Stránka 1 z 2

Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: úte bře 18, 2014 11:46 pm
od mypower.cz
Nádhera:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

:shock: *batt* *batt* *batt* *batt* *batt* *batt* *batt* *batt* *batt* *batt* *batt* *batt* *batt* *batt* :mrgreen:

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: stř bře 19, 2014 6:22 am
od fugas
Slovem nádhera,naprosto vystiženo.
Výkon v koních/dojezd na jedno "tankování" je naprosto srovnatelný s řadou jiných aut na fosilní paliva.Vzhled je věcí názoru,já mu rozhodně nemůžu nic vytknout.Bohužel ta cena...Jedna z restaurací,kde si nikdy kafe nedám :D

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: stř bře 19, 2014 8:01 am
od Wagoneer
Jelikož se s panem majitelem znám, měl jsem včera možnost se s tím krátce svézt. Ač jinak jsem načichlý benzínem, musel jsem smeknout. Fantazie...

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: stř bře 19, 2014 9:52 am
od Jardat
Wagoneer píše:Jelikož se s panem majitelem znám, měl jsem včera možnost se s tím krátce svézt. Ač jinak jsem načichlý benzínem, musel jsem smeknout. Fantazie...

Ahoj.
Prosim tě, pokud se s majitelem znáš, tak mohl by jsi mu prosím vyřídit zdali by nedal na své stránky /velice zajímavé/ reálné fotografie Tesly, a klidně i Nissana?

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: pát bře 21, 2014 8:10 pm
od tomas
Umí nabíječka pro elektromobil regulovat svůj nabíjecí výkon? Bylo by vhodné kdyby měla nějaký datový nebo analogový vstup (v případě 3 fázové na každou fázi zvlášť), kterým by se dal plynule regulovat výkon 0 až 100% tak, aby nabíjela pouze výkonem který je k dispozici ať už u ostrovní nebo on-grid elektrárny. Aby prostě nenabíjela elektřinou ze sítě (nebo z baterií) když si to nebudeme přát, ale pouze přebytky. Je takový elektromobil? Umí to Tesla?

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: sob bře 22, 2014 7:53 am
od rob.brno
tomas píše: Je takový elektromobil? Umí to Tesla?

Nevím jak Tesla, ale nisan Leaf má mít vstup pro PWM řízení nabíjecího výkonu.

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: sob bře 22, 2014 11:03 am
od brin
tomas píše:Umí nabíječka pro elektromobil regulovat svůj nabíjecí výkon? Bylo by vhodné kdyby měla nějaký datový nebo analogový vstup (v případě 3 fázové na každou fázi zvlášť), kterým by se dal plynule regulovat výkon 0 až 100% tak, aby nabíjela pouze výkonem který je k dispozici ať už u ostrovní nebo on-grid elektrárny. Aby prostě nenabíjela elektřinou ze sítě (nebo z baterií) když si to nebudeme přát, ale pouze přebytky. Je takový elektromobil? Umí to Tesla?


Tesla prodává celé solární komplety pro nabíjení vozu. A jejich nabíječka je samozřejmě inteligentní, takže by ji určitě šlo tímhle způsobem nastavit. Minimálně pozná, jaký příkon si může vzít ze sítě, aby nevyrazila jistič.

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: sob bře 22, 2014 11:13 am
od mypower.cz
brin píše:
tomas píše:Umí nabíječka pro elektromobil regulovat svůj nabíjecí výkon? Bylo by vhodné kdyby měla nějaký datový nebo analogový vstup (v případě 3 fázové na každou fázi zvlášť), kterým by se dal plynule regulovat výkon 0 až 100% tak, aby nabíjela pouze výkonem který je k dispozici ať už u ostrovní nebo on-grid elektrárny. Aby prostě nenabíjela elektřinou ze sítě (nebo z baterií) když si to nebudeme přát, ale pouze přebytky. Je takový elektromobil? Umí to Tesla?


Tesla prodává celé solární komplety pro nabíjení vozu. A jejich nabíječka je samozřejmě inteligentní, takže by ji určitě šlo tímhle způsobem nastavit. Minimálně pozná, jaký příkon si může vzít ze sítě, aby nevyrazila jistič.


Verim ze tesla urcite dela i vysoce inteligentni prislusenstvi, nicmene jak muze dobijec poznat jaky prikon si muze vzit ze site aby nevypadl jistic? Toto lze imho zjistit automaticky az v momente vyrazeni jistice a zapsani takoveho prvniho vypadku nekam do eprom a pote neprekroceni tohoto limitu :))

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: sob bře 22, 2014 11:45 am
od brumlaj
a od toho má uživatele, nebo automatizaci. A nebo holt ví jakým kabelem je připojena ke zdroji a předpokládá odpovídající jištění. Pro výrobce není problém instalovat jedno rozhraní, kde se mu na vývodu (třeba přepínačem) řekne jakým výkonem má nabíjet. No a pokud se to udělá plynule analogově, tak by se to dalo spojit s domácí inteligencí. Ale chápu, je to moc jednoduché a mocné, do toho se výrobcům nebude chtít jít. To by auto hnedle dostalo jinou přidanou hodnotu.
p.s.: prohlédni si aktuální katalog nabíječek GWL s "BMS" - ten vstup tam najdeš - přikládá se k němu 0-5V.

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: sob bře 22, 2014 12:46 pm
od mypower.cz
ano .. pokud takovy udaj je odkud vzit pak samozrejme. S klasickym jisticem se obavam ze jedine zasah uzivatele. Nebo jistic musi byt inteligentni a danou informaci nabijecce poskytnout.

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: sob bře 22, 2014 4:26 pm
od Wagoneer
Viděl jsem to. Před připojením k nabíjecí stanici si na centrálním displeji uživatel nastavil, jakým proudem má nabíjet ( dle parametrů nabíjecí stanice ). Navíc lze v rozhraní nastavit jednotlivé limity.

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: sob bře 22, 2014 4:40 pm
od střídač
brin píše:Minimálně pozná, jaký příkon si může vzít ze sítě, aby nevyrazila jistič.


Velmi odvážné tvrzení. Nebo, spíš přání. Ještě né, ještě né, sakra ještě né, dopr... už.

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: ned bře 23, 2014 8:37 am
od abrams
Zdravím ,

není to moc složité ... každá Tesla má základní universální nabíjecí kabel osazený koncovkou do Euta a na druhém konci unikátní vidlicí do níž lze měnit různé zástrčky dle potřeby či možností :yes: od 1f. 16A , 3f. 16A čtyř-kolík , pěti-kolík , 3f. 32A též čtyř-kolík nebo pěti-kolík až po 3f. 63A ale jen pěti-kolík pokud vím . Nemluvě o ChaDeMo (DC fast chrge 50kW , 100kW , 150kW :shock: ) . Fígl jak Tesla pozná kolik A může z dané zásuvky brát je v redukcích :mrgreen: .
Před připojením kabelu s příslušnou redukcí do zásuvky zdroje lze nastavit nab. proud v celém rozsahu od 6A do 96A , ale v okamžiku zapojení ke zdroji se aktivuje omezovač v použité redukci (třeba 3f. 16A) čímž se rozsah regulace omezí na 6A až 16A :yes: . Třeba moja dobíjecí stanice je vybavena 3f. 16A čtyř-kolík + pěti-kolík a 3f. 32A pěti-kolík omezeným 25A hlavním jističem :? po připojení Tesla brala 32A , což by jistič dlouho nevydržel tak byl proud snížen na 25A a byl klid .

Mimochodem , TEN ODPICH je fakt boží :yes: :yes: :yes: ::rolleyes:: měl sem tu čest :D sice o vteřinu "pomaleji" než udávaných 4,4 ale i to byl zážitek jako hrom ::rolleyes:: . Nemluvě o řidiči Octávie jež se na Teslu lepil snažíc se porušovat předpisy překročením 50-tky v obci ... v okamžiku minutí cedule konec obce se začal velmi rychle zmenčovat až téměř zmizel :shock: :lol: :mrgreen: silně návykové :)) ... asi jako vlastní elektřina :yes: .

Elektronům zdar *cloud*

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: ned bře 23, 2014 11:30 am
od rob.brno
Tomášův dotaz přeci míří naprosto jinným směrem:
Jde mu o dynamické řízení nabíjecího výkonu podle dostupného volného výkonu, tady žádné typy zásuvek a pevná nastavení na nabíječce nepomohou.

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: ned bře 23, 2014 1:21 pm
od abrams
rob.brno píše:Tomášův dotaz přeci míří naprosto jinným směrem:
Jde mu o dynamické řízení nabíjecího výkonu podle dostupného volného výkonu, tady žádné typy zásuvek a pevná nastavení na nabíječce nepomohou.

Zdravím ,

to je pravda , popsal sem princip jak Tesla nevyhazuje jističe .
Co se týče aktivního řízení nabíjecího výkonu podle aktuální situace (dostupná kapacita nebo přebitky z FVE ...) Tesla oficiálně neřeší , ale vím o jednom borcovi který na tom pracuje . Dle něj je toto možné a kupodivu relativně jednoduše ;) . Celé to má jeden háček ... kdo ze zdejších má Teslu Model S :dontknow: .
Též stojím ve snové frontě před show-roomem Tesly :D .

Elektronům zdar *sun*

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: čtv bře 27, 2014 8:22 am
od tomas
Tak nová verze firmware do regulátoru GreenBonO podporuje regulaci výkonu nabíječek napětím 0 až 5V na výstupu DO6 (více v příloze) a také fázovou regulaci. Takže už můžete na svých elektromobilech testovat nabíjení přebytky :yes:

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: pát úno 05, 2016 6:43 pm
od rob.brno
U toho Leafa se dá nabíječka řídit v rozmezí 6A-max.výkon nabíječky a to pomocí PWM puzů na pinech konektoru CP a PP, signál má kmitočet 1kHz a střída určuje nabíjecí výkon. Tedy min. výkon lze regulovat od 1400W, což je pořád hodně a v zimě se tohoto výkonu často ani nedosáhne, takže se bude muset část nabíjet i z DS. Bastl převodník z napětí(GB) na PWM se nechá udělat přes Arduino.

https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: čtv bře 10, 2016 10:18 am
od kyocera

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: čtv bře 10, 2016 10:45 am
od abrams
Zdravím ,

svým způsobem to dává logiku . Čím fozilizovanější elektro-enetgetika , tím je provoz elektromobilu v dané zemi smadlavější :uh: . Ale že by tamní elektárny měli na 1kWh větší emise než tamní automobily ? Leda by měli tabulky emisí aut od Volkswagenu :hell: .

To se budeme mít sqěle , až postavíme ČEZu nové atomky , zbourámě staré uhelky a jezdit budeme v Eutech
na nízko-emisní elektřinu :yes: ... :wall: .

Elektronům zdar *sun*

Re: Tesla Model S na Amperu na BVV 2014

PříspěvekNapsal: čtv bře 10, 2016 11:37 am
od fugas
Dává to absolutní logiku.
Pokud roztáčím generátory pálením PETflašek,tak si zahumusím Z/zemi.Snad peníze chtějí využít k rozvoji energetické sítě.Majitel Tesly patrně nebude patřit k žebrákům a tak ho pumpli,když chce jezdit ve stíhačce.Nepíše se tam nic o tom,jak jsou tam zdaněny spalováky,třeba podle výkonu,či stáří.Pokud dotují malé elektromobily a bylo by to případně z těchto peněz a dále by za tyto peníze byly zbudovány čistší elektrárny,tak nemám námitek.Pro toho člověka jsou to drobné a obecně to znamená vývoj k lepšímu.Mě u auta,které je dnes už veterán pumpli o 30% kupní ceny na ekologické dani.A to jen proto,že jsem chtěl zachovat originální doklady namísto veteránských.Na případnou přestavbu na LPG v nějakém termínu nikdo neslyší a daň je nevratná.Při tom už z charakteru vozu vyplývá,že opravdu není na denní ježdění.Procentuálně jsem na tom oproti pánovi s Teslou daleko hůře a o dalším osudu peněz z daně snad radši ani nepřemýšlet.