Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pon říj 14, 2019 3:16 pm


E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: E-kolo

Příspěvekod unicast » úte črc 30, 2019 6:04 am

NOPARasito píše:Taky nejsem znalec. Mel jsi nekdy kolo s timto??
http://www.elektrokola-dh.cz/elektromot ... bldc-.html
70nm je dle meho nazoru vcelku dost.


Ne. Původně jsem tenhle motor taky chtěl (a honit ho na 72V). Pak jsem vyzkoušel ten střeďák a bylo rozhodnuto :-)
unicast
 
Příspěvky: 181
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am

Re: E-kolo

Příspěvekod kodl69 » úte črc 30, 2019 7:15 am

Mám už druhou variantu, 48V, teď s jednotkou AM2, která má max. rychlost 45km/h, a hlavně "street legal" mode, a ještě další 3 mezi tím.
Vše, co bylo uvedeno o středovým versus motoru v kole je pravda. Se středovým navíc přijdeš o možnost vícetalíře, na motoru je jenom jeden, a poměrně malej. Tohle řešení je optimální pro ty, co jezdí v divočině, do hodně prudkejch kopců. Motor v kole je taky ve víc variantách, klasickej 250-500W "malej" motor, má volnoběžku a planetovej převod, takže bez rekuperace, ale zase bez elektriky to vůbec nebrzdí a je to víc kolo než elektro. Prudší kopec než 10% to nemá vůbec rádo.
Magicpie v 26" kole potřebuje aspoň 10km/h (při cca 15km/h se změní zvuk a motor jaksi víc zabere) aby dával kopce přes 12%, a bez elektriky klade odpor, předse jenom točení magnetů kolem pólovejch nástavců nějakou energii spotřebuje. Co je zajímavá nedokumentovaná vlastnost jednotky AM2, že má rekuperaci - při rychlosti nad 45km/h a přidání plynu se začne dobíjet baterka, okolo 50km/h a kopci cca 10% je to nějakejch 10A.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3930
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod jahodovák » úte črc 30, 2019 10:40 am

Ono v dnešní době není problém postavit kolo tak aby vyhovovalo každému.Jiná otázka je zda to odpovídá současným předpisům i prodávaná kola toto v mnoha případech neodpovídá a prodejce o tom ani zákazníka neinformuje,hlavně že prodá.Případné následky ale potom má uživatel takového kola.Chce se to zamyslet,na co to kolo potřebuji,jinak bude vypadat na jízdu do práce a po značených cyklostezkách a zcela jinak na extrémní ježdění.Je to jako se vším na kros taky nepojedeš s babetou nebo skůtrem...
jahodovák
 
Příspěvky: 526
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod unicast » úte črc 30, 2019 2:33 pm

Na předpisy to tak úplně nejezdí. Podstatné je, aby to kolo samo o sobě neprovokovalo (hlukem, vzhledem) a pak je nutné na tom jezdit tak, aby to neprovokovalo, čili alespoň na oko šlapat a tak nějak rámcově dodržovat pravidla silničního provozu.
unicast
 
Příspěvky: 181
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am

Re: E-kolo

Příspěvekod NOPARasito » úte črc 30, 2019 6:24 pm

Jeste jedno ma stredovej motor za nevyhodu.
Hrozne namaha a krouti ram kola. Samozrejme vydechla 250W verze moc ne. Ale 500 a 750W znalec pozna, ze je neco spatne. Ja osobne jsem vsema 20-ti proti stredovemu motoru, i kdyz se jich evidentne prodava vice.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1412
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: E-kolo

Příspěvekod willcz » úte črc 30, 2019 6:43 pm

Nechapu jak muze 5kg motor kroutit ram kola ... hlavne kdyz na tom sedi 100kg chlap :-)
6.8kWp poly + 2x XTM 4000-48 + 330Ah LiFe + Batrium s CAN
willcz
 
Příspěvky: 471
Registrován: úte zář 06, 2016 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: E-kolo

Příspěvekod marko250 » úte črc 30, 2019 6:46 pm

Tak baterka dopadla dobře ,kousl se firmware,tak stačilo přehrát na poslední(jejich soft) a jede se dál ,nyní ukazuje kapacitu po 29 cyklech 100% :-) .
Kroutí se jen špatně vyrobené rámy,ale děje se to spíš jízdou a tím jezdcem ,co něco váží,hlavně zadní stavba.Ale už jsem potkal několik drahých rámů s utrženým krkem atd.
Co se týká typu motorů,tak je to o tom co s tím člověk bude jezdit.Pokud je to přemísťovadlo ala práce>domov ,tak je jedno jak je kolo postavené,ale jakmile dostáváte kolo na limity v obtížném terénu se skoky atd.,tak tam záleží na vyvážení dost hodně a odpružených hmotnostech na jeho výpletech.Mít v takovém kole 6.5kg motor v zadním výpletu na zadním tlumiči,tak to kolo rozlomím vejpůl na prvním DH sjezdu a po cestě se několikrát vymlátím kvůli hybnosti a netlumení zadku kola.Středové motory se pohybují dnes kolem 3kg a krouťák 70-90Nm,výkon 250W(špičky v rozjezdu jsou větší až 500W.Těžiště co nejníž a ve středu rozchodu,limitují to kliky a zem.
JZ-50°/20xChaori<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar<davá2750W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 58.4VDC LFP4/370A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1561
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín

Re: E-kolo

Příspěvekod NOPARasito » úte črc 30, 2019 7:06 pm

marko250 píše:Tak baterka dopadla dobře ,kousl se firmware,tak stačilo přehrát na poslední(jejich soft) a jede se dál ,nyní ukazuje kapacitu po 29 cyklech 100% :-) .
Kroutí se jen špatně vyrobené rámy,ale děje se to spíš jízdou a tím jezdcem ,co něco váží,hlavně zadní stavba.Ale už jsem potkal několik drahých rámů s utrženým krkem atd.
Co se týká typu motorů,tak je to o tom co s tím člověk bude jezdit.Pokud je to přemísťovadlo ala práce>domov ,tak je jedno jak je kolo postavené,ale jakmile dostáváte kolo na limity v obtížném terénu se skoky atd.,tak tam záleží na vyvážení dost hodně a odpružených hmotnostech na jeho výpletech.Mít v takovém kole 6.5kg motor v zadním výpletu na zadním tlumiči,tak to kolo rozlomím vejpůl na prvním DH sjezdu a po cestě se několikrát vymlátím kvůli hybnosti a netlumení zadku kola.Středové motory se pohybují dnes kolem 3kg a krouťák 70-90Nm,výkon 250W(špičky v rozjezdu jsou větší až 500W.Těžiště co nejníž a ve středu rozchodu,limitují to kliky a zem.

Jasny ze mrtva vaha v zadnim kole je na odpružení naprd. Ja mam vzadu pevnou stavbu. Kolo mam na jezdeni a ne piiii....iny.
Osobne jsem videl 750W v stredu a pri zaberu slo citit jak se ram vlni. Ale to nebylo origo ale dodelavka na kole GT a zadek byla pevna stavba
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1412
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: E-kolo

Příspěvekod kodl69 » úte črc 30, 2019 7:18 pm

To unicast: to co píšeš, platí v případě, že se nic nestane. Ale už ve chvíli, kdy se přmotáš k nějaké strkanici, přijedou policajti a uvidí kolo s velkou baterkou a velkým motorem, s plynovou páčkou, vezmou si je na expertízu. Když si vezmou moje, tak po zapnutí zjistí, že plyn nefunguje, je to na příšlap, 300W, 25km/h. A že to má možnost někde přepnout naněco jinýho? Tam už je to tvrzení proti tvrzení...
To Noparasito: taky se mi to nezdá, že by to dokázalo na tom rámu kola něco udělat, ale obvykle je to dural, na geometrii vzadu jsou cítit i desetiny milimetru, protože otáčením kol se "ujetí do boku" násobí.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3930
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod marko250 » úte črc 30, 2019 7:29 pm

Ale nejvíc ovlivní celková váha dojezd kola.Moje stará 66kg,já 88kg a já ujel 130km nadoraz dvě baterky s eco režimem.Ona "podváděla" u první baterky se středním režimem trail,která ji díky tomu chcípla stejně jako mě v ecu(62km) a zpět už jela taky eco a jela by ještě dalších 20km.
JZ-50°/20xChaori<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar<davá2750W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 58.4VDC LFP4/370A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1561
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín

Re: E-kolo

Příspěvekod NOPARasito » úte črc 30, 2019 7:31 pm

Jel jsem na tom takze vim. Ram je stavenej na tah clovekem a urcitej kroutak, u tezkyho prevodu clovek a dalsich cca 750W uz je jina naloz. Ale je to mozna subjektivni pocit. Takovych mam hodne :yes:
P.s.: taky bych při pruseru narazil s vykonem a maximalkou. Dokud jsem relativne mladej cert to vem, zatim reflexy v poho. U deti 50+ kam budu za par let spadat uz bych taky resil kamufláž.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1412
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: E-kolo

Příspěvekod NOPARasito » úte črc 30, 2019 7:34 pm

marko250 píše:Ale nejvíc ovlivní celková váha dojezd kola.Moje stará 66kg,já 88kg a já ujel 130km nadoraz dvě baterky s eco režimem.Ona "podváděla" u první baterky se středním režimem trail,která ji díky tomu chcípla stejně jako mě v ecu(62km) a zpět už jela taky eco a jela by ještě dalších 20km.

Musis se sbalit do kulicky at mas lepsi "ajerodyinamiku" :yes: :yes:
Na stejnych kolobkach me taky moja udela o 10km a tam nepomahas. A vahove jsem na tom podobne jako u vas.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1412
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: E-kolo

Příspěvekod jahodovák » úte črc 30, 2019 8:16 pm

Dojezd je hlavně závislej od usilovnosti šlapání,pokud šlapeš málo tak to dohání motor,mám zjištěno že stejnou trasu někdy jedu dost neefektivně a rozdíl je až třínásobek wh na kilometr na stejné trase...největší vliv má u mě venkovní teplota.Jinak zatím jsem nenarazil na kopec,který bych nevyjel,pravda někde jsem musel zapnout nelegální mod,anylist ukazoval 51 voltů a 50 ampér...
jahodovák
 
Příspěvky: 526
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod kodl69 » úte črc 30, 2019 8:33 pm

???? Já se přes 40A při 50V nedostanu. A asi je to dobře.
na dojezd má hodně vliv i profil trasy, kupodivu mám větší dojezd na mírně zvlněné trase, než prakticky po rovině. A samozřejmě rychlost, teď jsem jel cca 20km rychlostí do 20km/h a z baterky ubylo cca 5Ah, když to dávám na maximum, tak to je na stejné trase i 10Ah. Ostatně tohle je i problém elektromobilů, takže se tomu nedivím.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3930
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod jahodovák » úte črc 30, 2019 8:52 pm

To je závislé od jednotky moje má jmenovitý proud 35 a max 50 je to sinus,přez 20 se dostávám jen vyjímečně do hodně velkých kopců,motoru to asi nijak nevadí,je jen mírně vlažný na povrchu,ještě jsem si neobjednal teplotní čidlo,stále mi to ukazuje mínus 36 ....jednotka potom umí sama při přehřátí snížit výkon.Jinak na netu je i návod jak motor vytunit až nad 5 kw.Jen pouhá výměna přívodních vodičů dovolí o dost zvýšit výkon na max ale přidávají větráčky z počítače,nějak mě to neoslovilo,stačí mi i bez úprav.Zatím to vypadá že mě ten motor přežije....horší to asi bude s baterkou,při rekuperaci při sjezdu velkých kopců to dává až18 ampér,sice to není ani jedno c ale stejně...
jahodovák
 
Příspěvky: 526
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod kodl69 » úte črc 30, 2019 9:07 pm

Nepřežije, budeš za chvilku měnit ložiska, na jedné straně motoru je to ložisko obrovský, na mým starým kole už začínalo být slyšet. Prej stojí cca 1000-1500Kč...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3930
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod NOPARasito » úte črc 30, 2019 9:51 pm

Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1412
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: E-kolo

Příspěvekod jahodovák » stř črc 31, 2019 6:24 am

kodl69 píše:Nepřežije, budeš za chvilku měnit ložiska, na jedné straně motoru je to ložisko obrovský, na mým starým kole už začínalo být slyšet. Prej stojí cca 1000-1500Kč...

Jelikož jsem chtěl předělat u starého motoru přívody,dostal jsem ho,objednal jsem si náhradní ložiska a obě se vešli do 500,pravda,nejsou to originální ale jiné.Ten motor je blbuvzdorný,tedy přežil i moje rozdělání a poté složení bez úhony takže jsem porovnal ložiska a po menší úpravě by šly použít i běžná ložiska.Myslím,že časem bude možnost sehnat tyto motory vadné za cenu šrotu,převinutí by nebyl až zas tak velkej problém,takže by se dal i namotat na libovolné napětí a i výkon,jelikož se kolem vinutí otáčí magnety není problém s vyvážením,to odpadá.Jinak na forech je návod jak tento motor zrychlit a to jen pouhým přepojením z hvězdy na trojúhelník,má tím dojít k navýšení otáček ....
jahodovák
 
Příspěvky: 526
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod kodl69 » stř črc 31, 2019 6:57 am

Dojde ke změněn koeficientu kV, tj pro dané napětí už kvůli indukčnosti nedosáhneš při daných otáčkách většího výkonu, protože kvůli indukčnosti vinutí tam ten proud nejde poslat. Stejnýho efektu dosáhneš zvýšením napětí. Ale já rychlej jezdit nepotřebuju, spíš jsou situace, kdy by se hodilo víc krouťáku...
Info o ceně ložiska mám od prodejce v Tišnově, nijak jsem po tom nepátral.
Podle toho, jak brzo se začalo ozývat ložisko, tak konec těchhle motorů očekávám jako celkovou mechanickou destrukci po vysypání ložiska, výrobce asi ví, proč to tak je...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3930
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod jahodovák » stř črc 31, 2019 7:05 am

kodl69 píše:Dojde ke změněn koeficientu kV, tj pro dané napětí už kvůli indukčnosti nedosáhneš při daných otáčkách většího výkonu, protože kvůli indukčnosti vinutí tam ten proud nejde poslat. Stejnýho efektu dosáhneš zvýšením napětí. Ale já rychlej jezdit nepotřebuju, spíš jsou situace, kdy by se hodilo víc krouťáku...
Info o ceně ložiska mám od prodejce v Tišnově, nijak jsem po tom nepátral.
Podle toho, jak brzo se začalo ozývat ložisko, tak konec těchhle motorů očekávám jako celkovou mechanickou destrukci po vysypání ložiska, výrobce asi ví, proč to tak je...

A proto je třeba ty ložiska vyměnit dříve,než k tomu dojde,větší výkon nepotřebuji a rychlost též,už ted pokud přepnu se necejtím dost jistě,ono něco málo přez 50 není nic moc,to kolo na to není stavěné.. ;)
jahodovák
 
Příspěvky: 526
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

PředchozíDalší

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'