Stránka 42 z 70

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: ned kvě 26, 2019 11:56 am
od abrams
Zdravím ,

další faktor ovlivňující stáří vozového parku je možnost a chuť auto opravovat . Auta vyrobená před dvěmi dekádami , vyjímečně před jednou dekádou lze přijatelně opravovat . Novější auta jsou úmyslně , záměrně vyvíjena a vyráběna těžko opravitelná . Viz banalita jako má být výměna prdlé žárovky ve světlometu . U starších aut nebývá problém , u nových uživatelem / provozovatelem téměř neřešitelný úkol :uh: řešitelný pouze návštěvou v servisu :wall: . Vím o čem mluvím . mám kolem sebe mnoho aut naší rodiny . V některých lze žárovku vyměnit oběma rukama a ještě si na ně vidím , jiné auto umožňuje pouze jednou rukou + zrak ale jsou i modely kde to jde pouze po hmatu střídavě s vykloubeným okem :hell: . Mám i neúspěšné zkušenosti :evil: . Čím novější auto , tím víc bordelu kolem motoru = méně místa kolem motoru .

Elektronům zdar *sun*

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: ned kvě 26, 2019 12:05 pm
od rottenkiwi
Príde čas, keď aj traktory či kombajny budú el. Aj celá príprava chleba bude automatická a el.
Doprava bude automatická, či vlaková, automob. či letecká na baterky.
Učenie bude automatické, lebo stroj sa učí niekoľkonásobne rýchlejšie pod supervízorom,
ako človek pod supervízorom.
Ak eutá budú dostatok času zaparkované, tak v ich bude mnohonásobne viac el. energie,
ako v tých, čo sa pohybujú, takže z nich sa porieši stabilita siete.
Bude tam nejaká priorita, že keď idem na výlet, tak mám čas, ale keď
idem do nemocnice, tak asi na nabíjačke čakať nemožem.

Baterky možu byť aj rýchlovýmenné, za pár sec. nový modul, napr.
modulov bude 8 paralelne a 4 budú výmenné + modul palivový článok ak idem mimo civiliz.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: ned kvě 26, 2019 1:06 pm
od rottenkiwi

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: ned kvě 26, 2019 1:55 pm
od dumi
A na.tom.mit stare auto 15 let je.neco spatneho? Do autorizaku sem.dal.auto jen nekolikrat a uz nikdy vic. Nekolil.autorizaku a pokazdy totalni latastrofa. Delaj tam nemehla hned po skole. Lepsi to.dat cloveku kterej je fanda a ma.servis. ale.ani to.neni zaruka.

Proto si auta opravuju sam a mam klid.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: ned kvě 26, 2019 2:04 pm
od vla
U mě toho rez zatím moc nesežrala, až je jim to na STK divné a spolehlivost je asi taková, že za posledních 10-12 let co s ním jezdím mě nikdy nikde auto nenechalo.(cca 230 000 km) To je pouze o solidním servisu. Nedovedu si představit, že bych měl mít více aut kvůli tomu, abych mohl aspoň jedno mít v provozu. To může mít nějaký kolenovrt, který šetří na servisu kde se dá a myslí si, že tři blbě servisovaná auta vyjdou levněji než jedno dobře servisované. Taky si nedovedu představit, že by můj stařík byl méně spolehlivý než auto novější, není důvod. Rovněž vyjet na několik tis. km cestu (naposledy z delších Finsko) ve mě nebudí pocity strachu, že se v pořádku nevrátím. Jistě náhodná závada se stát může, jenže to i u zánovního auta.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: ned kvě 26, 2019 2:50 pm
od dumi
Souhlas. Porouchat se muze kde co. Kdyz se o stary auto staras je spolehlive. :-)

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: pon kvě 27, 2019 9:54 pm
od antoni_sk
Škoda prinesie lacný elektromobil: Za Citigo iV dáme menej ako 18 000 eur
https://www.techbyte.sk/2019/05/skoda-c ... SKBnZKff6o

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: čtv čer 06, 2019 9:44 am
od rottenkiwi
Na Slovensku začne produkcia tohoto euta:
https://pushevs.com/2019/06/05/seat-mii ... is-coming/

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: čtv čer 13, 2019 8:50 pm
od rottenkiwi
Nový Renault ZOE Neo: 52 až 54 kWh / WLTP 380 - 390 km
https://pushevs.com/2019/06/13/leaked-i ... t-zoe-neo/

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: pát čer 14, 2019 11:41 am
od rottenkiwi
Aké hodnoty EMC sú prípustné pre posádku euta a aké hodnoty EMI pre prístroje ?

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: čtv čer 20, 2019 5:43 pm
od rottenkiwi

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: čtv čer 20, 2019 6:02 pm
od diablo007
84kwh baterka už vypadá na slušný dojezd

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: čtv čer 20, 2019 8:58 pm
od NOPARasito
Kdyz mrknu na aerodynamiku bude to s 84kWh baterii tak na lehce pres 300km. Kdy konecne pochopi, ze odpor vzduchu je na pikacu.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: čtv čer 20, 2019 9:05 pm
od PavelR
Ale toto uz zacina vypadat trosku jako auto. Min asijskyho designu a nebo naopak vic do mazdy a bude to brko ...

Odpor vzduchu je na kokot to mas pravdu, ale jak rika youda "nesmi to vypadat jak kulisa ze starteku" (doufam ze jsem spravne citoval)

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: ned čer 30, 2019 10:06 am
od brumlaj
Tak ověřeno - mohu potvrdit, že mnou naznačená úprava kabelu pro trojčata funguje i s bíle označenými Tesla destination chargery - tedy těmi pro ostatní vozy. S červenými jsem to ani nezkoušel, ty si pravděpodobně povídají s vozem a není-li Tesla tak lipa.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: ned čer 30, 2019 11:36 am
od rottenkiwi
Predaj eut a ceny bateriek pre eutá:
https://pushevs.com/2019/06/29/bevs-wit ... rrelevant/

Keď porovnám tie ceny s cenami, ktoré my platíme za Li-Ion, keď chceme baterku
pre FVE v boxe, tak automobilky to majú skoro zadarmo.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: ned čer 30, 2019 2:14 pm
od rottenkiwi

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: úte črc 02, 2019 5:43 am
od dracekvo
Když se tak dívám na ty ceny baterek. Proč je EV tak drahý? Co tam je navíc oproti spalováku.

Když vemu kolik toho ve spalováku je a že to všechno stojí strašný peníze. Čerpadlo benzínu, samotný spalovací motor, výfukový systém s PDF a katalizátorama. Nově ještě dávkování močoviny.
Všechny věci jako servo se už stejně řeší pomocí pohonu separátníma el. motorama. U novejších vozů se už začíná i klima a ostatní věci řešit pohonem na el. aby přímo na motoru bylo co nejméně věcí.
Takže u EV zůstává navíc jen vákuová pumpa na brzdy, změna zapojení klimatizace, aby fungovala i jako tepelné čerpadlo, odporové topení.
Těchto pár věcí je v EV navíc, jinak je tam o x tisíc součastek méně.
Takže co tam sakra stojí takové peníze. Když zbývá zhruba 150 tis na 45kWh baterku. Potom je tam jen invertor, a motor.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: úte črc 02, 2019 6:11 am
od brumlaj
dracekvo píše:........... Takže co tam sakra stojí takové peníze. .....
Inu to, že výroba je držena na směšných počtech. Eistuje "zákon" 68 procent. Tedy že každé zdvojnásobení výroby znamená pokles nákladů na 1 kus na 68 procent. Reverzně si spočítej jaká procenta produkce každé z fabrik dělá jejich produkce elektromobilů. A dostaneš se na šílená procenta navíc jen co se vstupních nákladů týká. Z tohoto pohledu elektromobily nejsou vůbec drahé. K tomu přidej neochotu automobilek jít do výroby nekazící se produkce. Brutálně se jim totiž sníží produkce z důvodu pomalejší obměny vozového parku, protože se elektromobily nebudou sypat na každém rohu tak jak to je běžné u fosilů. O neochotě prodejců prodávat elektromobily ze stejného důvodu už ani nemluvě. Nehledě na to, že autosalon obvykle vyrostl ze servisu. Co asi tak bude propagovat majitel do autosalonu přebujelého servisu - který stěží vystudoval učební obor automechanik a již dnes má problémy orientovat se v elektronice vozu? Přistavíš tam elektromobil a chudák je v pasti. Jeho zkušební taktika totiž na elektromobily nebude fungovat ("paninko, nejede, tak ZKUSÍME vyměnit vstřikovače, bude do desítka"). .........

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: úte črc 02, 2019 6:35 am
od střídač_N
Ono se tomu říká i úspory z rozsahu.

Dokud nebudou automobilky prodávat statisícové počty, e auta budou výsadou majetných nadšenců. Ti zaplatí vývoj a zavedení výroby.
Pokud budou úspory z rozsahu větší než náklady, bude docházet i ke slevňování.

Je otázkou kam až ta cena může dojít, nebo spíše poklesnout a jakou bude mít směrnici, tedy tendenci k poklesu.
V současnosti je možné spalovací auto v nejlacinějším provedení koupit kolem 200 000,-Kč. Je otázka co stojí to, co je spojeno se spalováním a co je spojeno s elektrikou. O tento rozdíl, a díky baterce bude negativní, se dostaneme na nejmenší možnou cenu e auta. Nemyslím si, že ta směrnice poklesu ceny bude nějaká strmá. Určitě se na nás, méně majetné, dostane v řádu pětiletek.