Olověné baterie dlouho ve FVE nevydrží. Jejich olověné elektrody tvoří nosnou konstrukci a také reagují s kyselinou. Elektrody se rozpadnou, více jak rok života v ostrovní FVE jim nedávám.
Velkou životnost (i 30 let a více) mají NiCd akumulátory, ale jsou asi 3 x dražší než olovo. Při zhoršení vlastností akumulátoru se vymění louh a "jede" se dál.
K dostání jsou také LiFePo4 akumulátory používané v elektromobilech. Jejich minimální životnost je dvojnásobná než olověných, ale cena je také dvojnásobná a problém je s balancováním jednotlivých článků.
http://www.auto88.cz/forum/showthread.php?t=89,
http://www.i4wifi.cz/?cls=spresenttrees&strid=590.
Firma Fronius vyrábí palivový článek který akumuluje energii do vodíku Energy Cell
http://www.fronius.com/cps/rde/xchg/SID-A0E9BBDE-E8638C6D/fronius_international/hs.xsl/83_18098_ENG_HTML.htmNejlépe se jeví Vanad redoxní akumulátory. Jejich kapacita je dána jen objemem zásobníku s elektrolytem. Tento
http://www.cellstrom.com (výkon 10kW a energie 100kWh) by stačil pro menší rodinný dům i na několik měsíců.
Ovšem díky patentům a licencím je jejich cena obrovská. Vanadiové elektrody se nijak neopotřebovávají a teoreticky jsou nezničitelné a lehce recyklovatelné, mění se jen membrána pokud se poškodí.
V Japonsku se používají vysokoteplotní akumulátory (teploty 300 – 350 °C) typu sodík – síra.
A také se pracuje na akumulátorech zinek - vzduch nebo hliník - vzduch.
Naposledy upravil tomas dne čtv říj 20, 2011 12:41 pm, celkově upraveno 1