Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je stř črc 18, 2018 6:09 am


Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod vla » čtv zář 21, 2017 4:24 pm

vla
 
Příspěvky: 425
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Reputation: 35

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Matess » čtv zář 21, 2017 9:26 pm

marko250 píše:No jo,typická vlastnost každého auta :-) .Pěkně je tam vidět napojení od rezervy na baterky. Co ten oboustranný DC/DC měnič existuje to vůbec z principu?


podle me jedina sance by byla 2 menice a nejakou logikou jeden, nebo druhy zapinat. Problem je v tom obrovskem problemu co je tam potreba dostat za jizdy.

Drive jsem taky chtel koupit hybrid a premyslel jsem o tom ze nejlepsi zpusob by byl pripojit tam k tomu paralelne napetove podobnou baterii a pri vybiti ji proste odpojit od te hlavni. Problem ale je ze potrebujete baterii ktera v pohode zvladne proud 100A. To je u LiFePO4 200Ah coz je nejakych plus minus 108 clanku. Na to si ale myslim ze cely kufr nestaci, takze tudy cesta nevede... takze jedine pres liion. Coz je nejakych 91 clanku.... Daji se koupit clanky s proudem cca 20A pro vybijeni (ale ne nabijeni). Takze dejme tomu ze by to slo slozit v pohode z takovych cca 10 clanku paralelne = 910 clanku. Takova baterka by mela kapacitu kolem 20Ah realne (nepocitam s DOD 100%, ale jen 80%). Vykonove odpojovani bych delal asi pres mosfety na minus polu (pokud se najdou mosfety na takoveto napeti) ridit by to melo jit i pres arduino a udelal bych to tak ze by tam byla nabijecka na ze site na liion a v momente kdy by se liion dostalo na nastavene minimum, tak by se odpojilo a pripojilo by se az po pripojeni k siti.

Cena:

4 dolary za clanek (vcetne pojistky)
20 dolaru za balancer na clanek
400 dolaru nabijecka
30 dolaru logika + odpinani baterky
(910*4)+(20*91)+400+30=5890 * 23 = 135tkc

s timto jsem si nakup hybridu rozmyslel...
Matess
 
Příspěvky: 377
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Reputation: 20

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod kodl69 » pát zář 22, 2017 11:15 am

Obousměrný DC DC zvyšující /snižující samozřejmě existuje a dokonce se i používá http://www.ti.com/lit/an/spra589a/spra589a.pdf
Když to popíšu hloupě, jsou to dva polomosty, mezi nimi cívka. A podle toho, jak se fety spínají, je to buď snižující/zvyšující z A do B, nebo naopak, jediná věda je uřídít spprávně to spínání. Výkonový prvky a tlumivky nejsou problém, ani třeba spolupráce několika těchto měničů do jedné zátěže. Ta UPS není úplně přesnej příklad toho co potřebuješ, ale v zásadě tam máš jeden zdroj, jeden spotřebič, a jeden zdroj/spotřebič, to všechno vázaný stejnosměrným meziobvodem. Jestli se někdo ujme té SW části návrhu podobnýho měniče, klidně pomůžu s HW částí, pro moje potřeby by stačil tak do 1kW (spojení různých aku v jednom systému).
ostrov 3000Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 2455
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 169

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod abrams » pát zář 22, 2017 6:52 pm

Zdravím ,

chlazení u EV *batt* je podstatné kvůli patřičnému temperování během používání :arrow: v systému s FVE je naprosto k prdu ... teda pokud nebude veňku pod plachou :roll: . 22kWh je už slušý úložný prostor , jen to napětí je trochu nepraktický :? .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2151
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno
Reputation: 226

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dracekvo » úte zář 26, 2017 5:37 am

On tím oboustranným měničem nejspíš nemyslel měnič typu step up/down, ale takovej měnič, kterej by byl schopnej do baterky dávat, ale i z ní odebírat.
Co vím, tak existuje. Mám doma DC/DC nabíječku, která umí nabíjet a má i režim regenerativního vybíjení. Tj, náboj z baterie kterou vybíjí davá do zdroje z kterého se sama napájí (funguje přesně naopak než v režimu nabíjení).
Díval sem se dovnitř a nic extra světobornýho tam není. Prostě jen cívka, kondík a kolem toho nějakej balast
2850Wp, Tristar MPPT 60A, 500Ah LiFePO 48V, 5kW LF PowerJack by Matěj
dracekvo
 
Příspěvky: 860
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 39

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod kodl69 » úte zář 26, 2017 7:39 am

A co jsem asi popsal? Obousměrný step up/step down, je to jenom o tom, jak se spínají ty čtyři spínače kolem. Pokud aspoň tušíš jak vypadá step down a step up, tak si to zkus dosadit do dvou polomostů spojených cívkou, a vyjdou ti všechny varianty na obě strany. Potažmo známá "nectnost" step down s fetem místo diody (synchronní) dokáže při odpojení napájení vybít baterii tím, že posílá proud do vstupu jako zvyšující měnič.
ostrov 3000Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 2455
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 169

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod gupa » pát zář 29, 2017 9:27 pm

Měl bych zájem zprovoznit jednu baterii ZEBRA. Majitel ji rozkuchal a nalezl nějaké články se zkorodovaným obalem a podle vidu i s poškozeným solid elektrolytem. Poradil bych si z kovem, poradil bych si i s jakousi opravou článku po suchý elektrolyt. Ale pokud někdo nebo někomu leží tato věc někde a byla by dostupná pro náhradní díly - články do počtu, tak bych byl rád za odezvu do SZ.
Díky.

Pro ilustraci:

solidcellforcar.png

solidcellforcar02.png

solidcellforcar03.png
Stále lepší výběr je špatná jízda, než dobrá chůze.
Uživatelský avatar
gupa
 
Příspěvky: 1601
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputation: 54

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » sob lis 04, 2017 1:31 am

No niekdy si človek kúpi BMW a aby sa s ním v zime dostal domov, tak si 15 km
od domu, ešte musí nabiť baterky z bateriek cez meniče, ktoré vezie v kufri :)
https://www.victronenergy.com/blog/2015 ... ry-system/
Ako hovoríme my: "I tak še da, i takše da".
BTC: 1LWBcqUCX4UiTgzxTmsfyL83KG8DQiq2gd LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum NREL eff. 787 Dreamliner Issue Rado Danilák Online-monitoring
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1501
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 57

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod kyocera » ned lis 12, 2017 11:48 am

Je elektromobil horší pro životní prostředí jako spalovací motor ?

http://www.auto.cz/tesla-model-s-produk ... -internetu
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 591
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 140

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » ned lis 12, 2017 12:13 pm

srovnávat tříválcovou dvanáctistovku (58 kW točivý moment 100 N.m) s Teslou (např. P85D výkon 515kW a točivý moment 930 N.m) to také o něčem svědčí kyocero. Rozhodně ne o tom, že je srovnáváno srovnatelné i když přiznávám, že jsem také šáhnul po prvním údaji co jsem našel a zmíněnou studii raději ani nečetl.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1436
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm
Reputation: 89

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod kyocera » ned lis 12, 2017 12:27 pm

Zdravím,
to jsou informace k zamyšlení.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 591
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 140

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » ned lis 12, 2017 12:44 pm

Jistě, ale k zamyšlení je hlavně kdo byl zadavatelem studie a zda má v dnešním dynamickém nástupu OZE v době vydání jekoukoli CO2 relevanci.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1436
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm
Reputation: 89

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod tomas » ned lis 12, 2017 1:33 pm

Emise a imise nejsou jen o CO2, ale jsou tam i horší emise jako prach (saze), NO2, SO2, atd... A nabíjet Teslu energií ze škodlivých, emisních a nebezpečných zdrojů není povinné, můžete i nabíjet vlastním zdrojem bez emisí, nebo od obchodníků kteří nakupují energii z bezemisních zdrojů. Navíc i v distribuční síti stále klesá podíl škodlivých, emisních a nebezpečných zdrojů, ale nejde to ze dne na den, jak si zřejmě představují takoví autoři článků a studí (i když jejich záměr je ve skutečnosti úplně jiný, než větší podíl bezemisních zdrojů pro nabíjení elektromobilů).
Ono se stačí zamyslet už nad tím, jakou má fosilní auto mizernou účinnost, kolik tepla bez užitku produkuje a že ani rekuperace není možná, Když se to srovná s kogenerační jednotkou (stejné vstupy) která bude nabíjet Teslu, tak to fosilní palivo využije daleko účelněji a i rekuperace bude možná.
Uživatelský avatar
tomas
 
Příspěvky: 1585
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Bydliště: Třinec
Reputation: 46

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod kyocera » ned lis 12, 2017 1:40 pm

Zdravím,
to je kvalifikované vysvětlení. Dávám kladný bod.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 591
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 140

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod abrams » ned lis 12, 2017 7:18 pm

Zdravím ,

Tomas to napsal přesně - kdo chce psa bít , hůl si vždy najde :( . Je jasný že ropáci budou ještě dlouho kopat , dobrý je , až přestanou kopat , bude po nich :mrgreen: . Vývoj nezastaví . A to je dobře ::rolleyes:: .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2151
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno
Reputation: 226

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » ned lis 12, 2017 8:06 pm

BTC: 1LWBcqUCX4UiTgzxTmsfyL83KG8DQiq2gd LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum NREL eff. 787 Dreamliner Issue Rado Danilák Online-monitoring
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1501
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 57

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » úte úno 06, 2018 1:57 pm

BTC: 1LWBcqUCX4UiTgzxTmsfyL83KG8DQiq2gd LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum NREL eff. 787 Dreamliner Issue Rado Danilák Online-monitoring
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1501
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 57

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » sob dub 21, 2018 1:42 pm

Utopená baterka v utopenej Tesle:
https://www.youtube.com/watch?v=fw-8ANjaWaQ
alebo keď vám unikne chladiaca kvapalina z baterky:
https://www.youtube.com/watch?v=UVVUVvRXhbk
https://www.youtube.com/watch?v=W0yi3Qu2U8w
BTC: 1LWBcqUCX4UiTgzxTmsfyL83KG8DQiq2gd LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum NREL eff. 787 Dreamliner Issue Rado Danilák Online-monitoring
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1501
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 57

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » sob dub 21, 2018 6:06 pm

Kde sa dá u nás alebo v Čechách nataknkovať vodík ?
https://youtu.be/3DAH4BUoqPA?t=9m41s
BTC: 1LWBcqUCX4UiTgzxTmsfyL83KG8DQiq2gd LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum NREL eff. 787 Dreamliner Issue Rado Danilák Online-monitoring
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1501
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 57

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod pezizka » sob dub 21, 2018 8:17 pm

Pochybuji, že je nějaká "čerpačka". H je problematický už jen pro velikost molekuly. Toto vidím jako hlavní překážku.
pezizka
 
Příspěvky: 420
Registrován: úte čer 24, 2014 7:23 pm
Reputation: 38

PředchozíDalší

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron
Reputation System ©'