Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je čtv úno 21, 2019 5:13 am


Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.

Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod el_salvadore » ned úno 10, 2019 3:14 pm

Otvaram tuto temu kedze ma zaujma elektromobilita ako doplnok k FV systemu. Sam elektromobil (EV) nevlastnim (a doposial ani FV elektraren) ale uvazujem nad touto alternativou do buducna. Zaujmalo by ma ci sa tu najde niekto kto vyuziva prebytky z FV na elektromobilitu pripadne aj spatne vyuziva akumulator v EV ako zalohu pre domacnost (cize EV podporuje V2G "vehicle 2 grid" resp "home" - V2H, viac na https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle-to-grid). Nesledujem nejak uzsie EV mobilitu ale co som doposial nacital, V2G podoruje len malo EV (Tesla, Nissan Leaf...).

Zaoberal sa tymto niekto detailnejsie?
Uživatelský avatar
el_salvadore
 
Příspěvky: 28
Registrován: pon led 28, 2019 8:39 pm
Reputation: 0

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod dracekvo » ned úno 10, 2019 4:17 pm

Podle me na E2H si ještě za nějakou nesmyslnou částku budeš muset koupit patřičný měnič. A je otázka, jestli bude kompatibilní s jinejma autama. Aby jsi to všechno nemusel kupovat znovu při pořízení jiného auta.

Já mám auto připravené jako zdroj energie pomocí měniče na 12V. Auto má v sobě docela silný DC DC invertor z trakční baterie na 12V.
Špičky co nedá invertor pokryje 12V baterie. Jediná nevýhoda je, že musí bejt zaplej klíček a tím je v autě vše živé a je větší spotřeba. Pro dlouhodobé zálohování by to šlo pořešit vytažením vhodných pojistek. Pro mé krátkodobé nasazení to neřeším.
Výhoda je univerzálnost nezávislá na vrtochách výrobců ( pokud nepřejdou na 48V) a hlavně cena.
A lze to použít i se spalovacím autem. Známý to tak má. Poucil ho výpadek el po dobu 3 dnů, ale centralu nechtěl.
2850Wp, 500Ah LiFePO 48V - rozebráno, odstaveno
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 63 tis km
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1232
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 68

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod el_salvadore » ned úno 10, 2019 5:39 pm

Tohto sa prave obavam, dokupovania dalsich zbytocnosti ktore budu nekompatibilne s inymi EV v pripade potreby. Naviac menit to spat na AC je podla mna hlupost (straty). S tym DC/DC menicom to nieje zly napad.

Vo Vasom pripade sa zrejme bavime o Peugeot ION? Z coho sudite silu DC invertora, mate to odtestovane? Ja som zvazoval Renault ZOE na tento ucel.
Uživatelský avatar
el_salvadore
 
Příspěvky: 28
Registrován: pon led 28, 2019 8:39 pm
Reputation: 0

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod vk_1 » ned úno 10, 2019 9:26 pm

vk_1
 
Příspěvky: 117
Registrován: ned čer 28, 2015 6:31 pm
Reputation: 10

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod themo » úte úno 12, 2019 4:49 am

Ten núdzový režim cez 12V palubný systém som videl aj inde.
Popísala to aj Nikki na kanáli Transport evolved...
https://youtu.be/ADqk4IjzjXs
Pre mňa by to bola jediná možnosť núdzového režimu, keďže konektor CCS pokiaľ viem nepodporuje reverzný režim.
Bude ale potrebné sledovať 12V batériu, napríklad OBDII bluetooth adaptérom...
SUN-5K-G + 20x280W , Marko + 11x280W, 18.7 kWh LI-ION VW E-UP!
Fotovoltaický systém ktorý má mobilnú batériu... ;)
Uživatelský avatar
themo
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte črc 03, 2018 3:33 am
Reputation: 2

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod dracekvo » úte úno 12, 2019 5:54 am

Jinak než opětovnou konverzí na AC si třeba neodzálohuješ kotel, lednici, akvárko nebo osvětlení v domě :)

Ano jedná se o Peugeot ION a sílu 12V invertoru sůdím ze specifikací výrobce :)
Píšou 80A. Takže připočtu nějakou vlastní spotřebu auta + rezervu a vyjde mi, že určitě bezpečně můžu odebírat cca 600W. Což na zálohování výše uvedených věcí plně dostačuje.
Já to používám ale na jiné věci jako nabíjení modelů letadel v terénu, nabíjení aku motorovky v lese a pod. Díky soláru zálohu domu řešít nemusím.
2850Wp, 500Ah LiFePO 48V - rozebráno, odstaveno
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 63 tis km
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1232
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 68

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod mozeg » úte úno 12, 2019 6:53 am

Ahojte, pokial viem tak Nissan Leaf (nova generacia urcite a myslim ze aj ta predosla) uz takuto feature ma.

https://www.reuters.com/article/us-auto ... SKCN1MX1AH
mozeg
 
Příspěvky: 56
Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm
Reputation: 2


Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Reputation System ©'