Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je pát lis 16, 2018 8:07 am


Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod ota » pát dub 27, 2018 5:29 am

S poměrem spotřeby e aut a exportu E!E na hladině VVN souhlasím
Na NN hladině dostat tu energii k zákazníkům nebude kvůli nastavené soudobosti na VN/NN distribučních trafech vůbec jednoduché protože se jedná o 100% navýšení.
VVN síť je robustní a unese i přenosy elektřiny ze severu na jih Německa ale o NN rozvodech to neplatí.
Kdo měl pravdu ukáže čas.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1351
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Reputation: 204
 
  • 0


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » pát dub 27, 2018 5:33 am

rva píše:........ je rozdíl vyvést elektřinu na napěťové hladině VVN a nebo ji dostat k majiteli elektromobilu na hladině 230V.
Každý doma má možnost zapojit 10-16A spotřebič aniž by mu to vyházelo pojistky v HDS nebo jistič před elektroměrem (čest vyjimkám - žádnou takovou neznám). Zatím nikde kam jsem přijel a nabíjel nevyskákaly pojistky z rozvodných skříní. Rezervovaný příkon máme každý zaplacen dle jističe před elektroměrem. Nevidím důvod pro žádnou paniku. Aspoň se ukáže zda nám nelžou. V každém případě je to problém distribuce nikoli zákazníků. Mimochodem si spočítejte kolik fabrik a podnikavců maká na 3 směny. Potom se podívejte že ročně spotřebují trojnásobek toho co domácnosti.... vývody a závěry o tom jak přenosová a distribuční soustava nebude stíhat nechť si udělá každý sám. Nemám v oblibě stahovat kalhoty před brodem který ještě není na dohled.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1448
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm
Reputation: 92

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod marko250 » pát dub 27, 2018 6:03 am

A zde se konečně vyvrátí argument molochů a ERÚ že nám rezervují výkon jističů.Pokud vezmeme klasický jistič každé bytové jednotky 3x25A a využijeme jej tak se ty trafa roztopí(vypnou),proč to ale hážou na spotřebitele!?Copak neplatíme co chtějí,copak nemají každý rok desítky miliard zisky!?Tak proč neinvestují sami z nich!?Nasrat,pak se dovídáte o Satínských,Romanech,Topoláncích a podobných.
JZ-50°/20xChaori<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar<davá2750W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 58.4VDC LFP4/370A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1094
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín
Reputation: 104

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod milad » ned kvě 06, 2018 6:15 am

31882756_10157416023524972_451301599956959232_o.png

kdo budete mít cestu můžete se zastavit
Uživatelský avatar
milad
 
Příspěvky: 19
Registrován: čtv úno 19, 2015 7:34 am
Reputation: 7

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » ned kvě 06, 2018 10:08 am

Škoda, že to Rajchl s Kaštovským nekoordinují...ejantarová cesta je o dva týdny později...... Krásně to mohlo navazovat .....
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1448
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm
Reputation: 92

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » úte kvě 08, 2018 4:05 pm

Aj pri požičiavaní áut/éut sa už uplatňuje blockchain technológia.
https://www-03.ibm.com/press/us/en/pres ... /53122.wss
Only God & bank can create something from nothing. LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum Enphase IQ7x 787 Dreamliner Issue Ako žiť eko Izolácia
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1820
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 69

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » stř kvě 23, 2018 6:19 pm

Už ste dostali na auto/euto niečo takéto ?
Přílohy
emission.jpg
Only God & bank can create something from nothing. LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum Enphase IQ7x 787 Dreamliner Issue Ako žiť eko Izolácia
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1820
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 69

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod trud » stř kvě 23, 2018 6:44 pm

Kde si nasiel tie plakety? Odkedy to ma platit ?
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 499
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » čtv kvě 24, 2018 10:54 pm

A mohu si to pořídit v SK na CZ vůz? Bude to platné? Co to bude stát?
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1448
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm
Reputation: 92

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » pon čer 25, 2018 2:00 am

Alza buduje nabíjačky na Slovensku:
https://www.zive.sk/clanok/133002/alza- ... z-funguje/
Only God & bank can create something from nothing. LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum Enphase IQ7x 787 Dreamliner Issue Ako žiť eko Izolácia
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1820
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 69

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » ned črc 01, 2018 10:12 pm

Tak nám v pátek schválili ve třetím značky. Nepomůže, ale potěší. viz. Inu zbavím se potupného Áčka, když to nešlo při přepisu jako kdysi. (A za ten přepisovací poplatek)
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1448
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm
Reputation: 92

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod fugas » pon črc 02, 2018 8:06 am

Tak ono to možná i pomůže.Tam kde elektromobily parkují zdarma už nebude třeba mít přední okno zalepené povoleními s omezenou platností.Ale to barevné rozlišení bych tam dal ,protože nevěřím že pouhé nestandardní znění značky zastaví botičkovou službu.
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1075
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputation: 122

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » ned črc 08, 2018 7:40 pm

fugas píše:.......nevěřím že pouhé nestandardní znění značky zastaví botičkovou službu.
Nemám problém vychovávat policisty. Už jednou mi vraceli auto 3 dny než jim začalo být jasné, že já za jejich chybu platit nebudu. Že zase tak moc nespěchám a vůz je pro mne po psychické stránce kus rezivějícího ingotu.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1448
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm
Reputation: 92

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod trud » čtv srp 02, 2018 6:26 pm

Len taka úvaha kolegovia.
Jazdím už druhý hybridný Yaris...Posledné dni som trochu sledoval ako sa správa pohon, teda hlavne ako použiva batériu. Dáta som tahal z OBD2 do mobilu. Yaris HSD má NIMH batériu zloženú zo 120 článkov s nominálnym napätím 144V. čo som odsledoval auto batériu používa od 140V do cca 172-174V. Teda od 1,2V - 1,45V. Pri jazde na batériu do kopca a zošliapnutí pedálu až na podlahu vyskočia prúdy ku 90A a najnižšie napätie čo som videl bolo 116V teda cca 1V na článok, jedna sa o zlomok sekundy a štartuje benzinak. Výkon tahaný z batérie pri ustálenej 50km/hod je cca 4-5kW..zapnuté stojace auto zo svetlami a klíma je 0,9-1,1kW.Pri batérii 30-50% sa dá jemným stlačením pedálu vytiahnuť z auta tak 8kW okamžite ako napätie klesne pod 140V zapne benzínový pohon. Pri batérii 70-90% sa dá vytiahnuť výkon 11-12kW taktiež pri poklese pod 140V zapne benzínový pohon.
Batéria ma len 6,5Ah a dá sa na nu prejsť +/-2-2,5km. A teraz moja úvaha.:vytiahnut z batérie na anderson konektor napätie a pripojiť lion batériu zloženu zo 3*42 článkov..kapacita cca 7,5Ah. Pracovali by v rozsahu 140-174V teda 3,33-4,14V na článok..plus špičky na 0,2-0,5 sekundy tych 116V teda 2,76/članok.
Zvýšil by sa dojaz cca na 4-5km a zároven by sa šlo prudšie rozbiehat na elektrinu lebo by bol tvrdší zdroj a dlhšie by trval pokles na 140V. Batérie by som dobíjal externe na 170V.
Myslíte že by to šlo? Alebo si auto bude myslieť že ta zvätšená kapacita je chyba a nepojde?
Za pokus by to možno stálo..ked to nepôjde vždy môžem tu lion vrazit do môjho soláru.
Možno aj menej článkov ....lebo najčastešie je tam 150-165V ..
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 499
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod petrs » čtv srp 02, 2018 7:29 pm

Podobnou situaci jsem resil u Priusu,predpokladam,ze chovani obou vozidel bude podobne.
Jeden pripojovaci kabel pridavneho akumulatoru bude s nejvetsi pravdepodobnosti potreba pripojit protazenim okem Hallova snimace proudu tak,aby system nevyhodnotil rozdilne proudy jako chybu. Plusovy i minusovy pridavny kabel byl nasledne pripojen na svorky stykace na strane blizsi tovarnimu akumulatoru.

Lithiove clanky je samozrejme potreba volit s ohledem na mozne znacne vybijeci a nabijeci proudy.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
petrs
 
Příspěvky: 357
Registrován: pon čer 30, 2014 6:02 am
Reputation: 17

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod vlkazajac » čtv srp 02, 2018 8:47 pm

Skúsil by som to s paralelným pripojením, malo by to byť možné v prípade, že si auto nemeria množstvo pretekajúcej energie, ale len porovnáva prúdy a napätia. Meral by som ale celkom určite prúd cez 18650 pri rôznych režimoch, nech to nezahorí....

Podobnú situáciu mám na e-bike KTM, kde originálna batéria už chcípa. Než kupovať novú, pripája sa k tomu paralelne 7P10S ako posledná ( pripojí sa originálna ku computru, zapne sa a až potom sa pripojí prídavná ).
2 420 Wp, 3 x LS3024B, WRM15, 24V / 400 Ah gel, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií oloveným šrotom ))
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 1678
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 162

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod trud » čtv srp 02, 2018 9:09 pm

Predpokladám ze prúd a napätie to meria až dakde za svorkami.. Kde to pripojím ja.. Halova sonda ak tam je uvidí až sčitany prúd z oboch batérií. Články chcem použiť Samusungy 20A podľa dátového listu daju 6 sekúnd 35A a tie veľké prúdy tam tečú zlomky sekundy a prud sa rozdelí aj na NIMH.. ta mi príde tvrdší zdroj...
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 499
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod kodl69 » čtv srp 02, 2018 9:33 pm

NiMh a tvrdší zdroj? To žiješ asi na nějaké jiné planetě. Mám zkušenosti z aku nářadí, že výrobce počítá s "měkkostí" NiMh a podle toho dimenzuje motor a převody, při výměně za li-ion jasně naroste točivej moment, a obvykle při používání "co baterka dovolí" je zachvilku akumulátorovka KO , odejde motor nebo převody... srovnávám obvyklej 14.V 1.2Ah akupack s náhradou 4s 1.5Ah samsung neznámého původu.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 2873
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 192

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod petrs » čtv srp 02, 2018 9:35 pm

Pripojovaci svorky u stykace jsou pomerne snadno dostupne-Prius.Pokud se budete chtit pripojovat primo na svorky tovarniho akumulatoru,bude pravdepodobne treba rozebrat vetsi mnozstvi dilu.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
petrs
 
Příspěvky: 357
Registrován: pon čer 30, 2014 6:02 am
Reputation: 17

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod trud » čtv srp 02, 2018 9:41 pm

No nimh v toyote mi príde tvrdé.. Pri 90A z 6.5Ah batérie klesá napetie z nominálnu 144V na 116V..a to mi pri 13-14C príde dobré..
Kde je ten stykač v Priuse? Batérie sú v Yarise pod zadným sedadlom.
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 499
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

PředchozíDalší

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

Reputation System ©'