všetko vo výstavbe, hotovo 17%
Uživatelský avatar
ant555
 
Příspěvky: 52
Registrován: ned lis 06, 2016 10:45 pm
Bydliště: SK
Reputation: 1

Re: LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Příspěvekod trud » sob kvě 12, 2018 8:47 pm

Tak potom by mali byť ok.. Ja mam tie 12Ah (placky) ..aj tie pri mojom teste boli ok.
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Příspěvekod trud » sob kvě 12, 2018 9:07 pm

Treba sa aj zamyslieť v akom zložení ich používať. Pre 24V systém.. 10ks?..11ks?...v akom rozsahu.. .10ks.. . 2-2.75?..20-27.5V? To nejde pripojiť k lion co mam.. 20V je malo.. Tak 11ks.?.. Pri 48V systéme vynasob 2*..cim to balsncovat? Lion nebalancujem.. Držia sa už rok +/- max 0.03/0.04V. Treba graf z vybijania článkov.. Kde je najväčšia časť kapacity.. . Oplati sa ísť na 2.75..alebo pod 2V? Možno je 80% medzi 2.2-2.6V..a potom treba tak aj prispôsobiť počet článkov a rozsah kde bude batéria pracovať.
Môžem len pridať graf z vybijania mojej 12Ah LTO. Mam síce modelarsku nabíjačku ale ta nepodporuje LTO.. Tak som len zapisoval hodnoty a hodil to do excelu.
Přílohy
LTO.PNG
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Příspěvekod marko250 » ned kvě 13, 2018 8:40 am

No konečně něco z praxe.Takže vidím dle křivky,že nejplošší je 2.2-2.4V a sem se teda dostat i s baterkou a provozem.Pod 2 a nad 2.4 strmé pohyby.V tomto rozpětí jdou použít i přelévací pumpy od Mendy(2-5V),je zajímavé že na shopu u nich už píšou 1.5-5V,to by bylo dobré ověřit.Když jsem je našel a tady zveřejnil detaily tak bylo pro life rozpětí 2-5 a pak možnost vzít pro NiCa 2V,nebo olovo 12V.
JZ-50°/20xChaori<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar<davá2750W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 58.4VDC LFP4/370A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1099
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín
Reputation: 104

Re: LTO z pohledu výrobce a praktického využití

Příspěvekod kyocera » ned zář 16, 2018 9:17 am

Zdravím,
níže uvádím odkaz na LTO články 40Ah / 25 USD / 1ks při odběru 100ks.
Cena včetně dopravy.
Vhodné tedy pro budovaní bateriového úložiště. 1kWh vyjde cca na 5600Kč + výpalné 21% + 2,7% clo
Práce je s tím pohodlnější než skládat 18650.Nemusíte hlídat nabijecí ani vybijecí proudy ani
teplotu nebo mráz.
V tabulce je uváděný vnitřní odpor 1miliohm, ale ve skutečnosti jsem naměřil 0,24 miliohm .
Odkaz zde
https://de.aliexpress.com/item/100-PCS- ... autifyAB=0
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 620
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 143


Zpět na Baterie, úložiště energie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

Reputation System ©'