Stránka 30 z 35

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2018 5:29 am
od ota
S poměrem spotřeby e aut a exportu E!E na hladině VVN souhlasím
Na NN hladině dostat tu energii k zákazníkům nebude kvůli nastavené soudobosti na VN/NN distribučních trafech vůbec jednoduché protože se jedná o 100% navýšení.
VVN síť je robustní a unese i přenosy elektřiny ze severu na jih Německa ale o NN rozvodech to neplatí.
Kdo měl pravdu ukáže čas.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2018 5:33 am
od brumlaj
rva píše:........ je rozdíl vyvést elektřinu na napěťové hladině VVN a nebo ji dostat k majiteli elektromobilu na hladině 230V.
Každý doma má možnost zapojit 10-16A spotřebič aniž by mu to vyházelo pojistky v HDS nebo jistič před elektroměrem (čest vyjimkám - žádnou takovou neznám). Zatím nikde kam jsem přijel a nabíjel nevyskákaly pojistky z rozvodných skříní. Rezervovaný příkon máme každý zaplacen dle jističe před elektroměrem. Nevidím důvod pro žádnou paniku. Aspoň se ukáže zda nám nelžou. V každém případě je to problém distribuce nikoli zákazníků. Mimochodem si spočítejte kolik fabrik a podnikavců maká na 3 směny. Potom se podívejte že ročně spotřebují trojnásobek toho co domácnosti.... vývody a závěry o tom jak přenosová a distribuční soustava nebude stíhat nechť si udělá každý sám. Nemám v oblibě stahovat kalhoty před brodem který ještě není na dohled.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2018 6:03 am
od marko250
A zde se konečně vyvrátí argument molochů a ERÚ že nám rezervují výkon jističů.Pokud vezmeme klasický jistič každé bytové jednotky 3x25A a využijeme jej tak se ty trafa roztopí(vypnou),proč to ale hážou na spotřebitele!?Copak neplatíme co chtějí,copak nemají každý rok desítky miliard zisky!?Tak proč neinvestují sami z nich!?Nasrat,pak se dovídáte o Satínských,Romanech,Topoláncích a podobných.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: ned kvě 06, 2018 6:15 am
od milad
31882756_10157416023524972_451301599956959232_o.png

kdo budete mít cestu můžete se zastavit

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: ned kvě 06, 2018 10:08 am
od brumlaj
Škoda, že to Rajchl s Kaštovským nekoordinují...ejantarová cesta je o dva týdny později...... Krásně to mohlo navazovat .....

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: úte kvě 08, 2018 4:05 pm
od rottenkiwi
Aj pri požičiavaní áut/éut sa už uplatňuje blockchain technológia.
https://www-03.ibm.com/press/us/en/pres ... /53122.wss

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: stř kvě 23, 2018 6:19 pm
od rottenkiwi
Už ste dostali na auto/euto niečo takéto ?

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: stř kvě 23, 2018 6:44 pm
od trud
Kde si nasiel tie plakety? Odkedy to ma platit ?

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: čtv kvě 24, 2018 10:54 pm
od brumlaj
A mohu si to pořídit v SK na CZ vůz? Bude to platné? Co to bude stát?

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: pon čer 25, 2018 2:00 am
od rottenkiwi
Alza buduje nabíjačky na Slovensku:
https://www.zive.sk/clanok/133002/alza- ... z-funguje/

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: ned črc 01, 2018 10:12 pm
od brumlaj
Tak nám v pátek schválili ve třetím značky. Nepomůže, ale potěší. viz. Inu zbavím se potupného Áčka, když to nešlo při přepisu jako kdysi. (A za ten přepisovací poplatek)

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: pon črc 02, 2018 8:06 am
od fugas
Tak ono to možná i pomůže.Tam kde elektromobily parkují zdarma už nebude třeba mít přední okno zalepené povoleními s omezenou platností.Ale to barevné rozlišení bych tam dal ,protože nevěřím že pouhé nestandardní znění značky zastaví botičkovou službu.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: ned črc 08, 2018 7:40 pm
od brumlaj
fugas píše:.......nevěřím že pouhé nestandardní znění značky zastaví botičkovou službu.
Nemám problém vychovávat policisty. Už jednou mi vraceli auto 3 dny než jim začalo být jasné, že já za jejich chybu platit nebudu. Že zase tak moc nespěchám a vůz je pro mne po psychické stránce kus rezivějícího ingotu.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: čtv srp 02, 2018 6:26 pm
od trud
Len taka úvaha kolegovia.
Jazdím už druhý hybridný Yaris...Posledné dni som trochu sledoval ako sa správa pohon, teda hlavne ako použiva batériu. Dáta som tahal z OBD2 do mobilu. Yaris HSD má NIMH batériu zloženú zo 120 článkov s nominálnym napätím 144V. čo som odsledoval auto batériu používa od 140V do cca 172-174V. Teda od 1,2V - 1,45V. Pri jazde na batériu do kopca a zošliapnutí pedálu až na podlahu vyskočia prúdy ku 90A a najnižšie napätie čo som videl bolo 116V teda cca 1V na článok, jedna sa o zlomok sekundy a štartuje benzinak. Výkon tahaný z batérie pri ustálenej 50km/hod je cca 4-5kW..zapnuté stojace auto zo svetlami a klíma je 0,9-1,1kW.Pri batérii 30-50% sa dá jemným stlačením pedálu vytiahnuť z auta tak 8kW okamžite ako napätie klesne pod 140V zapne benzínový pohon. Pri batérii 70-90% sa dá vytiahnuť výkon 11-12kW taktiež pri poklese pod 140V zapne benzínový pohon.
Batéria ma len 6,5Ah a dá sa na nu prejsť +/-2-2,5km. A teraz moja úvaha.:vytiahnut z batérie na anderson konektor napätie a pripojiť lion batériu zloženu zo 3*42 článkov..kapacita cca 7,5Ah. Pracovali by v rozsahu 140-174V teda 3,33-4,14V na článok..plus špičky na 0,2-0,5 sekundy tych 116V teda 2,76/članok.
Zvýšil by sa dojaz cca na 4-5km a zároven by sa šlo prudšie rozbiehat na elektrinu lebo by bol tvrdší zdroj a dlhšie by trval pokles na 140V. Batérie by som dobíjal externe na 170V.
Myslíte že by to šlo? Alebo si auto bude myslieť že ta zvätšená kapacita je chyba a nepojde?
Za pokus by to možno stálo..ked to nepôjde vždy môžem tu lion vrazit do môjho soláru.
Možno aj menej článkov ....lebo najčastešie je tam 150-165V ..

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: čtv srp 02, 2018 7:29 pm
od petrs
Podobnou situaci jsem resil u Priusu,predpokladam,ze chovani obou vozidel bude podobne.
Jeden pripojovaci kabel pridavneho akumulatoru bude s nejvetsi pravdepodobnosti potreba pripojit protazenim okem Hallova snimace proudu tak,aby system nevyhodnotil rozdilne proudy jako chybu. Plusovy i minusovy pridavny kabel byl nasledne pripojen na svorky stykace na strane blizsi tovarnimu akumulatoru.

Lithiove clanky je samozrejme potreba volit s ohledem na mozne znacne vybijeci a nabijeci proudy.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: čtv srp 02, 2018 8:47 pm
od vlkazajac
Skúsil by som to s paralelným pripojením, malo by to byť možné v prípade, že si auto nemeria množstvo pretekajúcej energie, ale len porovnáva prúdy a napätia. Meral by som ale celkom určite prúd cez 18650 pri rôznych režimoch, nech to nezahorí....

Podobnú situáciu mám na e-bike KTM, kde originálna batéria už chcípa. Než kupovať novú, pripája sa k tomu paralelne 7P10S ako posledná ( pripojí sa originálna ku computru, zapne sa a až potom sa pripojí prídavná ).

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: čtv srp 02, 2018 9:09 pm
od trud
Predpokladám ze prúd a napätie to meria až dakde za svorkami.. Kde to pripojím ja.. Halova sonda ak tam je uvidí až sčitany prúd z oboch batérií. Články chcem použiť Samusungy 20A podľa dátového listu daju 6 sekúnd 35A a tie veľké prúdy tam tečú zlomky sekundy a prud sa rozdelí aj na NIMH.. ta mi príde tvrdší zdroj...

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: čtv srp 02, 2018 9:33 pm
od kodl69
NiMh a tvrdší zdroj? To žiješ asi na nějaké jiné planetě. Mám zkušenosti z aku nářadí, že výrobce počítá s "měkkostí" NiMh a podle toho dimenzuje motor a převody, při výměně za li-ion jasně naroste točivej moment, a obvykle při používání "co baterka dovolí" je zachvilku akumulátorovka KO , odejde motor nebo převody... srovnávám obvyklej 14.V 1.2Ah akupack s náhradou 4s 1.5Ah samsung neznámého původu.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: čtv srp 02, 2018 9:35 pm
od petrs
Pripojovaci svorky u stykace jsou pomerne snadno dostupne-Prius.Pokud se budete chtit pripojovat primo na svorky tovarniho akumulatoru,bude pravdepodobne treba rozebrat vetsi mnozstvi dilu.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: čtv srp 02, 2018 9:41 pm
od trud
No nimh v toyote mi príde tvrdé.. Pri 90A z 6.5Ah batérie klesá napetie z nominálnu 144V na 116V..a to mi pri 13-14C príde dobré..
Kde je ten stykač v Priuse? Batérie sú v Yarise pod zadným sedadlom.