od Joskob » čtv lis 07, 2019 12:37 pm
Jozef51 píše:Joskob píše:... čo je optimálny počet sériových článkov ? Podľa mňa 12 pre PB a 7 pre Li. Problém je že olovo sa nabíja vysoko 28,8v a potom svojvoľne klesá k cca 26v a tym užiera Li. A to nezmení žiaden pomer článkov. Takže sa budem držať asi tej diody s tým, že oželiem straty na šrotovych Pb
Nie je olovo ako olovo. Ani co sa tyka nabijania, vybijania a optimalnych napati. Moderne hermeticke akumulatory pouzivaju sice olovenu technologiu ale pridavne materialy vyrazne menia charakteristiky tychto clankov-akumulatorov oproti zalievanej klasike napr. clanky 2V z VZ vozikov. Najlepsie je mat realne cisla z prevadzky daneho clanku-akumulatora a tomu prisposobit prevadzku.
A samozrejme nie som proti Vasej diode a samozrejme som velmi zvedavy na vysledky jej pouzitia. Je to Vase riesenie a cas a prevadzka ukaze ako zivotaschopne. Pre mna osobne velmi uzitocna informacia. Tak uzitocna ako informacia od rokiho v predchadzajucom prispevku.
ako som to písal už v inom vlákne mal som zo začiatku olovo 2x 12v/45Ah paralelne k li-ion 7s10/cca 20Ah. Cez deň sa batérie nabili a do druhého rána stiahlo olovo Li na niečo cez 26 voltov. Bez záťaže len pripojené na regulátor. Olovo ani li neboli síce nové, ale to je nepodstatné. Toľko moja osobná skúsenosť s paralelným zapojením napriamo.
8x Solar frontier 70W ; 3x Trina Solar TSM-235PC05
Epsolar LS3024b ; SunYoba 30A ; BMS smart BT 30A
Carspa 600w 24V/230 ; WE 800W(1600W) 24/230V
NICD 18x18Ah ; 2x Varta Silver 180Ah ; 7S32P li-ion 18650 56Ah