Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je úte pro 11, 2018 5:51 am


Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod petrs » pát srp 03, 2018 5:43 am

U Priusu je umisten pod prvnim plechovym krytem baterie,predpokladam,ze u Yarisu bude reseni podobne.Z baterie budou vychazet dva vysokonapetove,tluste,pravdepodobne oranzove kabely a na jejich konci pod plechovym krytem baterie bude dvojity stykac pro + i - pol.
Oranzovy element je rozpojovac akumulatoru-pred praci vypnout auto a u odpojovace madlo vysunout a vyklopit,vytahnout.
Pri zapojovani s odklopenym madlem odpojovac zasunout,madlo priklopit a zasunout-jiny postup bude mit za nasledek chybovou hlasku.


https://www.youtube.com/watch?v=V-O3LEXO-jo
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
petrs
 
Příspěvky: 360
Registrován: pon čer 30, 2014 6:02 am
Reputation: 19

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod vlkazajac » stř srp 22, 2018 9:47 pm

Test dojazdu 10 elektromobilov v Španielsku prezentovali práve na TA3, report v slovenčine je tu :

https://autozurnal.ta3.com/velky-test-k ... no-nabitie
2 420 Wp, 3 x LS3024B, WRM15, 24V / 400 Ah gel, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií oloveným šrotom ))
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 1705
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 163

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dracekvo » úte zář 11, 2018 12:31 pm

Čistě náhodou, není tu nějaký pražák, co má k dispozici diagnostiku, co se umí spojit s Peugeotem ion, Citroen C-zero?

Je to OBDLINK MX nebo LX. Potřeboval bych se sejít a napíchnout jedno auto před koupí. Případně proti záloze zapůjčit.
2850Wp, 500Ah LiFePO 48V - rozebráno, odstaveno
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 61 tis km
dracekvo
 
Příspěvky: 1065
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 58

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » úte zář 11, 2018 3:55 pm

Urobil som si taký približný prehľad, ako sú na tom eutá s cenami, hmotnosťou,
kapacitou baterky, reálnym otestovaným dojazdom a cenou elektriny na 100 km.
Přílohy
euta_11092018_s.png
Only God & bank can create something from nothing. LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum Enphase IQ7x 787 Dreamliner Issue Ako žiť eko Izolácia
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1826
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 69

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dracekvo » úte zář 11, 2018 3:58 pm

Nemáš tam peugeot ion / citroen c-zero :)
Cena už od 200 do 250 tis. Nájezd v létě cca 130km, v zimě 90-100 (podle teplot) nemá totiž tepelný čerpadlo, ale topí elektrikou. Některé mají namontovaný bufík. Hmotnost z hlavy nevím. Baterka 16kWh. Spotřeba běžná, těch 12-13kWh na 100km. Výkon 35kW(49kW krátkodobě).

A ještě bys tam mohl dát do tabulky cenu za km při nájezdu 60 tis (12tis km ročně za 5 let). kde by byla započítaná i nákupka auta. (případně jí vypočátat na větší škáku nájezdu. 40,60,80,120 tis.)
Což by mohl být asi nejzajímavější údaj.
2850Wp, 500Ah LiFePO 48V - rozebráno, odstaveno
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 61 tis km
dracekvo
 
Příspěvky: 1065
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 58

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod NOPARasito » úte zář 11, 2018 4:18 pm

Rottenkiwi:chybi ti v tabulce muj favorit hyundai kona 64kw bat./150kw motor v plne palbe za 1.200.000.
Uz jsem ho poptaval, levneji jak za 1.160.000 nechteji prodat, dodaci termin 10 mesicu ;-). Pro zenu super auto
A dokonce BYD 6 ;-) je k mani, s lifepo4.
Naposledy upravil NOPARasito dne úte zář 11, 2018 4:21 pm, celkově upraveno 1
_________0148__________
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Kousek od velké louže
Reputation: 16

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » úte zář 11, 2018 4:19 pm

Ja som mohol dať na porovnanie, len to, čo bolo v článku vyššie.
Ak chce niekto vypočítať cenu na 1000, 10000, 100 000 km, stačí posunúť
desatinnú čiarku v poslednom stĺpci. Lenže cena el. je ynačne premenná,
ako aj nabíjanie, kde sa platí za minútu, je značne odlišné, program od programu.

Zase my čo máme FVE, máme cenu za obdobie 30 r. výrazne nižšiu ako DS,
ak cena DS v priebehu rokov porastie.
Only God & bank can create something from nothing. LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum Enphase IQ7x 787 Dreamliner Issue Ako žiť eko Izolácia
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1826
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 69

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod trud » úte zář 11, 2018 5:44 pm

rottenkiwi píše:Ja som mohol dať na porovnanie, len to, čo bolo v článku vyššie.
Ak chce niekto vypočítať cenu na 1000, 10000, 100 000 km, stačí posunúť
desatinnú čiarku v poslednom stĺpci. Lenže cena el. je ynačne premenná,
ako aj nabíjanie, kde sa platí za minútu, je značne odlišné, program od programu.

Zase my čo máme FVE, máme cenu za obdobie 30 r. výrazne nižšiu ako DS,
ak cena DS v priebehu rokov porastie.



Cenu za 1 kWh si dal kolko? 13,5 centa ? Ta je dost rozdielna pre rôzne sadzby...ja by som to nabíjal z nočného prúdu napríklad..kde je cena cca 9 centov ? Teraz jazdím za cca 6 eur... elektromobil nech 2 eura priemer...4 eurá každých 100 km vo vrecku..môj nájazd cca 19000 za rok..190*4--760 eur úspora elektromobil. Lenže cena elektromobilu (leaf 30,ioniq.. + 15 000 eur. A už to tak ružovo nevyzerá :-)....Elektromobil 40kWh musí stáť 25000 potom to už pôjde....
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 524
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 18

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » úte zář 11, 2018 5:51 pm

Nočný prúd je u nás, po zarátaní pevnej zložky 0.1258 € / kWh,
to je oproti 0.135 úspora 7 %.
Only God & bank can create something from nothing. LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum Enphase IQ7x 787 Dreamliner Issue Ako žiť eko Izolácia
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1826
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 69

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod trud » úte zář 11, 2018 6:30 pm

rottenkiwi píše:Nočný prúd je u nás, po zarátaní pevnej zložky 0.1258 € / kWh,
to je oproti 0.135 úspora 7 %.

Koncová cena nočného prúdu je pod 9 centov (SSE)...ako a preco tam rátas mesacný pevný poplatok neviem...ten predsa platím či auto nabíjam či nie..ten sa kúpov elektromobilu nijako nezmení.
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 524
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 18

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » úte zář 11, 2018 6:39 pm

U mňa sa mení, lebo keď nemám nočný prúd, je poplatok výrazne nižší, ako keď mám
inú sadzbu, napr. nočný resp. tepl. čerpadlo, resp. eco dom.

Tie peniaze, ten rozdiel musím niekde zarátať, nikto mi ich nedá.

Tiež to nedajú hocikde a hocikomu, musí splniť nejaké podmnienky a ak na to
nie je trafo dimenzované, tak sa nočný prúd či primovýhrevné nekoná.
Naposledy upravil rottenkiwi dne úte zář 11, 2018 6:42 pm, celkově upraveno 1
Only God & bank can create something from nothing. LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum Enphase IQ7x 787 Dreamliner Issue Ako žiť eko Izolácia
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1826
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 69

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod trud » úte zář 11, 2018 6:41 pm

rottenkiwi píše:U mňa sa mení, lebo keď nemám nočný prúd, je poplatok výrazne nižší, ako keď mám
inú sadzbu, napr. nočný resp. tepl. čerpadlo, resp. eco dom.

Tie peniaze, ten rozdiel musím niekde zarátať, nikto mi ich nedá.


Samozrejme ak by si nocný dával len pre elektromobil treba to zarátat...ja nocny mam takze naklad neratam...ale realne by som pridal panely a auto nabíjal z toho :-)
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 524
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 18

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » úte zář 11, 2018 6:49 pm

A jak by si ho nabil, keď o 4:20 ideš do roboty a o 19:20 sa vraciaš domov ?
Potrebuješ napr. 120 + 20+ 120 km denne ? To u niktorých eut ani baterka
taká nie je a ked zapneš klímu, hudbu, vetranie, resp. ohrievanie sedadiel,
volantu, zadné a predné okno, stretávacie + diaľkové / hmlovky, ventilátor,
tak to nedáš, ak nemá yamestnávateľ dobíjanie, čo napr. u nás v meste
nemá nikto, ani mesto, ani súkromníci, ani obchodné reťazce.

A čo keď robíš pondelok-štvrtok BA a piatok chceš byť v Sobranciach čo najskor ?
To budem 3x zastavovať na kávu a ujde sa mi možno len 11 kW nabíjačka ?

Keby sa dal v baterkách vymeniť elektrolyt na pumpe za nabitý, to by bolo iné.

Alebo by musela mať každá benzinka povinne 10 nab. stojanov. Kedy toto bude ?
Only God & bank can create something from nothing. LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum Enphase IQ7x 787 Dreamliner Issue Ako žiť eko Izolácia
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1826
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 69

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod kodl69 » úte zář 11, 2018 6:59 pm

Údaje o spotřebě pod 17kWh/100km asi u euta nebudou pravda. Realita je taková, že v reálu to pod 20kWh/100km dostanou jenom extrémní spořiči s nejslabšími stroji.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 2988
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 207

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » úte zář 11, 2018 7:13 pm

Je kopu videí, v zime -3 *C, Ioniq dáva pri 100 km/h, 13.2 kWh / 100 km pri 80 km/h, 12.6 kWh / 100 km.
Pri ustálenej 70-ke, sa dá ísť v lete na úrovni 7.5 až 8.5 kWh / 100 km.
Ale diaĺnica 140 km/h, 26 kWh / 100 km.

E-Golf - test - 7 *C, 14,1 kWh / 100 km.
Only God & bank can create something from nothing. LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum Enphase IQ7x 787 Dreamliner Issue Ako žiť eko Izolácia
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1826
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 69

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod kodl69 » úte zář 11, 2018 7:31 pm

to je to, co píšu "Pri ustálenej 70-ke" je extrémní ekorallye, můj normální styl jízdy je na konci obce "co z toho dostanu" (a vím co z toho dostanu, při kterejch otáčkách má motor maximální výkon a používám ho) na nějakou "normální cestovní rychlost" (a není to 90km/h :) , mezi tím musím předjíždět ty, co jedou těch 70 i mimo obec, a z protisměru zase auta, takže zase maximální výkon, brždění za dalším co jede 70, a tak dokola, a pak je zase obec, takže na 50, a tak pořád dokola. Ano, když chci, dokážu jet s průměrnou spotřebou pod 7l, ale proč bych to dělal. Můj odhad je spotřeba 30kWh/100km v elektrice při mým stylu jízdy, s benzínem nebo plynem je to reálně každodenně 11-12l/100km, když bych vzal účinnost spalovacího motoru 20% až na kola, tak je to 32kWh z benzínu s 1.5t těžkým autem, což by celkem odpovídalo mé teorii, a i to, že u mě občas nabíjí chlapík Teslu S, ujede cca 200km a nabíjí 50-60kWh...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 2988
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 207

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod redcrown » úte zář 11, 2018 7:39 pm

rottenkiwi píše:Pri ustálenej 70-ke, sa dá ísť.

Právě že se nedá íst, přesně jak píše Kodl.
Až bude mít euto normální výkony/kapacity a bude stát lidský peníze, rád si ji taky koupím. Uz se přímo těším. Mě by dokonce bylo jedno, jestli zbaští 20 nebo 30kWh/100km.
redcrown
 
Příspěvky: 294
Registrován: pát říj 12, 2012 7:15 pm
Bydliště: Jablonec
Reputation: 7

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod NOPARasito » úte zář 11, 2018 7:52 pm

Tesla bere průměrné 25kw, jen prý zezacatku každa klidně za 40kw, ale to tě přestane bavit.(2,2tunova mrska)
Je to bráno jako dopravní prostředek a ne závodnicka.
Jinak kdyby byla Hyundai Kona jak jsem psal za 800-900 tak by se to s 64kw baterkou dalo pohybovat kolem 300km reálné, pokud by to ještě pro cechacky prodloužili do kombík, tuším by jim utrhli zákazníci ruce.
Ale zase ty pytlikovy baterie jsou neštěstí, tuším 1.000.000km nedá a dřív by se ocitli někde v ostrovní systému :-))))).
Ekvivalenty k benzínu 30kw =>4,25litru při 100% účinnosti spalovaku
Ekvivalent k nafte 30kw =>3litry při 100% účinnosti spalovaku
_________0148__________
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Kousek od velké louže
Reputation: 16

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod acmik » stř zář 12, 2018 8:20 pm

kodl69 píše:Údaje o spotřebě pod 17kWh/100km asi u euta nebudou pravda. Realita je taková, že v reálu to pod 20kWh/100km dostanou jenom extrémní spořiči s nejslabšími stroji.


Hm, tak to asi 4 roky za 14kWh/100km jezdím omylem nebo co se 125kW motorem :) Hele "asi" vypadá spíš na nedostatek zkušeností.
acmik
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned pro 13, 2015 5:15 pm
Reputation: 0

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod jars10 » stř zář 12, 2018 8:30 pm

Záleží na tom, kde a jak jezdíš. Já mám 80kW motor a spotřebu za posledních 10tis km 17,0kWh. Prostě u nás je kopcovitý terén.
Jakmile vyjedu někam, kde jsou roviny, tak se divím, kdo mi přifukuje do baterky.
jars10
 
Příspěvky: 18
Registrován: úte čer 07, 2016 7:26 pm
Reputation: 3

PředchozíDalší

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron
Reputation System ©'