Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je pát čer 22, 2018 12:41 pm


Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod ResHacker » čtv bře 01, 2018 2:40 pm

Jo, momentálně asi ty 2, jsou pěkně černý, ale zeshora - hned pod tím krytem na plnění destilky. Baterky v tom malém a největším boxu tyhle symptomy vubec nemaj.... Trošku černýho pozoruju i na jiných kusech z tohoto packu, tak je asi naházim nahoru, aby se kdyžtak pak daly snadno vyměnit...
No a jinak gratuluju k Leafovi, já si teď bohužel na další podobný hračky mužu na hezkých pár let nechat zajít chuť ;)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 297
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm
Reputation: 5

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod brumlaj » pon bře 05, 2018 3:17 pm

pánové, voni nám snad vodpustěj dálniční výpalné ;-)
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1433
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm
Reputation: 89

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod marko250 » pon bře 05, 2018 3:32 pm

No logiku ve vztahu k nákladům do silnice to teda nemá.Ale fajn inspirace k EV,jen to je zase jako s dotovanou FVE.Až jich bude hodně,tak jim najednou z osobáků nikdo nezaplatí a zbydou jen náklady.
4600Wp/20xChaori<dává 5360W>,2800Wp/12xJinkoSolar>,MakeSkyBlue 60A, Midnite Classic 150<dává 89A>,baterka 59.2VDC LFP4/300A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 000W<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 940
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín
Reputation: 81

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod kodl69 » pon bře 05, 2018 4:29 pm

nebojte se, silniční daň pro všechny už se připravuje...https://www.penize.cz/silnicni-dan/306763-ocima-expertu-dan-z-auta-pro-vsechny-abychom-mohli-dotovat-elektromobily sice to není nová zpráva, ale tohle určitě nezapadne, stejně jako NTS.
ostrov 3000Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 2407
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 167

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod ota » pon bře 05, 2018 4:41 pm

Navíc, v okamžiku kdy bude km nájezd elektroaut představovat cca 5% všech vozidel, vznikne propad daňových příjmů ze spotřební daně z uhlovodíkových paliv. Tento propad budou státy kompenzovat buď navýšením spotř.daně ze spalováků a nebo softwarovým elektroměrem v autě, který bude odesílat informace správci daně, který vyměří daň z provozu elektromobilu.
Tady nejde o žádnou ekologii ale jen o peníze.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1227
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Reputation: 180
 
  • 1


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod brumlaj » pon bře 05, 2018 5:42 pm

marko250 píše:No logiku ve vztahu k nákladům do silnice to teda nemá.Ale fajn inspirace k EV,jen to je zase jako s dotovanou FVE.Až jich bude hodně,tak jim najednou z osobáků nikdo nezaplatí a zbydou jen náklady.
A jakou logiku mělo převedení Místecké ze silnice I. třídy po cca. 25 letech provozu bez jakékoli úpravy na plně placenou dálnici? Přitom jinde po republice kolem měst je osvobození..... Čistě důvod jak donutit celý region platit výpalné. Jak se do lesa volá, tak vyběhne hajnej.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1433
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm
Reputation: 89

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod dracekvo » čtv bře 22, 2018 6:38 am

Co by jste vybrali?
Citroen Saxo s lifepo https://auto.bazos.cz/inzerat/86995856/ ... mision.php
nebo C-zero? https://www.sauto.cz/osobni/detail/peug ... oFrom=list

Účel je každej den jezdit do práce 44 km. Celoročně.
Takže co koroze u saxa? Má mít pozink, ale kdo ví jak kvalitní.
Jak moc bude velkej rozdíl v jízdě do kopce mezi těmahle autama.

Na saxu se mi líbí jednoduchost. Domaopravitelnost a nejspíš kvalitní BMS, možnost nabíjení 1,5kW (mohl bych v klidu nabíjet z elekrárny) a hlavně má tažný. Což u e-aut asi bude rarita a mě by se tažný moc líbilo.

Naprotitomu C-zero je novější konstrukce. Jistě bude mít lepší antikorozní ochranu. Zato se asi nebude moc dobře opravovat v domácích podmínkách.
2850Wp, Tristar MPPT 60A, 500Ah LiFePO 48V, 5kW LF PowerJack by Matěj
dracekvo
 
Příspěvky: 860
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 39

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod calvera.jarda » čtv bře 22, 2018 7:02 am

Saxo mam, o kvalitu pozinku bych se nebal. Jestli ses smirenej s vykonem motoru. S taznym si to teda nedovedu predstavit :-) Pokud mas do prace kopce nebude te to dlouho bavit :-) Ja bych sel do iona. I kdyz tech 88 bude na hrane. V pripade saxa baterky aspon 160Ah.
calvera.jarda
 
Příspěvky: 53
Registrován: úte kvě 17, 2016 3:04 pm
Reputation: 3

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod marko250 » čtv bře 22, 2018 7:07 am

Saxo větší,náhradní díly běžné všude,ale třidvéř a baterky na tvrdo dodělané,topení bufík. C-zero modernější a pětidvéř,origo baterka s managmentem,méně místa.Po el .stránce neopravíš ani jedno,když se podělají,po spotřební stránce obě stejně,u C-zera možná trochu dražší spotřebák,ale né o moc.Víc bych se zaměřil na stav baterek,než na korozi,ta se dá ošetřit levně.
4600Wp/20xChaori<dává 5360W>,2800Wp/12xJinkoSolar>,MakeSkyBlue 60A, Midnite Classic 150<dává 89A>,baterka 59.2VDC LFP4/300A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 000W<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 940
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín
Reputation: 81

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod dracekvo » čtv bře 22, 2018 7:36 am

Kopce mám. Bydlím na vysočině :)
Jakejch 88 bude na hraně? Důkladný test dojezdu asi bude nutnost. Je to hlavní část auta.
Mě se ten novější líbí víc. Hlavně kvůli novějšímu motoru. Ale nejsem si jistej, jestli tam není nějakej konstrukční problém.
A taky netuším jaká tam bude možnost opravy baterek. U saxa člověk najde špatný článek a prostě ho vymění.
Jak to má tenhle pažou. Kde a jaké baterky jsou poskovávané, těžko říct.

trasa.png
trasa.png (8.83 KiB) Zobrazeno 359 krát
Naposledy upravil dracekvo dne čtv bře 22, 2018 7:41 am, celkově upraveno 1
2850Wp, Tristar MPPT 60A, 500Ah LiFePO 48V, 5kW LF PowerJack by Matěj
dracekvo
 
Příspěvky: 860
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 39

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod calvera.jarda » čtv bře 22, 2018 7:41 am

To saxo me hlavne pripada predrazeny. Nevim co tam teda za upravy je, ale 220 tis je dost.. U saxa s vymenou vadnyho clanku bez problemu.
No tak to bych myslenky na saxo nechal zajit. Podle dojezdu v tom bude 100Ah tom v inzerate a to pres zimu urcite 90km neda nejakou normalnejsi rychlosti. Proste 11kw motor nemuze bejt zazrak nikdy.
calvera.jarda
 
Příspěvky: 53
Registrován: úte kvě 17, 2016 3:04 pm
Reputation: 3

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod dracekvo » čtv bře 22, 2018 7:55 am

Jo to mě taky. Samozřejmě bych jednal o ceně. Uživatel ho dle hledání na google chtěl prodat už před rokem a zřejmě neuspěl.
Neznáte někoho, kdo má delší dobu I-on, nebo jeho variantu?
2850Wp, Tristar MPPT 60A, 500Ah LiFePO 48V, 5kW LF PowerJack by Matěj
dracekvo
 
Příspěvky: 860
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 39

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod calvera.jarda » čtv bře 22, 2018 7:59 am

Hledej na hybrid.cz je nejaka reportaz z dovoleny Ionem. Ten ma tusim dva. Ja nepomuzu koupil jsem Leafa.
calvera.jarda
 
Příspěvky: 53
Registrován: úte kvě 17, 2016 3:04 pm
Reputation: 3

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod calvera.jarda » čtv bře 22, 2018 9:03 am

Aha ty to máš 44 celkem, tak to by mělo bejt v pohodě. No doporučuji sehnat někoho se 106/Saxem a projet se. Dynamika jízdy bude stejná ať tam dáš baterky jakýkoliv. Pak uvidíš. Já jsem kousek od Berouna to máš asi daleko, mám v tom staré NiCd.
calvera.jarda
 
Příspěvky: 53
Registrován: úte kvě 17, 2016 3:04 pm
Reputation: 3

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod ResHacker » čtv bře 22, 2018 10:07 am

Ahoj Jardo, jen se zeptám, kolik už jsi na těch starých NiCd nalítal? Jak máš auto dlouho, kolik ujelo po koupi a kolik teď? Dneska se chystám zase testovat další část baterek, ale snad ty 2 KO a jedna s kapacitou asi 60% bude konečnej stav .....
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 297
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm
Reputation: 5

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod calvera.jarda » čtv bře 22, 2018 11:55 am

Ahoj,
no mám to cca rok a půl. Najeto cca 10tis. Ale z původních baterek s kterejma jsem to koupil tam zbyly 2. Zbytek všemožně sehnaný. Teď přes zimu nejezdím. Okolo nuly mám dojezd cca 35Km, takže stejně tam jsou nějaké slabší články.
calvera.jarda
 
Příspěvky: 53
Registrován: úte kvě 17, 2016 3:04 pm
Reputation: 3

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod dracekvo » čtv bře 22, 2018 11:59 am

A nedelalo se tech peugeotu a sax vic druhu? Sem koukal do nemecka a tam nejaky maj psano 20kW. To uz by mohlo jezdit do kopcu trosku normalne.
2850Wp, Tristar MPPT 60A, 500Ah LiFePO 48V, 5kW LF PowerJack by Matěj
dracekvo
 
Příspěvky: 860
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 39

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod calvera.jarda » čtv bře 22, 2018 12:37 pm

Nene, maj psanej 11 a špičkovej 20kw - ani to nepoznáš. Fakt se to chce projet a uvidíš. My to měli prioritně na dojíždění na vlak a to bylo ok. Po rovině fajn, kopec smrt. I když s těma LiFe to můžeš furt drtit v červeným tzn. max výkon jen ti budou rychlejc ubejvat uhlíky, který se měněj celkem jednoduše. Vyjdou cca na 2tisíce a normálně by se měli měnit myslím každejch 50tis.
calvera.jarda
 
Příspěvky: 53
Registrován: úte kvě 17, 2016 3:04 pm
Reputation: 3

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod ResHacker » čtv bře 22, 2018 3:28 pm

Co se týče uhlíků, tam se dá relativně snadno odmontovat spodní kryt, kde se dostaneš k jednomu - je na něm i dirka, kudy lítá ven opotřebovaný uhlik ;) Pak co jsem to hodil na hever je tam i další kryt z boku (tuším zepředu, teď si to přesně nepamatuju), ale jestli krz něho půjdou vyměnit i ty zbylé 3 zatím netuším. Ale jak píše Jarda, snad to neni nějak moc složitá záležitost, když jde o relativně spotřební zboží.

@Jarda: Taky jsem nalítal za asi rok cca 10tis a tyhle 2 bloky, resp asi jen článek v každým odešel, šlo to dost náhle.... by mě celkem zajímala mechanika takový závady, v NiCd jsem nováček. Jinak ostatní baterky, co jsem tak zatim měřil jsou až v neuvěřitelně dobrý kondici. Celej 6V blok má okolo 5-10mOhm. Tak doufám, že jich nebudu muset měnit moc a otázka teda taky, jak dobrý seženu... Jo a mam jeden blok se změřenou kapacitou asi 2/3 - čili cca 66Ah, pravděpodobně se jej budu zbavovat...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 297
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm
Reputation: 5

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod calvera.jarda » čtv bře 22, 2018 3:56 pm

ResHacker píše:Co se týče uhlíků, tam se dá relativně snadno odmontovat spodní kryt, kde se dostaneš k jednomu - je na něm i dirka, kudy lítá ven opotřebovaný uhlik ;) Pak co jsem to hodil na hever je tam i další kryt z boku (tuším zepředu, teď si to přesně nepamatuju), ale jestli krz něho půjdou vyměnit i ty zbylé 3 zatím netuším. Ale jak píše Jarda, snad to neni nějak moc složitá záležitost, když jde o relativně spotřební zboží.

@Jarda: Taky jsem nalítal za asi rok cca 10tis a tyhle 2 bloky, resp asi jen článek v každým odešel, šlo to dost náhle.... by mě celkem zajímala mechanika takový závady, v NiCd jsem nováček. Jinak ostatní baterky, co jsem tak zatim měřil jsou až v neuvěřitelně dobrý kondici. Celej 6V blok má okolo 5-10mOhm. Tak doufám, že jich nebudu muset měnit moc a otázka teda taky, jak dobrý seženu... Jo a mam jeden blok se změřenou kapacitou asi 2/3 - čili cca 66Ah, pravděpodobně se jej budu zbavovat...


No já jsem v tom nováček taky. Pokus omyl. Články si pořádně nedovedu změřit. Spíš orientačně. Prostě nabiju 10A do plynování chvilku přebíjím, poté vybíjím 10A a srovnávám co ukazujou. Odpor jsem neměřil.

No jak se to stane kdo ví... Většinou odcházej při dolejvání vody kdy se víc přebíjej tzn. zahřejvaj. Ted bych z práce kecal ale 10A z nich nedostanu víc jak 80Ah, dva vím že jsou slabší. Tzn. při odběru v autě budou mít ještě míň. Zatížit 100A je neumím :)

Jak je měříš?
calvera.jarda
 
Příspěvky: 53
Registrován: úte kvě 17, 2016 3:04 pm
Reputation: 3

PředchozíDalší

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Reputation System ©'